Skiftjobb vs dagjobb

Sjasmin

Elsker forumet
Hva er best synes dere med tanke på barn/familieliv/få hverdagen til å gå rundt?

Jobber dagtid nå, men vurderer å skifte jobb. Men er så usikker...Deilig med helg på fredag, men samtidig kanskje enklere med kveldsjobbing innimellom m tanke på henting i barnehage og l.

Hva er deres erfaring?

med små barn (under tre) syns jeg skift har vært supert, men ser etterhvert som han blir større at han har mye glede av at alle er sammen i helgen og kveldene. skal ut i perm snart, men tror jeg slutter i jobben jeg har nå for å få dagjobb etterpå[:)] tror skift blir ekstra vanskelig når barna begynner på idrett.

men så har man fordelene med skift, at barna får kortere dag i bhg/sfo, man kan rydde og vaske huset en formiddag i ro og fred....

jeg har en vanlig 07.00 -15.30 jobb. føler at når mannen og jeg jobber slik,er det ikke mye tid til familekos fra mandag til fredag. men vil skifte jobb til skift jobbing,slik at jeg har tid til å vaske og rydde og lage middag ferdig til mannen og ungene kommer hjem:)
er hvertfall slik jeg føler det nå.) såå har man fri i helgene til å kose uten å tenke så veldig på vasking og slik viss man vasker på dagen om man jobber skift liksom:)

Pappan til Bendik jobbet skift, og jeg syns det var noe dritt.
Greit nok at det noen ganger ble enklere med barnehagehenting o.l., men så var det de ukene hvor vi omtrent ikke så hverandre da.. Og B ikke så pappaen fordi han sov når vi dro i barnehagen og var på jobb når vi kom hjem..

liker best å jobbe skift når de er små....  er jo jeg som står opp med de pånatten (eller , våkner-legger lillemann ned, og prøver fortvil å få sove igjenn så fort som mulig- eller de store har hatt mareritt, og da kan det ta tid.) da er det greit å han  en dag å få hvilt seg litt, og gjøre husarbeid, ærend i byen som ikke er greit med en 1-åring på armen, føler da at man har mere energi igjenn å mere å gi kanksje...

vil nok helstjobbe skift nå, og kanskje et år fremover,men etter det tror jeg jeg vil jobbe mestdag....

vi jobbet skift tidligere, ble ikke mye mere familietid ute av det.
Som en annen her skreiv, så var det uker vi ikke så hverandre eller at ungene ikke så en av oss.
Usosialt var det også, for en av oss var jo på jobb hele tiden.
Positive med det for vår del var at vi slapp å ha ungene i barnehagen.

Jeg går over fra 75% Dag/aften/natt over i 60% natt og får like mye utbetalt i begge jobbene.. 9 vakter i mnd blir det fra nå av, 3 vakter på helg og 2 vakter i uka de andre ukene.... Hehe.. Får mye MER fri faktisk!!!! Blir vel å jobbe en og annen ekstravakt, men MÅ ikke... Skal heller bruke tid på familien og begynne på videreutdanning til høsten......

Jeg jobber skift, men kunne egentlig tenkt meg en dagtidjobb med fri på helger og helligdager[:)] 

ORIGINAL: arquinne

Alle som vurderer å jobbe skift: IKKE gjør det. Ikke i full stilling i hvertfall.

Litt avhengig av hvor du jobber så må du jo påregne helger, kvelder, netter, høytider.

Enig enig..

Alle som vurderer å jobbe skift: IKKE gjør det. Ikke i full stilling i hvertfall.

Litt avhengig av hvor du jobber så må du jo påregne helger, kvelder, netter, høytider.

Sign..! Jobber skift nå, synes det er pyton med tanke på familien.. Ville heller satset på en ren dag eller nattevakts jobb...

Signerer denne altså.

Back
Topp