Skiftet bilsete

Mamitas

Glad i forumet
til Be Safe Izi combi.

Noen andre som har skiftet bilsete? Kjøpte nytt for en uke siden og skiftet med en gang.
KLnotten stortrives i det og sitter så høyt at han ser ut vinduet og er storfornøyd,

Bare lurte på om noen har samme sete og om deres babyer sine hoder detter forover når de sover i setet? Lurer på om jeg har festet det feil...

Hvilke sete har dere andre kjøpt og er dere fornøyd?

Når man skifteter til slike seter er det normalt at hodene faller framover når de sovnet fordi barnet sitter mye rettere i et slik sete enn i et baby sete..
Du har ikke montert det feil..

Kommer det til å bli bedre når han blir større eller gjør det ingenting? Var ute å kjørte bil med mamma og knotten og hun satt baki bilen hele veien og holdt hodet hans oppe [;)] sikkert ikke nødvendig men såg så vondt ut for han

du kan kjøpe en nakkestøtte,feks på sportsbutikk[:)] 

Har ikke byttet eller kjøpt nytt enda.
Venter til hun ikke kan bruke babysete lenger. Syns det er greit at hun sitter godt bakover enda. For de større setene er mye rettere i ryggen.

vi har be safe izi combi og det kan legges bakover litt[:)] er en spake eller noe på siden av sete.Du kan også ligge noe i sete under bilsete som bygger det litt opp innerst ,så ligger det litt meir

ORIGINAL: Cathrine76

vi har be safe izi combi og det kan legges bakover litt[:)] er en spake eller noe på siden av sete.Du kan også ligge noe i sete under bilsete som bygger det litt opp innerst ,så ligger det litt meir

Dette fikk jeg streng beskjed om der vi kjøper setene våre om at om man gjør det går dette ut over sikkerheten og at man aldri skal legge noe under setet for å bygge det opp[:)]

ORIGINAL: Mamitas

Kommer det til å bli bedre når han blir større eller gjør det ingenting? Var ute å kjørte bil med mamma og knotten og hun satt baki bilen hele veien og holdt hodet hans oppe [;)] sikkert ikke nødvendig men såg så vondt ut for han

Tror nok ikke det kommer til å bli bedre så lenge setet står motsatt vei fordi det står så rett opp og ned,men når det blir snudd den riktige veien ligger det litt mere bakover og er straks mye bedre[:)]

ka tid kan di sitta i samme kjørerettining som me kjøre???

Det er en stund til vi kommer til å kjøpe oss ny stol. Her er det fremdeles ingenting som tyder på at han trenger et nytt sete.

Det er en spake under setet som man kan regulere setet i 5 forskjellige nivåer, men det nivået der han ligger mest, er fremdeles litt for rett. Han sitter kjempegodt og dypt i setet, bare jeg som synes det ser så ubehagelig ut når han sover og hodet detter fram [:D] litt hønemor tror jeg.

Fikk beskjed om at vi kunne presse ryggen ned ekstra godt, og da spenne beltene som går ned på setet foran. Får prøve å se.

Takker for gode råd hvertfall

ORIGINAL: brit 20

ka tid kan di sitta i samme kjørerettining som me kjøre???

Sønnen min var vel 11mnd da vi snudde han men dette er det veeeeldig mange forskjellige meninger om!

Trodde de anbefalte det til de var rundt 4 år..mener å ha hørt det. Men det er anbefaling da.....Eller er jeg helt på tur nå?

ORIGINAL: Beijbi

Trodde de anbefalte det til de var rundt 4 år..mener å ha hørt det. Men det er anbefaling da.....Eller er jeg helt på tur nå?

De anbefaler vel til 4år men man kan snu de når de er 1år tror jeg det er.
Min sønn hadde aldri kunnet sitte den veien den dag i dag! og han er ikke 4år enda..
Hordan skal de få plass til bena sine??

Nei vi kommer til å snu Ida den rette veien når hun er ferdig med baby setet.. satser på at hun sitter i det til ca 1år..

ORIGINAL: Caprice

de anbefaler å sitte bakovervendt til 4 år. men mange meninger om det. det har vært mange diskusjoner på generell om det. Noen mener at man er dårlig mor hvis de sitter forrover mens andr setter den lille forrover rett etter baby setet...

Jeg tror det beste er at man må gjøre det man føler for selv og ikke høre på andre[:)]

Men hvor har de bena henn da??? Viss sete vender bakover????

ORIGINAL: mammaen til Tobias

Men hvor har de bena henn da??? Viss sete vender bakover????

Daniel er 2 år og han har god plass til beina[:)] og når han blir lenger så har vi ikkje akkurat så vondt av å sitte med litt bøyde bein[;)]

ORIGINAL: Ida11.07.07

ORIGINAL: Caprice

de anbefaler å sitte bakovervendt til 4 år. men mange meninger om det. det har vært mange diskusjoner på generell om det. Noen mener at man er dårlig mor hvis de sitter forrover mens andr setter den lille forrover rett etter baby setet...

Jeg tror det beste er at man må gjøre det man føler for selv og ikke høre på andre[:)]

Er jo kanskje litt viktig å høre på andre i noen saker , sånn som med barneseter bl.a hvor det er bevist at det er sikrere å ha barnet bakovervendt[;)]

Back
Topp