Skikkelig hodepine!

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
er det noe som heter svangerskapsmigrene?
Jeg får sykt vondt i hodet hver dag, til samme tid (dagtid) jeg jobber ikke, så kan jo ikke akkurat være stress nakke. Hva tror dere? Andre som har opplevd det?
Sist svangerskap fikk jeg en slags glutenallergi. Ble skikkelig dårlig når jeg spiste brød/ mat m gluten.

er det noe som heter svangerskapsmigrene?
Jeg får sykt vondt i hodet hver dag, til samme tid (dagtid) jeg jobber ikke, så kan jo ikke akkurat være stress nakke. Hva tror dere? Andre som har opplevd det?
Sist svangerskap fikk jeg en slags glutenallergi. Ble skikkelig dårlig når jeg spiste brød/ mat m gluten.
Ja, det er dessverre ikke uvanlig å være mer plaget med migrene og hodepine i svangerskapet.

Jeg har aldri hatt vondt i hodet før, men har faktisk vært borte fra jobb denne uken nettopp pga hodepine. Har drukket litervis med vann, forsøkt med en kopp sterk kaffe og mat med sukker men ingenting hjelper :arghh: vet ikke om det har med svangerskap å gjøre, men har ikke hatt hodepine over flere dager før :confused:

Har hatt sikkelig vondt i hodet hele svangerskapet, men kvalmen har til tider overskygget det... Det er mye vi skal gjennom:pompus:

Føler med dere... jeg sliter med migrene til vanlig, og har gjort det i flere år. Er så heldig å slippe det mens jeg er gravid! :) Men jeg har hørt at svangerskapsmigrene er ganske vanlig, både hos de som har det fra før og hos de som ikke har det. Legen har sikkert gode råd!

det er vanlig å ha hodepine i begynnelsen av graviditeten, ifølge legen min pleier det å gi seg etter første trimester. Jeg har hatt MYE vondt i hodet, har vært litt bedre de siste ukene, men kommer snikende med en gang jeg stresser litt med noe eller ikke får nok søvn.

Rekker en hånd i været og ønsker deg god bedring :-) Sliter med det samme selv og hatt det konstant nå siden onsdag :-/ Har tatt Paracet uten hell, drikker mye uten hell. Fikk tips om å spise salt chips for det kunne hjelpe på, da det får vesken til å binde seg. Prøv det :-)

Jeg har hatt en del hodevondt De første ukene. Bedre nå. Det kommer spesielt om jeg blir sulten, då må hele tiden ligge i forkant med matinntak så jeg ikke rekker å bli sulten. God bedring!

Sniker litt, sist jeg var gravid hadde jeg masse hodepine. Fikk tips om magnesium som virkelig hjalp noe helt sinnsykt! To dager med magnesium og hodepina var borte. Slutta å ta den ei stund og når hodepina kom tilbake var det bare å ta på nytt over noen dager så forsvant den.

takk for råd <3 skal høre med jordmor om evt magnesium:) Jeg er 14 uker på vei, så det ga seg ikke etter første trimester for min del, men håper det gir seg snart!:)

Når jeg ikke er gravid har jeg flere dager med migrene i måneden enn jeg har friske dager. Jeg følte at migrenen holdt seg i sjakk de første 8(?) ukene i svangerskapet, men nå har det bare tatt seg opp... Har så vondt at jeg holder på å tørne helt. Sov 12 timer i natt, men er enda helt utslitt og sover mye på sofaen. Eneste jeg kan anbefale som døyver smerten litt er ispose og dypsøvn:) God bedring!

Sliter med det samme selv :( får migrene hver gang jeg er gravid, og naitt våknet jeg med den vondeste hodepinen på lenge! Noe jævla dritt God bedring

Sliter selv med hodepine, og denne uken har jeg hatt hodepine hver eneste dag.... Prøver å ikke bruke mye paracet, kun tatt to stykker til sammen denne uken og det når det er så ille at jeg bare piner meg igjennom en hel dag.. Lurer litt på hva det kommer av, mangel på noe?

Jeg tar gravid pillene med alle vitaminer og mineraler man burde få i seg og jeg spiser veldig variert da jeg har mye mer matlyst nå.

Tror jeg må høre med legen min om hun kan ta blodprøver for å se om jeg har mangel på noen ekstra tilskudd av vitaminer.... :D

Har også vært plaget med hodepine siste uka.. Tør ikke ta så mye paracet, så har bare gitt etter én gang. Men det er virkelig ikke godt å gå rundt med hodepine hele dagen, altså :-(

Back
Topp