Skikkelige kleskjeder..

Jeg prøver å kjøpe klær som er laget i norden, de er dyrere med ofte også bedre kvalitet på også ser jeg for meg at de aller fleste i asia ol ikke har gode arb.forhold..

Mye mindre sider på nettet. Men jeg bruker jo stort sett bare å kjøpe ull da.. Safa og nøstebarn foreksempel (men nå flyttet Safa utenlands også, selvom jeg tror de har bedre arbforhold.) og danske merker som wheat. Claire.dk blir produsert i asia, men de påstår vertfall at de har gode arbforhold. På HM har jeg kjøpt to mammabukser ellers holder jeg meg unna, men tror ikke egentlig Kapphal og Lindex er noe bedre..

Ser H&M mogulen nekter å kommentere forholdet, de er nok verstingene ja :(
Jeg tror absolutt det. Jeg har styrt unna de i mange år nå. Når vesla ble født fikk vi litt fra HM, super fine og søte klær! .... helt til de ble vasket en gang. Da så de jo bare utvasket ut med engang :s

Ser forresten på Wheat klærne her at det står "danish design, made in china". Skuffet.......

Alle "fairtrade" produkter er laget av mennesker som faktisk får betalt det de skal ha.. Men jeg veit ikke om klesskjeder som bruker det.. Aner faktisk ikke :/ Men ser jeg noe jeg skal ha og at det finnes i fairtrade så kjøper jeg heller det til en litt dyrere penge :) Sjekk ut FORUT sine sider og se der, de har kun fairtradeprodukter :)

Alle "fairtrade" produkter er laget av mennesker som faktisk får betalt det de skal ha.. Men jeg veit ikke om klesskjeder som bruker det.. Aner faktisk ikke :/ Men ser jeg noe jeg skal ha og at det finnes i fairtrade så kjøper jeg heller det til en litt dyrere penge :) Sjekk ut FORUT sine sider og se der, de har kun fairtradeprodukter :)
Tommelopp! Jeg betaler også gjerne for å være sikker på at arbeiderne får det de Skal ha. Får faktisk litt vondt av alle disse suuuper billige barneklærne :( i fjord solgte Cubus tightser til barn til 19kr stk. Hva får da arbeiderne???

Back
Topp