Skifting av etternavn til barnefaren sitt etternavn

Bkno8012492

Andre møte med forumet
Hei.
Er det noen som har skiftet etternavn til barnefaren sitt etternavn uten å gifte seg?
Jeg ville foretrekke å ha samme etternavn som barnet mitt.
Saken er at mitt etternavn (to etternavn) er så vanlige så vi vil ha barnefaren sitt som er mer sjeldent.
Dere som har byttet, hvordan tok foreldre og venner det?
Jeg synes kanskje det er litt teit å bytte uten å gifte seg, men jeg har ikke troen på giftemål. Synes det blir feil å gifte seg kun med grunnlag å skifte etternavn.

Jeg har en kollega som skiftet til barnefars etternavn etter at de fikk barn, uten å gifte seg. Ikke hørt om at noen løftet på øyenbrynet av det.

Det er bare til å bytte i vei. :) Så lenge det er over 200 som har etternavnet da. Er vel litt mer styr om det er et såkalt sjeldent etternavn. Hva folk mener om det får bare være det samme. Synes det er en fin tanke at alle i familien skal ha samme etternavn, om det er det man har lyst til.

Jeg har bytta etternavn to ganger, en gang så fort jeg ble 18, for å fjerne meg fra min biologiske far og så igjen når jeg giftet meg da.

Hei.
Er det noen som har skiftet etternavn til barnefaren sitt etternavn uten å gifte seg?
Saken er at mitt etternavn (to etternavn) er så vanlige så vi vil ha barnefaren sitt som er mer sjeldent.
Jeg synes kanskje det er litt teit å bytte uten å gifte seg, men jeg har ikke troen på giftemål. Synes det blir feil å gifte seg kun med grunnlag å skifte etternavn.
Vi gjorde det før vi giftet oss. Men vi gjorde det på den måten at jeg tok hans etternavn som mellomnavn og han tok mitt som mellomnavn. På den måten har vi alle samme etternavn men med litt forskjellig rekkefølge :) det er kanskje ikke løsningen for alle men på den måten fikk vi det som vi ville begge to

Jeg skiftet navn i forbindelse med giftermål. Det ble ikke så godt mottatt i min familie, som synes jeg var svært gammeldags. Jeg ville skifte så hele familien fikk samme navn, så da fikk det bare være det samme hva andre måtte mene :-)

Jeg har også en kollega som skifta da sønnen ble født. Gjør det som passer best for deg :)

Hei.

Jeg skiftet navn til barnefarens ëtternavn når vi fikk vår første av samme grunn som deg. Vi har vært kjærester i over 10 år men måtte søke om tillatlese til å bytte navn pga det er sjeldent. Også måtte han skrive under på at jeg fik lov å bruke det. Men er veldig glad for at jeg byttet.

Alle mine/ våre barn har mitt navn, og når samboer og jeg giftet oss så skal han også ta mitt navn siden jeg har et mer sjeldent enn han,, men tror ikke han tar mitt navn før det. Men om du vil så kjør på :) er jo du selv som bestemmer ingen andre ^.^

Gjør akkurat som du vil :love2
Jeg vil ikke ta hans navn før vi er gift, derfor har vår datter hans etternavn som etternavn og mitt etternavn som mellomnavn. Han etternavn er bare tre bokstaver da, samt fornavnet hennes er bare tre bokstaver. Så det ble ikke så langt allikevel.

Back
Topp