skillsmisse- ansvar for et barn hver?

mama-til-3

Blir kjent med forumet
Jeg og min mann har nettopp signert på delt bosted avtale.
Men brått så foreslo han i dag- etter å ha snakket med noen kollegaer - om at vi skulle ha full omsorg for hvert vårt barn. han mente det lønnet seg økonomisk.
Er det noen som har vært bort i det? Vet dere evt om hvilke fordeler og ulemper dette innebærer?
 
Jeg og min mann har nettopp signert på delt bosted avtale.

Men brått så foreslo han i dag- etter å ha snakket med noen kollegaer - om at vi skulle ha full omsorg for hvert vårt barn. han mente det lønnet seg økonomisk.​
Er det noen som har vært bort i det? Vet dere evt om hvilke fordeler og ulemper dette innebærer?
Økonomisk ville jeg tenkt at man slapp å betale noen form for avdrag til den andre..

Men hva med den andre ungen da? Når skal du ha kontakt med den andre om de bor fast hos en av forelderne,,bskal ikke søsken få være sammen?
 
Økonomisk ville jeg tenkt at man slapp å betale noen form for avdrag til den andre..

Men hva med den andre ungen da? Når skal du ha kontakt med den andre om de bor fast hos en av forelderne,,bskal ikke søsken få være sammen?

Da får man antakeligvis utvidet barnetrygd for hvert barn også.

Jeg lurer også på hva barna vil synes om en slik fordeling og er det barna som skal velge hvor de blir bosatt eller de voksne?
 
Bare nei. Herfra. Den som tjener mest må uansett betale barnebidrag. Jeg og min bror endte hos hver vår forelder av andre årsaker og kan ikke akkurat si så mye positivt om det som ett av barna. Enda vi gikk på ungdomsskolen når det skjedde, så kan bare forestille meg hvordan det er for mindre barn. Husker min halvsøster hos mamma syntes det var dårlig gjort at jeg og min bror dro til pappa annenhver helg mens Hu ikke fikk være med. Nå vil jeg ikke gå inn på hvordan det preget resten av livet vårt fordi det blir for langt, men ville aldri anbefalt noen den delingen.
 
Flere som har det og det er ikke noe problem
. Lønner seg nok økonomisk
 
Det høres ut som en løsning for de som er mer opptatt av økonomi enn barna, spør du meg. :bag:
 
Dere må ikke blande samme bostedsadresse med samvær. Barna kan likevel ha 50/50 samvær med begge foreldre, timet mot hverandre så de er sammen. Hvem barnet er registrert på i folkeregisteret har ikke noe å si for samværet. Har ei venninne som har gjort det på denne måten fordi det visstnok skal gi dobbel barnetrygd helt lovlig på alle måter, og de deler ungene 50/50 som andre gjør.
 
Fordi?
Man kan likevel la barna være sammen, med annenhver uke hos hver

Isåfall blir det jo annerledes, men i hovedinnlegget sto det «full omsorg for hvert sitt barn» og da tolket jeg det som om ene barnet skulle bo hos mor og det andre hos far.
 
Isåfall blir det jo annerledes, men i hovedinnlegget sto det «full omsorg for hvert sitt barn» og da tolket jeg det som om ene barnet skulle bo hos mor og det andre hos far.

Det var sånn jeg også tolket det først, men skjønte på innleggene at det ikke nødvendigvis er sånn. Blir kun på papiret.
 
Ei gammel kollega hadde det med sine, og det virket som en en grei løsning for de.
Eneste ble en "ulempe" i forhold til klær, de kjøpte også klær til hvert sitt barn, den ene forelderen tjente godt og den andre mindre godt. Dermed gjenspeilet det også garderoben, hvor den ene fikk mye mer, og dyrere merkeklær.
 
Back
Topp