Skikkelig forkjølet...

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Jeg er SKIKKELIG forkjølet, har ikke vært så syk på mange år. Er dette noe som kan være negativ når jeg akkurat har testet positivt? Kjenner det er mye mer bekymringer nå med ivf enn når jeg fikk førstemann som var naturlig...

Har ingen feber, men helt tett, bihuler og hode sprenges og jeg hoster myyye...

Vanlig forkjølelse er ikke farlig. :) Det du beskriver høres ikke farlig ut, men ta det med ro så du forhåpentligvis blir raskt frisk!

Om feberen blir veldig høy så er ikke det så bra, da burde man ta paracet, men det trengs ikke ved lett feber.

Influensa derimot er potensielt farlig for gravide (for embryo/foster), og det anbefales derfor at gravide tar vaksinen dersom det er vaksine/influensa-sesong når de har passert 12 uker.

God bedring! :)

Jeg er SKIKKELIG forkjølet, har ikke vært så syk på mange år. Er dette noe som kan være negativ når jeg akkurat har testet positivt? Kjenner det er mye mer bekymringer nå med ivf enn når jeg fikk førstemann som var naturlig...

Har ingen feber, men helt tett, bihuler og hode sprenges og jeg hoster myyye...

Jeg ble også veldig forkjøla etter positiv test (IVF). Hosta voldsomt og var nervøs, men fikk beskjed om at man har lettere for å bli syk, og at en forkjølelse sitter lengre i når man er gravid pga kroppen jobber på høygir med graviditeten. Det gir vel kanskje mening.
Du kan ta paracet dersom du får feber da! Feber er ikke noe særlig for den lille.
God bedring :)

Takk for svar <3 Alt mulig man tenker i denne fasen. Har ikke fått en graviditet ordentlig bekreftet heller føler jeg så...

Last edited:
Takk for svar <3 Alt mulig man tenker i denne fasen. Har ikke fått en garviditet ordentlig bekreftet heller føler jeg så...

Positiv test er positiv test! :D

Jeg ble skikkelig forkjøla i rugetida, og hostet konstant. Det stoppet ikke embryoet fra å feste seg, og spiren sitter der fortsatt nå snart 13 uker på vei :)

Jeg har vært skikkelig forkjølet store deler av graviditeten. Alt står bra til :)

Back
Topp