Skillpadde Adolf

twinanne

Forumet er livet
Stakkars lille skillpaden min, han har skadet seg og blør fra munnen med jevne mellomrom, snakket med dyrlegen over telefon  i går, men det har ikke gitt seg så det blir nok dyrlegen på ham i morgen mandag. Han får ikke mat nå i helgen, slik at såret i leppa skal gro og slutte å blø - skadet seg på fredag men da var det ikke så ille. Men han ber jo så pent om mat da.....føler meg som en sadist når jeg ikke gir han mat.
Jeg var oppe til kl. 130 i natt, ville ikke gå å legge meg før jeg så at blødningen stoppet opp litt, min lille tapre skillpadde, han er veldig kontaktsøkende nå og kosete, men jeg tok han ikke ut av akvariumet, tenkte det var bedre han lå på flytebrygga si og solet seg for det meste, men jeg har sofaen helt inntil akvariumet hans, så han krøp så nærme glasset han kunde, og ville nok helst på fanget mitt, men det ble litt nesekosing mot akvariumglasset da.

Her er bilde av ham, et gamelt bilde da slik at han ikke har hele truten full av blod:
http://static.nettby.no/users/d/e/s/designika/files/Adolf_002.jpg

Stakkar Adolf. Håper dyrlegen finner uta av det, så gutten får i seg litt mat igjen.
Han er bare vakker der han ligger på flytebrygga si. [:)]

ORIGINAL: * Bobbo *

Stakkar Adolf. Håper dyrlegen finner uta av det, så gutten får i seg litt mat igjen.
Han er bare vakker der han ligger på flytebrygga si. [:)]

Nydelig skilpadde, håpe blødning og såret er bra snarest mulig, slik at du kan mate han igjen[:)]

Stakkars liten! Håper han blir bra igjen[&:]

Da blir det en tur på dyreklinikken i morgen når min mann kommer hjem fra jobb. Det blør fortsatt liker ikke dette, men jeg gav han litt mat nå, han har jo ikke spist siden fredags morgen, bortsett fra en drue i går. Han fikk overkokt kjøtt som ramlet fra hverandre, tenkte at det var mykt og greit for å skli ned.

Han må jo ha krefter også, og det holder med blodtap synes jeg.
Vanskelig å si hvor mye han har blødd men det ser mye ut i forhold til den lille kroppen da, men det har nok bltt vannet ut med spytt og akvarium vann også, jeg er litt redd for betennesle i såret men hanhar ikke hovnet noe opp da, så det ser bra ut foreløpig. 

Haddevært lettere med en som ikke opphoder seg i vann, men han ligger mest på flytebryggen sin og stikker hodet ned i vannet og spytter og skyller ut blod og drikker litt, det må han jo. Dum plass det med sår i munnen/leppa. Jeg håper det er der det kommer fra da.  

Hei Twinanne! Hvordan går det foresten min Adolf?

Hvordan gikk det med Adolf??

Ok jeg rører litt så jeg glemte helt av dette oppi testing og slikt.

Så koslig at dere lurer på hvordan det går med lille sjarmøren.

Adolf greide å snike seg unna legetime og eventuelt sying i munnen, han sluttet å blø natt til mandag, så da trengte jeg ikke å dra han med meg ut på biltur i fleece genseren hans, da sa dyrlegen at nå ordner det seg. Men jeg likte ikke det at han blødde jevnt og trutt i 3 dager, skal si jeg ble skremt av dette, hadde vært enklere med en hund eller katt eller en gnager for den saks skyld, de er iallefall ikke i vann, lettere å opne munnen på dem også, men han Adolf var jo grei han også, måtte bare passe på når han gjespet så fikk jeg en titt i munnen, da så jeg iallefal at det ikke blødde fra magen men fra leppen og insiden av munnviken, men ikke så lett å se såret pga blodet i munnen hans, men tungen var ren så det betydde at det var i munnen og ikke kom nedenfra.

Jeg må vel si jeg ble litt overhysterisk i førsten, det er ikke lett å fikse på en sumpskillpadde, kan jo ikke si at, nå skal ikke du i vannet, og munnen din skal henge på tørk[8D]

Skillpadde Adolf er foresten i super form, glad og fornøyd, men jeg tror det klør litt i munnen hans, litt rare bevegelser og der kan han heldigvis ikke klø seg[:)]. Men labben med de lange neilene gnikker litt under haken, mot leppen, men såret er på insiden. Han er heller ikke like kontaktsøkende, eller klengete lenger så jeg regner med at det ikke gjør så vondt[:)]

ORIGINAL: Ivara

Takk for oppdatering [:)]

Godt å høre at han slapp dyrlegen da. Det hadde han vel kanskje ikke likt noe særlig. Høres jo ut som han kommer seg fint og er i grei form så det er jo bra [:)]

Jeg kan jo dele denne med dere skrev en sang til min lille Adolf da han flyttet hjem til oss april 2000:

Skillpadde Adolf

Adolf er rød på snuuten
røde ører
og grønn om truten.
Hvite striper
Gråe striper
På sin kropp

Dette er skillpadde Adolf
i sin fulle prakt

Du kan tro han er
litt av en kar
der han spankulerer
i sin gule frakk
med brune spetser på

Dette er skillpadde Adolf
i sin fulle prakt

(er ikke så veldig bra skrevet da, men det bryr han seg ikke noe om, og man kan synge den med hvem melodi man vil, han bryr seg ikke om det heller[8D])

Så koselig sang då[:)][:)]

Godt at han e bedre no[:)]

Så bra det ordnet seg med Adolf!!! [:)]

Så bra at alt gikk bra til slutt! Og for en nydelig sang! [;)]

Back
Topp