Skikkelig redd...

Cillia

Elsker forumet
Ja, jeg er skikkelig redd for fødselen denne gang. Har to keisersnitt bak meg, et hastesnitt og et planlagt. Har blitt skikkelig dårlig etter begge operasjonene, har kastet opp og svimt av flere ganger i timen. I tillegg fikk jeg infeksjon i livmora under operasjonen, så jeg var elendig i lang tid, og lå på sykehuset i  8 dager.

Under operasjonen sist fikk jeg beskjed om at livmoren min var svært tynn, og at jeg helst ikke burde få flere barn (men at det sikkert gikk greit om det skulle skje).
Naboen min døde for noen år siden etter hennes keisersnitt, hun fikk blodpropp i hjernen.

Vet at det er større sjangs for komplikasjoner, og at livmoren kan revne denne gang. Griner meg i søvn rett som det er, er så redd barna mine må vokse opp uten en mamma...

Skal opereres minst to uker før termin, men jeg er helt nervevrak allerede, så håper på 3 uker før termin....

Ble langt dette...
Noen som har noen beroligende ord?

Det er mye man kan være redd for at skal skje, men som regel skjer det såååå sjelden! Siden du har hatt det tøft før og har tynn livmor så regner jeg med du har ekstra oppfølging? Bruk jordmor og snakk mye med henne. Evt ville jeg søkt en terapeut og snakket med han/henne om følelsene slik at du kan bearbeide dem. Ikke noe godt å gå rundt å være redd, tenk det er 6 mnd igjen, du bør være glad og avslappet. Det som er best for barnet ditt og ;) Jeg tror det går bra! Men om du blir for engstelig så ikke vær redd for å snakke om det! Det hjelper! :)

off, fekk sjikkeligt vondt av deg.....det hørtes longt ifra greit ut å måtta bekymra seg for det.... Har kje så monge beroligande ord, men ønske deg aalt godt!!!  store klem

Uff, skjønner godt at du gruer deg. Forhåpentligvis får du tett og god oppfølging fra lege/jordmor/sykehus med tanke på historikken din. (Og om du ikke får det, KREV å få det!)

Shauri skrev:
Uff, skjønner godt at du gruer deg. Forhåpentligvis får du tett og god oppfølging fra lege/jordmor/sykehus med tanke på historikken din. (Og om du ikke får det, KREV å få det!)

Sign

Takk for forståelsen:) Jeg har blitt lovet flere ultralyder for å passe på at babyen ikke blir for stor. Håper de forstår bekymringene mine, og tar meg alvorlig...

Shauri skrev:

Enig..

Back
Topp