Skikkelig dårlig matlyst etter fødsel

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Lille er 10 dager i dag, og jeg har veldig dårlig matlyst.. I svangerskapet spiste jeg mye mer enn jeg trengte, mens etter jeg fødte så klarer jeg ikke få i meg mat. Gått ned 12 kg, og fortsetter det slik så blir det flere kg raskt ned også. Jeg tenker på melka, redd det vil gå ut over den, men klarer bare ikke få i meg mat..

Flere som har opplevd det, og når normaliserte det seg?
 
Jeg hadde det sånn! Raste ned 16 kg, hadde nok å ta av, men syns det var vel heftig å gå ned 16 kg på 12 dager [emoji12]. Det normaliserte seg etter 2-2,5 uke og da snudde det, nå er jeg sulten konstant og må spise etter minst en av nattammingene [emoji28] Vekta har holdt seg stabil siden det snudde, lillemor er 1 mnd imorra [emoji5]️
 
Her og! Jeg raste ned omtrent alle kg etter svangerskapet etter ei uke. Men nå gikk ikke jeg opp mer enn ca 9kg..
Var jo ei natt på sykehuset og. Da fikk jeg streng beskjed om å huske på å hvile og spise nok. Da jeg kom inn på sykehuset den dagen i 16tiden slo det meg at jeg faktisk ikke hadde spist noe siden kvelden før..
De to tinga var Kjempeviktig for produksjonen . Så nå har jeg klart å skjerpe meg, men er fortsatt ikke store mengdene jeg spiser.
Men det påvirker nok ikke alle på samme måte.. men da jeg kom inn den dagen var det lite melk i puppene..
Vanskelig det her! Selv mat som jeg virkelig digger frister ingenting[emoji33]
Her tror jeg det er litt pga heten og da. Mat er vel ikke det som frister mest i varmen.
Meldt dårlig vær neste Uke så da går vel matlysten opp noen hakk igjen[emoji1]
Men jeg merker jo at jeg blir litt tappa av å amming+pumping .. kjempejobb for kroppen.. så mat har ikke blitt prioritert.. men har som sagt skjerpa meg etter sykehusbesøket [emoji5]
 
Last edited:
Jepp. Sist svangerskap spiste jeg vel ikke noe på 2 uker nesten... Drakk bare vann!
Litt bedre denne gangen, men er ikke mye som går ned nå heller. I går spiste jeg kun 2 brødskiver feks! Blir kvalm av å tenke på mat
 
Spiste godt de første dagene på sykehuset. Men når jeg kom hjem var matlysten borte. Nå 2,5 uker er det mye bedre. Kommer hvertfall på å spise noe 3 ganger i løpet av dagen... Prøv med noe enkelt. Her har kornmo kjeks vært greit å ha tilgjengelig mens jeg ammer. Har også en pose nøtter. Gomler litt på. Å ta seg ei skive frister liiite. Men de andre i familien vil ha middag, så som regel får jeg i meg litt middag nå når de andre spiser [emoji4] så jeg spiser ikke så mye nå, men det kommer seg :)
 
Utrolig dårlig matlyst jeg og, husker det også var slik sist. Forrige gang raste jeg ned i vekt og var dritskuffa over at jeg ikke fikk beholde de ekstra kiloene siden jeg var undervektig før jeg ble gravid. Tross i at jeg var 48kg og ikke spiste så himla mye så fullammet jeg en gigababy uten problemer den gang. Denne gangen har jeg mye å gå på for jeg la på meg 22kg under graviditeten og er veldig glad 13kg er borte allerede.

Varmen har vel ikke hjulpet på matlysten den heller. Om man ikke får i seg så mye så er det nok i allefall lurt å true i seg litt :happy:
 
Lille er 10 dager i dag, og jeg har veldig dårlig matlyst.. I svangerskapet spiste jeg mye mer enn jeg trengte, mens etter jeg fødte så klarer jeg ikke få i meg mat. Gått ned 12 kg, og fortsetter det slik så blir det flere kg raskt ned også. Jeg tenker på melka, redd det vil gå ut over den, men klarer bare ikke få i meg mat..

Flere som har opplevd det, og når normaliserte det seg?


Akkurat det samme som deg. Baby er 16 dager og jeg har gått ned 12kg...
Nå tror jeg det er varmen og som har gjort at jeg og har dårlig matlyst.. for den kommer så smått tilbake igjen..
 
Det er nok ikke helt uvanlig. Men pass på å få i deg nok drikke og prøv å spis litt. Er det varmt der du bor så er det nok litt derfor også..
 
Jeg har det helt motsatt. Sulten hele tida og alltid lyst på noe godt!
 
Jeg har bare veid meg en gang etter fødselen, så hvem vet! Men får på meg en del gamle bukser, så da er det ingen krise :)

Ingen krise her heller ;) får på meg buksene jeg også, men de var jo mer behagelig før :p går seg til etterhvert :) har ikke noe hastverk med å komme ned i idealvekt igjen..
 
Dårlig matlyst her også, men drikker enorme mengder vann. Tvinger i meg mat, men orker ikke mye. Gikk opp 14 kg i svangerskapet, gått ned 12 av de nå ei uke etter fødsel. Og vekten går bare nedover. Tenker også på melka... vil ikke det skal ha negativ effekt på den...
 
Back
Topp