Skikkelig bihulebetennelse!!!

moccamint

Elsker forumet
Og det er så vondt! :( Orker ikke gjøre noe, for hele ansiktet og hodet verker. Noen som har noen tips?

Skyller med sterk saltvannsspray og bruker otrivin for barn...

Ta badstu. Det har hjulpet meg opptil flere ganger. Trekk inn den varme luften gjennom nesa. Har vært skikkelig plaget med bihulebetennelse tidligere. Før det var det kun pillekur som tok knekken på det.

Masse god bedring :)

Har du slikt horn å skylle med? Jeg har drevet å skylt natt og dag i flere dager og det løsner sakte med sikkert. Nå går jeg gå penicillin mot bihulebetennelse fordi jeg fikk det så kraftig, så godt mulig den som har hjulpet litt! God bedring - det er grusomt :(

Ai... Det er så vondt!! Har hatt kronisk bihulebetennelse i flere år. Mine tips er få ut så mye gørr som mulig, lurest har jeg fått vite av lege å trekke inn og spytte ut for å ikke skape ekstra trykk (ekkelt I know). Er også lurt å sove høyt med hodet. Å nesehorn som blir nevnt over. :)

Ta badstu. Det har hjulpet meg opptil flere ganger. Trekk inn den varme luften gjennom nesa. Har vært skikkelig plaget med bihulebetennelse tidligere. Før det var det kun pillekur som tok knekken på det.
Obs obs, skal være forsiktig med badstu når ein er gravid... ;) men om henger over ei gryte med varmt/kokende vann gjer det ca samme nytten (gjerne med eit håndkle over hodet sånn at dampen samler seg)

Sliter med det samme! :( Helt grusomt vondt. Hjelper litt å skylle med saltvann med sånn horn.. Ellers har jeg ikke så mange tips dessverre. Antibiotika vil jeg helst unngå..

Kjøp saltvannspray på apoteket. Så sprøiter du i begge nesebårene får så bøye deg fram å stikke hode mella bena. På denne måten renner det inn til bihulene. Funket for meg etter dagesvis med saltvannspray

Har du neshorn? Så lager du masse saltvann og spyler gjennom. Funker bra!

Jeg hadde skikkelig bihulebetennelse forrige graviditet. Det var så sykt vondt. Hadde feber også.
Måtte på pencillin for å bli kvitt den.

God bedring! :-)

Takk for tips! Jeg har brukt mye saltvannsspray og litt otrivin for barn. Smurte nesa med mentholatum og fikk behandling av mannen. Helt fin igjen nå ;)

Back
Topp