Skikkelig kvalme

Bolla88

Flørter med forumet
Jeg sliter så fælt med kvalme. Jeg er kvalm ifra jeg våkner og til jeg legger meg. Får ikke i meg noe mat eller drikke. Brekker meg hele dagen. Og nå er det så ille at jeg sliter med svimmelhet noe som helt sikkert er pga for lite mat og drikke. Noen som har det sånn som meg? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet bare at jeg holder snart ikke ut lenger :(
 
Jeg har det ikke så ille, nei. Men leste i andre tråder er at det er flere som har det sånn. Føler virkelig med dere. Syns jeg har det ille nok, men det er ingenting i forhold til det dere beskriver.

Kontakte lege?
 
Ja det er rett og slett vondt. For kvalmen blir så hard at jeg får magesmerter av det,noe som også skyldes for lite næring.
Må vel kontakte lege ja regner jeg med.
 
Jeg vet jo ikke om jeg var like ille, men var utrolig dårlig og kunne helst nesten bare ligge på sofaen...men med 3 barn fra før går ikke det.jeg har nå fått postafen, som hjelper litt.dår i meg mat igjen, men blir uuutrolig trøtt av de.
Så kommer til å spør om afipran neste gang jeg er hos legen.

Huff, er ikke godt å ha det slik.håper du finner noe som hjelper.
Klarer du å holde på væske?
 
Ja jeg kunne godt tenkt meg og holdt senga hele dagen men med 3 barn fra før så går ikke det. Ja jeg holder på væska. Men det er ikke stort jeg får i meg på dagene. Var så svimmel idag at jeg trodde jeg skulle besvime.
 
Huff.kom deg til lege.du kan ikke ha det slik. :( kanskje du har lavt blodtrykk også, hadde det i forrige graviditet også og følte jeg måtte besvime hele tiden. Håper formen din blir bedre veldig snart!
 
Jeg fikk beskjed fra legen at vis jeg gikk ned 5 kg så måtte de gjøre noe. Jeg spiser litt å legger meg på sofaen lar kroppen ta til seg den næringen den kan før det kommer opp igjen.
 
lavt blodtrykk og ekstremt kvalm, får i meg minimalt
også diare..
har afipran og seaband, funker nada
har to barn som "heldigvis"er syke nå og ligger i ro..
 
Vet godt hvordan du har det, har hatt det sånn i mine forrige svangerskap. Prøv å få i deg mat og drikke ofte, men ikke mye om gangen. Prøv deg fram om det er noe som er lettere å få i seg. Tar du noe for kvalmen? Jeg har brukt afipran og det har vært til god hjelp. Og kanskje en saftis er lettere å få i seg? Jeg har også vært glad i salte ting, hjelper veldig på kvalmen der og da. Som sagt prøv deg fram. Og mest sannsynlig forsvinner denne utrolig plagsomme kvalmen etterhvert :) Masse god bedring :Heartpink
 
Uff, stakkars deg ♡ Føler med deg, hadde det ganske likt de to andre svangerskapene. Kom deg til lege, som de andre sier, forhåpentligvis kan du få noe som kan hjelpe. Vet flere har hatt god nytte av Seaband, har du forsøkt det?

Masse god bedring :)
 
Har verken prøvd kvalme tabletter eller seaband. Husker for noen uker siden da mamma oppdaga at jeg var gravid så sa hun at hun såg det på meg fordi jeg hadde lagt på meg så mye. Men idag da jeg traff henne så spurte hun hvorfor jeg hadde blitt så tynn. Har ikke veid meg så har ikke tenkt noe over om jeg har gått ned i vekt. Men jeg må vel snakke med lege sikkert. Jeg er så sliten, har lyst til og grine noen ganger og glefser til samboeren min hele tiden. Dette er virkelig trasig.
 
Jeg har det på samme måte. Ligget i tre uker nå, og kaster opp med en gang jeg reiser meg opp. Men så lenge jeg bare ligger så klarer jeg å holde på litt av næringen. Er drittlei nå, og vurderer å oppsøke lege igjen. Lurer på hvor grensa går før man legges inn. Heldigvis gjør mannen alt med barn og hus så jeg kun kan fokusere på å komme meg gjennom dagen.
 
Skjønner hvordan du har det.jeg skal ringe jordmor/lege på mandag og snakke med dem.veide meg igår og har gått ned 3 kg på noen uker. Idag var det nære på at jeg besvimte da jeg var på butikken. Får i meg altfor lite næring. Idag begynte jeg også og grine for det er så slitsomt. Og gubben er ikke så my hjemme ihelga for vi har kjøpt oss hus så han driver med full oppussing så her sitter jeg alene med fire barn fra 4 til 10 år. Må ærlig innrømme og si at tven er en barnevakt akkurat nå. Ellers så er de heldigvis så utrolig flinke til og finne på ting så de leker seg sammen hele tiden. Takk og lov for det :)
 
Uff, det høres fryktelig ut! Tenker å ringe legen på mandag selv dersom det fortsatt ikke er noen tegn til bedring. Jeg sliter også veldig med svimmelhet, da jeg stod på butikken for et par uker siden så måtte jeg støtte meg til ting for å holde meg oppreist Har ikke vekt her hjemme, men føles som om jeg har gått ned et par kilo! Hvor mange uker er du nå? Jeg er 9 uker, så da skal det jo egentlig begynne å synke når som helst!
 
Jeg er 7 uker idag. Så håper det gir seg snart. Ingenting av mat som frister. Er egentlig skikkelig sulten men med engang jeg tar en bit av noe så blir jeg skikkelig dårlig.
 
Back
Topp