Skikkelig irriterende.....

Sniker fra sept. Jeg går til jordmor i fyllingen, og har ikke opplevd noe ventetid:) veldig koselige jordmødre der:)
Åh, så godt å høre! Nå ble jeg glad :)

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Åh, så godt å høre! Nå ble jeg glad :)

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen
jeg ringte i uke 8 og bestilte da:P fikk time i uke 14, for før det var jeg hos lege, men kunne fått før om jeg ville:) nå sitter vi bare opp timer når jeg er der, men måtte ha en ekstra time, og fikk da komme inn dagen etterpå, selvom det ikke var akutt:)

tror de går utifra postnr? siden jeg har postnr på nesttun så må jeg gå til de på nesttun. men jeg er litt sur fordi jeg ikke får gå før uke 24! :( jeg vil ikke gå til lege :p
Her er hele kommunen på et sted.. husk også at det er valgfritt i Norge om det er flere valg innen kommunen

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Ja fikk bok, men har ikke bladd i den så mye :-( har helt glemt den faktisk :-) Hmm hvor har den blitt lagt mon tro?

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3
Det står en oversikt over svangerskapskontroller i den boka.

tror de går utifra postnr? siden jeg har postnr på nesttun så må jeg gå til de på nesttun. men jeg er litt sur fordi jeg ikke får gå før uke 24! :( jeg vil ikke gå til lege :p
Har du et normalt svangerskap skal du ikke trenge å gå til jm før i uke 24. Les her (nederst på siden er en oversikt over hvilke uker kontrollene er fordelt på og hvor mange du har rett på):
http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Farre-kontroller--mer-tid/
Hvilken info får du ikke hos lege? Er det noe du lurer på så er det bare å spørre ;)

Har du et normalt svangerskap skal du ikke trenge å gå til jm før i uke 24. Les her (nederst på siden er en oversikt over hvilke uker kontrollene er fordelt på og hvor mange du har rett på):
http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Farre-kontroller--mer-tid/
Hvilken info får du ikke hos lege? Er det noe du lurer på så er det bare å spørre ;)

oj! dette var mye jeg ikke viste om. Jeg har bare fått beskjed om at jeg kan velge om jeg vil gå til begge eller en av de, men kan snakke med jordmor om dette når jeg skal dit på onsdag.

Greien er at jeg skriver liste over hva jeg skal spørre om osv, men jeg føler meg så utilpass og dum hos legen, så jeg både glemmer liste og alt. jeg føler meg mer komfortabel hos en kvinne mest sannsynlig. :P

Jeg vil syte litt for systemet som er så dårlig til å informere :-( ingen som har sagt til meg at jordmor time er noe jeg må bestille selv, var en venninne som jeg er gravid selv som spurte når jeg hadde time. Å må jeg gjøre det selv?? Vet jo ikke hvor jm holder til engang... Når jeg da finner ut det og drar innom så ser hun bak skranken på meg og sier, du er jo altfor sent ute, du skal ha time i uke 16 men her er alt fullt :-( kunne få 17 sept, men da har jeg jobb reise, så er borte hele uken, så kunne jeg få 23, men da har jeg oul.....

Jeg skulle ønske det fantes et informasjonsmøte eller en form for huskeliste/infoskriv for førstegangs fødende..... For jeg kan jo ingenting om dette :-P

Kjenner jeg er litt irritert nå...

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3
Skjønner godt at du er irritert! Jeg visste heller ikke at jeg måtte kontakte jordmor selv, heldigvis har jeg en veldig kjekk og grei fastlege som ga meg masse info om det.

Termin 27/2-14 med første frø <3

oj! dette var mye jeg ikke viste om. Jeg har bare fått beskjed om at jeg kan velge om jeg vil gå til begge eller en av de, men kan snakke med jordmor om dette når jeg skal dit på onsdag.

Greien er at jeg skriver liste over hva jeg skal spørre om osv, men jeg føler meg så utilpass og dum hos legen, så jeg både glemmer liste og alt. jeg føler meg mer komfortabel hos en kvinne mest sannsynlig. :P
Det står ganske mye bra info under "gravid" her på bv :)

Jeg skal gå privat. Gikk til en fantastisk jordmor sist, da jeg ikke fikk tilbud om time hos jordmor på helsestasjonen før en mnd før termin (hva er vitsen da liksom?) Da "sognet" jeg til Engen helsestasjon (bergen sentrum). Denne gangen hører jeg til Nesttun (samme som deg IneM89 :) ), men har hørt det er lang ventetid der også. Tror uansett jeg ville gått privat, for likte henne så godt. Pluss man kan komme på ettermiddag/kveld, og det er kort ventetid - verdt pengene synes jeg :)

Back
Topp