Skikkekig godtesjuk!!!!

Latterfrosken

Forumet er livet
Hva skal jeg gjør emed godtehungeren min, den siste uken har jeg spist noe usunt hver dag, ikke mye men litt! Har fått så sinnsykt dilla på sjokolade, og salte kjeks! Tar barnet mitt skade av dette? Og i tilfelle hvilke? Blir heller ikke noe bedre at jeg går sykmeldt med bekkenløsning. Håper på gode råd!
Klem

Tror nok ikke ungen tar noe skade av det. Jeg klarer ikke holde meg unna godteri og cola....

Ok, godt å høre. Men det er ganske slitsomt å ha lyst på noe hele tiden...Mens andre får dilla på epler og sunne ting går jeg i kjøleskapet og tar meg en sjokolade, og en brus! For det er jo så godt!!!!!

Helt enig med deg!!! Er ikke lett assa! Jeg var ganske flink med sunn mat de første 12 ukene, men nå klarer jeg ikke!!!!

Må ha det, bare må ha det!!![:D][:D][:D]

Jepp, var akkurat i godteposen og forsynte meg litt av den, selv om den egentlig var kjøpt inn til i morgen... Det er faktisk ikke noe som slår en god sjokolade, uansett hvor sunt det er! Liker jo masse frukt, men ikke like godt som godis!!! hehehe...

Kjenner igjen detta ja... De siste ukene har det tatt helt av! Bare må ha sjokkolade og gotteri hele tiden... Har funnet noen metoder jeg hvertfall innbiller meg virker da. Istedefor å spise sjokkolade drikker jeg sjokkolademelk, inneholder vel hvertfall litt næringsstoffer i tillegg... Er ikke lett å holde seg unna nei! [:)]

Det har jeg også prøvd, men en sjokolade varer litt lenger enn et glass med sjokomelk. Men alt dette er jo godt... kommer til å se ut som en hvalross hvis jeg ikke er forsiktig! Hvor mye har dere andre lagt på dere under svangerskapet? Har hittil lagt på meg ca 7 kg, er det fryktelig mye?

Jeg har lagt på meg 3 kilo. Har alltid hatt høy forbrenning. Men hvis det fortsetter sånn går jeg nok opp 50 til!!!!!

Ojda 50 til? Får vel håpe at det ikke blir så ille da! Får prøve å holde meg til helgene, men helgene varer fort flere uker i strekk..... Lurer på hvor stor jeg blir til slutt!!!

Ja, det er fort gjort at helgen er mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag. Og så begynner en ny "helg"

Hverken 3 kilo eller 7 kilo er så mye, så vi ligger godt an foreløpig!

Har lagt på meg rundt 18 kilo! men med alt detta snopet spørs det om det ikke blir noen kilo til... [:)] Prøver å trøste meg med at nå de siste ukene skal jo babyen bygge opp kroppsfette, så legger jeg på meg legger nok han på seg og... Hihi mulig det blir en mega baby..! Au! [:D]

jeg har alltid vært litt "gotteglad"....men etter jeg var til jordmor sist så har jeg vært flink til å tenke på salt i maten og raffinert sukker...har prøvd å drikke masse vann...samtidig som jeg har kuttet ned på godteriet så spiser jeg den maten jeg har lyst på...er jo ingen fanatiker!!!Ungen tar ikke skade av godteriet, men h*n legger på seg akkurat som mor...[:)]det fikk jeg klar beskjed om da jeg spurte jordmor.....Jeg har født en gutt på 4280 g og han var stor nok....så i frykt for å få en alt for stor unge, så passer jeg meg litt.....

Jeg har gått opp 2kg i hele svangerskapet går opp og ned de kg.
men nå mot slutten tror jeg nok at jeg går opp litt mer enn to kg,for nå har jeg meer matlyst enn de første 5mnd for da var jeg kvalm og jævlig.

Eter altfor mye snop selv, og har lagt på meg 11 kg. Helt normal vektøkning, sa jormor på sist kontroll.. så da satser jeg på at det ikke gjør noe [:D]

Godt og høre at dere har samme problem som meg:) Jeg har også fått dilla på sjokolade og cola. Jeg bekymrer meg alltid for om ungen tar skade av det. Og så er jeg redd for at jeg ikke spiser nok sunn mat eller nok mat i det hele tatt. Men jeg får inderlig håpe at ungen tar det han trenger.

Det er ikke lett nei, jeg gikk på grete roede 2 år før jeg ble gravid og gikk ned 20 kg. Men for å si det sånn er vel ikke det jeg får i meg om dagen så fin grete roede mat... Men jeg får håpe jeg klarer å skjerpe meg. Tenker det samme hver søndag! I morgen er det slutt på godis, hvertfall frem til lørdag.... jaaa særlig!

Det er bedre at vi legge på oss for mye, enn at vi skal tenke på slanking!!!!

Stå på jenter!

Det er sant, tenker ikke på slanking på den måten... Men det er jo greit å prøve å være forsiktig med det søte.... som vi lærte på kurs, vi lider av mengdeforstyrrelse... Og potetgullet har faktisk egne bein å løpe på...rett inn i munnen!!! Før man vet ordet av det er skålen tom, og da sitter man der da, med den dårlige samvittigheten! Greit å ha en unnskyldning til å spise da, for nå legger jeg jo på meg uansett. Leste i boken at man kan regne med å legge på seg 0,5 kg i uken fra uke 22...stemmer det eller? Da blir jeg nok fin etterhvert kan jeg tenke meg.

Det med 0,5 kilo i uken etter uke 22 er nok gjennomsnittelig. Noen legger på seg mer, andre mindre!

Ok det var bra. En annen ting er også at jeg er så sulten, nesten hele tiden. Våkner om natten og er kvalm fordi jeg er sulten... Flere som har det sånn?

Back
Topp