Skikkelig irriterende.....

*oida*

Forelsket i forumet
Jeg vil syte litt for systemet som er så dårlig til å informere :-( ingen som har sagt til meg at jordmor time er noe jeg må bestille selv, var en venninne som jeg er gravid selv som spurte når jeg hadde time. Å må jeg gjøre det selv?? Vet jo ikke hvor jm holder til engang... Når jeg da finner ut det og drar innom så ser hun bak skranken på meg og sier, du er jo altfor sent ute, du skal ha time i uke 16 men her er alt fullt :-( kunne få 17 sept, men da har jeg jobb reise, så er borte hele uken, så kunne jeg få 23, men da har jeg oul.....

Jeg skulle ønske det fantes et informasjonsmøte eller en form for huskeliste/infoskriv for førstegangs fødende..... For jeg kan jo ingenting om dette :-P

Kjenner jeg er litt irritert nå...

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Bare gå til kontroll hos legen din og så får du noen jm timer senere. Greit å
Snakke med jm om fødsel og sånn mot slutten, men tidlig i svangerskapet spiller det egentlig ingen rolle om det er jm eller lege som måler bt, veier deg og sjekker urinen din liksom... Du går ikke glipp av veldig mye og er det noe du lurer på kan legen også svare deg.

Fikk du bok på første kontroll hos lege?

Ja fikk bok, men har ikke bladd i den så mye :-( har helt glemt den faktisk :-) Hmm hvor har den blitt lagt mon tro?

Skravler med Jippi <3

Her var jeg hos legen i uke 12. Men så er det faktisk ingen kontroller før OUL. Og etter det er neste time i uke 24. Og da tenker jeg at jeg går til jordmor. Her er det jordmor på legekontoret en dag i uka.
Men de gjør det jo forskjellig fra legekontor til legekontor virker det som. Ellers så gjør de forskjell på antall kontroller om man er førstegangs eller har flere fra før.

.....føler jo jeg nettopp har testet jeg da, så stresser ikke med noe... Med førstemann hadde jeg jo vært gravid en eeeeeeevighet når jeg var nesten 14 uker..;-)

Jeg fikk beskjed av min lege om å bestille jordmor time selv, og jordmoren sa at jeg ikke fikk time før jeg var i uke 24!! men det er på helsestasjonene, og du må kontakte den helsestasjonen du er adressert under :)

Vi har bare 2 jordmødre her på øya, så de er stasjonert på et sted de!

Skravler med Jippi <3

Koseligere å gå til jordmor, det blir litt mer svangerskapsrelatert føler jeg. Litt mer medisinsk hos legen. Jeg går til begge to jeg da, men det er opp til enhver.

Kjedelig å bli møtt med litt "nedlatende" og negativ holdning da, kanskje hun andre av de to er hyggeligere? :)

Her bestilte legen time til meg hos jordmor. Jeg hadde time hos legen i uke 7, hos jordmor i uke 11 og skal til jordmor igjen i uke 16. Jeg kunne få kontroller oftere også dersom jeg føler at ejg har behov for det. Så det gjøres veldig forskjellig fra sted til sted.

Jeg måtte bestille selv, men legen minnet meg på det og gav meg nummeret. Jeg fikk i første svangerskap mye mer ut av jmtimene enn de hos legen. Legen har det så travelt, jm har bedre tid og bedre kunnskap synes jeg (utenom det rent medisinske).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke bestilt enda, tenker å få meg en jordmor-time etter OUL.

Da jeg ventet førstemann gikk jeg til lege og jordmor. Veldig koselig hos jordmor :-) denne gangen går jeg bare til gynekologen min og snart overtar sykehuset pga tvillinger og høyrisikosvangerskap. Bestill deg en time hos jordmor også går du til legen før det :-)

1 gull på 2 år som skal bli storebror til tvillinger <3

Jeg har ikke bestilt enda, tenker å få meg en jordmor-time etter OUL.

Godt å høre at andre tenker likt :p jeg håper de kan hjelpe med jordmortime, og evt hvilken stasjon jeg skal til når jeg er på OUL :) har ikke peiling på hvilken stasjon jeg "hører til" :p

tror de går utifra postnr? siden jeg har postnr på nesttun så må jeg gå til de på nesttun. men jeg er litt sur fordi jeg ikke får gå før uke 24! :( jeg vil ikke gå til lege :p

Godt å høre at andre tenker likt :p jeg håper de kan hjelpe med jordmortime, og evt hvilken stasjon jeg skal til når jeg er på OUL :) har ikke peiling på hvilken stasjon jeg "hører til" :p
Ja, jeg tenker at jeg trenger ikke prate med jordmor før jeg har litt mage og junior har litt størrelse og det hele blir hakket mer virkelig for meg :P

tror de går utifra postnr? siden jeg har postnr på nesttun så må jeg gå til de på nesttun. men jeg er litt sur fordi jeg ikke får gå før uke 24! :( jeg vil ikke gå til lege :p
Du kan jo gå privat? Jeg har hørt at det er kjempekø for å få jordmortime i fyllingsdalen, og hvis det er evig lang ventetid så går jeg bare privat istedet.

Du kan jo gå privat? Jeg har hørt at det er kjempekø for å få jordmortime i fyllingsdalen, og hvis det er evig lang ventetid så går jeg bare privat istedet.

Jo, det er kansje mulig, men det koster penger, og ikke for å virke gniten, men jeg har rett og slett ikke nok til å bruke på alt mulig når jeg kan få det gratis, spesielt når jeg må ha masse andre bebi ting. :(

Du MÅ jo ikke gå til jordmor akkurat når de har tenkt det. Kan gå til lege også :) Går så fint så :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

ja, men jeg får ikke NOE info hos legen jeg. Men har kontaktet jordmor igjen etter jeg begynte å følge med her, å nå har jeg fått time på onsdag :D hurra! som jeg gleder meg.

Men informerte ikke legen din o. at du måtte gjøre det selv?

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Sniker fra sept. Jeg går til jordmor i fyllingen, og har ikke opplevd noe ventetid:) veldig koselige jordmødre der:)

Back
Topp