Skifter du jord på potteplantene dine?

Vipsis

Gift med forumet
Evt hvor ofte gjør du det?
Gjødsler du dem ofte?

Skifter aldir jord, og gjødsler ikke.

De får vann sånn en og annen gang, som oftest når lilja i trappa henger med bladene, kommer ikke på det før det lissom...

Je og blomster går sjelden godt overrens

Skifter jord ikke all jord, men flyller opp når de blir planta om selvfølgelig. De får å gjødsel, men hvor mye kommer jo an på hvilke planter det er snakk om. De skal jo ha forskjellig stell alle sammen...
(men egentlig har jeg ikke planter akkurat nå, for jeg var så lei av planter etter å jobba i blomsterbutikk at jeg kasta ut alle sammen, og har ikke gidda kjøpt nye enda ).

Skifter jord en gang i året, ca. Glemmer å gjødsle, men jeg har kun orkidèer og aloe vera, så.. Ja. Men de burde nok hatt noe gjødsel. 

vel.....Bob Kåre (en adoptert palmeplante, hadde bare ett lite tynt blad når jeg fant den) er nå 10 år, og han står vel egentlig med røttene oppå jorda stakkar... kommer meg aldri så langt at jeg fyller på! Jo, har gjort det en gang for tre år siden når jeg tenker meg om! Ellers vanner jeg dem når jeg husker det, som regel når en eller flere henger med hodet. 
Im the plant terrorist 

Skal ha en runde med skifting av jord når jeg skal potte om store deler av jungelen min.. Men det er desverre altfor sjelden jeg gidder....

Jeg rekker ikke tenke på å skifte jord før de dør... Burde vel først vurdere å gi plantene litt vann innimellom... 

Jeg gjorde det på to sånn grønne hengeplanter på veggen. Det var dumt gitt!! For nå driver de og dauer :P

LillianneLie skrev:
Skifter ikke jord, nei. Og gjødsler heller ikke. De får vann, men thats it!

kariannemor skrev:
Jeg rekker ikke tenke på å skifte jord før de dør... Burde vel først vurdere å gi plantene litt vann innimellom... 

Jeg også..

Vanner og gjødsler de.

Er de stygge eller døde kaster jeg de og kjøper nye.

Vel, jeg gjorde det en gang, fordi jeg hadde en ildtopp som var så veldig grønn og frodig i tuppene, men den hang over potta og hadde ingen blader nederst, så jeg tok to stilker og klipte av, hadde dem i vann til de fikk nesten røtter, og så plantet jeg dem. Har tenkt på å bytte jord til de to andre plantene mine også, spesielt den ene siden den er så gammel, så de får litt ny næring osv.

Hvor lenge lever potteplanter egentlig?

LillianneLie skrev:
Skifter ikke jord, nei. Og gjødsler heller ikke. De får vann, men thats it!

Nei, de får kanskje ny potte og ny jord viss de blir så store at de vokser ut av sin opprinnelige potte. (Noe som skjer veldig sjelden...)
Ellers skifter jeg ikke jord på dem... De får stort sett gjødsel hver gang jeg vanner dem, noe som egentlig ikke sier så mye siden det er alt for sjelden, stakkars blomster...

Back
Topp