Skifte lege?

Jandia

Glad i forumet
Lurer litt på om jeg skal skifte lege. Er det lurt midt i svangerskapet?
Har gått hos ham i 5 år nå, og vært der hver mnd i graviditeten.

Er IKKE fornøyd. Han sier nesten ingenting, og det virker som om han bare vil bli ferdig med meg. Han var drittreg med å sende inn papirer til sykehuset som gjorde at jeg ikke fikk UL før i uke 21, og han registrerte knapt at terminen var blitt flytta nå... Har heller ikke fått GU.

For all del, snill ung mann... men jeg føler at jeg ikke får noe igjen for å gå der nå.

F.eks så har jeg slitt VELDIG med hodepine, og da sier han bare at sånn er det... UTEN å gjøre noe forsøk på å finne ut om det har en grunn. Ei heller vil han sykemelde meg (ikke at jeg vil det da, men hun jordmora på Ullevål mente jeg måtte roe ned, og ikke jobbe så mye). Jeg må liksom spørre, "kan det være migrene? Kan jeg ha sva.kløe" etc etc... og selv da sier han nei...

Ouff, føler at jeg er klagete i dag, men jeg mangler litt mer "engasjement"... men kanskje man ikke kan forlange det heller av en fastlege??

blæææ sytete innlegg fra meg i dag, som egentlig burde være glad for babyen har det fint og sparker masse inni meg.

[:D][:D][:D]
 
Så lenge du har en jordmor du går til syns jeg ikke du skal være redd for å skifte lege, bare pass på at du får med deg journalen din over til den nye. og husk at ved bytte er det ofte det ikke gjelder før den første i måneden etter at du har byttet.
Lykke til.

Jeg har også vurdert å bytte, han min hadde glemt hele UL-skjemaet og ikke fyllt ut alt han skulle på papirene. Heldigvis tok jordmor tak i dette. Hun kjenner legen min godt og passer derfor litt på.
 
heisann..
jeg skiftet lege i svangerskapet....
jordmor oppfordret meg til det...
den legen jeg gikk til ga meg ikke opplysninger jeg skulle ha og kunne forårsake en fortidlig fødsel...
etter at jeg byttet lege fikk jeg alt av opplysninger og mer oppfølling...
det har ingenting å si om når du bytter lege...
de sender papir og informasjon om deg videre...
og du trenger heller ikke fortelle det til din egen lege...

lykke til videre..

klem[:)]
 
Ja det er ingenting som er så viktig som å føle at legen er til hjelp. Spesielt hvis det er første gangen, for da har man kanskje flere spøsmål, og ting man tenker på. Dessuten er det viktig at man føler seg trygg og godt tatt vare på. Jeg byttet lege tidlig i svangerskapet, og det var ingen problem. Er veldig glad jeg gjorde det. Ble også veldig fornøyd med den nye legen.
 
Jeg hadde byttet lege, man skal jo føle seg ivaretatt og trygg hos legen sin! Ville heller ha byttet nå enn etter babyen er født, da rekker du å bli kjent med den nye....
Selv om man har jordmor vil det sikkert være noe man må til lege for å få svar på, og når man er gravid er man jo følsom nok fra før om en ikke skal føle seg "utrygg"hos legen....

Legen min er kjempegrei, tar alle symptomer på alvor og hører på det jeg sier. Stresser aldri. Men hun er nok et prakteksemplar av en lege trur jeg[:)]
 
Tusen takk alle sammen.

Har tenkt på dette en stund nå... og i bunn og grunn så synes jeg ikke han gjør jobben sin godt nok.

Men, skal snakke med jordmora mi neste uke, og da kan hun kanskje anbefale noen som er i nærheten.

Bra jeg ikke må si dette til legen selv. PUH!!!!!!! Er utrolig pinglete av meg... [:D]
 
Hadde ringt helsestasjonen i kommunen i stedet og bedt om å få time hos jordmor i stedet. Da må du kun til legen din dersom du skulle ha behov for sykmelding, alt annet følger jordmoren opp (og jordmødre er jo spesialister på graviditet og fødsel). Jeg går fast hos jordmor nå (ei koselig dame med lang erfaring) og er kjempefornøyd med det (jeg har også en litt treg, mannlig fastlege).
 
Back
Topp