Skikkelig matlei, men fy så sulten!

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er veldig matlei, men sulten store deler av dagen. Jeg spiser frokost, lunch, middag og noen ganger kveldsmat, men jeg er så lei av å finne på ting til frokost og lunch. Har hjemmekontor, så har mulighet å lage litt, men klarer ikke å få frem fantasien nok til at det blir litt variert, sunt og mettende.

Hva pleier dere å spise til frokost og lunch?

Spiser ikke frokost. Da jeg måtte det i første del av svangerskapet for å holde kvalmen unna, spiste jeg musli og yoghurt.

Til lunsj spiser jeg havregrøt, med brunost (nå for tiden julebrunost!), kardemomme, og noen dråper vanilje- eller mandelessens. Ordner det i mikroen, så er det ikke mer oppvask enn bollen og skjeen jeg spiser fra, og det er unnagjort på tre minutter.

Innimellom spiser jeg også skive, om vi har noe godt pålegg. Hadde voldsomt dilla på skive med hamburgerrygg, hvitost og tomat her en stund. Nå når julepålegget blir det vel noen skiver med sylte og sennep.

Kjøleskapsgrøt!! Blande lettkokte havregryn, sånne chiafrø (lager en deilig knas), yoghurt+melk, litt nøtter osv. toppe med syltetøy, frisk frukt. Masse muligheter. Kan også ha oppi sånn bakekakao, søtning/most banan hvis man graver det på morgenen :shy:. Er veldig enkelt, ka lage flere i slengen.

Det var gode tips :) Jeg er så lei av å spise knekkebrød med gulost, eller brødskive med leverpostei. Så dette var gode tips :) Takk!
Sist jeg lagde kjøleskapsgrøt (første gangen min også faktisk), så tok jeg den med på jobb, glemte den den dagen, men gledet meg til dagen etter. Så kom corona.. Så den stod der meeeeget lenge og måtte kastes.. :rolleyes:

Jeg har fått litt dilla på nystekte rundstykker med skinkestek og salt og pepper på :happy: Ellers går det mye i frukt og hveteboller som mellommåltider.

Jeg har kjøpt litt nøtter + gresk yoghurt i dag, så det ble det til kveldsmat/kveldskos. Jeg har så lyst på hvetebakst osv, så litt sunnere alternativ tar jeg veldig gjerne imot :D

Back
Topp