...skikkelig pinlig.....

ozon

Gift med forumet
Har en slags "hevelse", akkurat i endetarmsåpningen.. Litt ømt, av og til er den litt mindre, men så øker den litt.. helt myk, og litt øm.. Kan dette være det som kalles hemorider? Herregud... Hva gjør jeg nå?! Eller kan det kanskje være noe annet?! Den var der plutselig idag morges..

Håper innderlig noen kan hjelpe meg.. Har gått i hele dag å vært skikkelig dårlig, av tanken på hemorider....[:'(]

Ja, det kan nok være det... Og det er helt normalt...
Det finnes salve på apoteket som du kan få uten resept.
Se tilbake på andre innlegg for der står navnet på salva,
for jeg husker ikke hva den heter...

He he vet hvordan du har det, har fått noe styggedom baki der jeg også. Får dra på apoteket å kjøpe salve jeg også da...[8D][8D]

Nå har dere sikkert kjøpt alt.. men det heter Alcos Anal om jeg ikke husker helt feil - herlig navn:-) Salve og stikkpiller! lykke til, det går over...:-)

sånnn skjer..... Dra på apoteket så er du veldig fort kvitt det :) Lykke til...

Trenger jo ikke bruke salve, om det ikke er fordi det gjør vondt da... Uansett, fortvil ikke, de forsvinner mest sannsynlig igjen etter svangerskapet

Hørt at salve er fint for å bli kvitt det. Dersom det er veldig vondt kan du kjøle det ned med litt is, og det hjelper også å ligge litt høyt med overkroppen sånn at blodet ikke samler seg så masse der!!

Ikke noe å skamme seg over, helt normalt!!

Den salven jeg brukte het Scheriproct rektalsalve.

Trodde ikke den skulle brukes av gravide........?? Men det vet de på apoteket! [&:]

Du skal ikke bruke den de første 12 ukene, men etter det sa legen min at jeg fint kunne bruke den. Det var også den han anbefalte.

mamma84, snakket med helsesøster på skolen idag.. Hun ringte jordmor og fikk anbefalt samme salven som du snakker om, så den kan ikke være farlig for oss gravide..

Uandett om det er helt vanlig og normalt, syns jeg fremdeles at det er forferdelig pinlig og flaut.. Håper det ikke forverrer seg, så jeg slipper å ta turen til legen å brette ner buksa.. Ikke det jeg har mest lyst til liksom..

Men hjertelig takk for all oppmuntring, ikke det letteste å gå rundt med svivende i hodet hele dagen... Det gjør ikke så vondt, det er bare litt ubehagelig til tider.. Dessuten er jeg stort sett helt normal bak der, men av og til kommer det en liten "hevelse"...

Skjønner godt at du syntes det er flaut. Tror det tok meg et par dager før jeg sa det til samboeren min også, for jeg syntes det var skikkelig pinlig.

Da jeg kom til legen sa jeg det når jeg var på vei ut. Fikk stammet fram: Ehhh. Hemorrider, tror jeg har fått det. Da sa han den salven var fin. Jeg spurte, ja du trenger vel ikke sjekke. Da lo han og sa at den diagnosen hadde jeg fint klart å stille selv, med hevelser og sånn klompaktig bak. Nå ble det litt ekkelt i detaljer men. [:D][:D][:D]

Så jeg vet hva du mener med pinlig....

Takker, har vært litt ned rullet nå, men innleget ditt hjalp på humøret... Det ble en del tårer når jeg skulle si det til samboeren min, ikke enkelt.. Ville så gjerne bare si det, men ordene ville liksom ikke ut av munnen... Tror gjerne jeg har litt innover, så jeg vet liksom ikka hva jeg skal gjøre... Har ikke lyst å gå til legen, litt gammel rar mann, men går det and å gå til jordmora med dette... Forsvinner det kanskje av seg selv (lov å være håpefull.....). Er det sånn at når vi har fått det nå, kommer det alltid tilbake engang... off....ikke gøy dette...[:-] Blir gal hvis jentå vår snart ikke tar turen ut i verden!!!!

Kan ta det med jordmor også, for det du behandler med er reseptfritt.... Du blir uansett kvitt det etter fødsel, men uten behandling forsvinner de nok ikke.

Grunnen til at jeg fikk det var pga treg mage, og nå har jeg salven liggende så hvis jeg merker noe bare smører jeg på kvelden og da er det borte dagen etter.

Hvilken dato er det du har termin???

Har time hos jordmor den 20, men det kan vel hende jeg skulle hørt om å komme litt før... Filleren, hadde et fjernt håp om at det bare forsvant... Har ikke hatt treg mage eller noe sånt, passet på å spise masse fiber... Kjipt...

Har termin 5 november....Men begyner å håpe inderlig at jenta kommer før det... Orker snart ikke mer...blææææh[:-]

TRor nok dessverre ikke det forsvinner uten behandling, men det kan jo hende jeg tar feil.

Uff, jeg har termin 5 desember. Syntes det er lenge igjen. Begynner å bli lei. Vil så gjerne se henne og holde henne. Er uten jobb også så da går tiden enda saktere.... Heldig du som ikke har såååå lenge igjen.

Og du - liten trøst til deg.. - det er ikke sånn at du ikke nødvendigvis får det igjen... jeg har hatt hemorider før - for mange år siden og har ikke fått noen foreløpig ihvertfall nå som jeg er gravid... men det er jo en stund igjen..
Gå bare på selvbetjeningsapotek og kjøp salve/stikkpiller... det funker utrolig fort og så er du kvitt hele problemet:-) Trenger absolutt ikke sjekkes hos jordmor eller lege! JEg synes også det er flaut også på apotek -men det det er jo utrolig vanlig da - også blant ikke-gravide... forestill deg at dama/mannen bak skranken har en diger utvekst selv...!!!!:-)

Behandler du den ikke nå.. kan den iforseg forsvinne av seg selv (har opplevd det) - men den kan også bli større og vondere (har opplevd det og) Utsett ikke til i morgen det du kan gjøre i dag - LØP OG KJØP[:D] Så får du en morsommere helg![:D]

Trodde ikkedu fikk stikkpiller uten resept.. Har bestillt time hos jordmor på mandags morgen, vil snakke med henne om det.. Tør ikke ta noe vis det skulle vise seg at det ikke er det.. Det får bli så flaut det vil, dette kal jeg klare.. Sitter 5-7 timer på skolen hver dag, så jah, har temmelig vondt i baken nå jah.. Tror det er noe innover også..[:-]

Back
Topp