Skille mellom gravidaymptom og influensa/omgangssyke?

sukkerspinn93

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har igrunnen sluppet unna den verste symptomene. Men i går (9+2), ble det som kastet over meg. Jeg er skikkelig kvalm, føler jeg skal brekke meg hvert øyeblikk, og har ubehag i magen. Har foreløpig ikke kastet opp. Har Ikke smerter rundt livmor området, men mer rundt magesekken. Jeg er trøtt, har hodepine og tett nese.
Jeg syns det er vanskelig å skille mellom gravidsymptom, eller om det bare kan være starten på en influensa eller omgangssyke.

Dere som sliter med kvalme,- er det slik det føles ut?

Hei!
Jeg har igrunnen sluppet unna den verste symptomene. Men i går (9+2), ble det som kastet over meg. Jeg er skikkelig kvalm, føler jeg skal brekke meg hvert øyeblikk, og har ubehag i magen. Har foreløpig ikke kastet opp. Har Ikke smerter rundt livmor området, men mer rundt magesekken. Jeg er trøtt, har hodepine og tett nese.
Jeg syns det er vanskelig å skille mellom gravidsymptom, eller om det bare kan være starten på en influensa eller omgangssyke.

Dere som sliter med kvalme,- er det slik det føles ut?
For meg kjennes gravidkvalmen ut som konstant bilsyke. Eller sjøsyke, om du har hatt det. Pleier oftest ikke å ha vondt i magen. Vet at det er ulikt for alle, men troooor ikke det er så vanlig at kvalmen kommer først i uke 9 hvis man har sluppet unna hele veien. Men jeg er ingen ekspert akkurat. Hos meg har den kommet allerede i uke 6 alle tre gangene i hvert fall, begynner ofte å bedre seg i uke 9 for meg.

Synes det høres liiitt ut som du brygger på noe, jeg. Siden du er forkjøla i tillegg. God bedring uansett :)

Jeg har ikke slitt med kvalme denne graviditeten, men hos meg ble det faktisk verre i slutten av uke 8. Var litt småkvalm noen kvelder uke 5-6. Har nå hatt litt over én uke med kvalme av og på, sist var om fredagen. Minner meg om fyllesyke/bilsyk :p

Høres kanskje ut som det kan være noe annet du brygger på og?:) Eller så kan det være en kombinasjon? Vet mange gravide får kvalme når de er slitne. God bedring:Heartred

Jeg har også kjent mer på kvalme den siste uka enn jeg har gjort tidligere. Er 9+6 nå… Men så er vel HCGen på vei over toppen også, så kan jo være en sammenheng der.

Det er mye som sirkulerer nå, så det kan være at du brygger på noe… Svangerskapskvalmen er ofte verst på tom mage og når man er sliten. Brekninger er veldig typisk svangerskapskvalme!

Back
Topp