Skifte dekk eller ikke?

~tjukkebolla~

Forelsket i forumet
Vi skal kjøre fra Nord-Norge til Vest-Norge. Skal vi legge om dekkene eller kjøre med vinterdekkene?

Her er det jo smeltet unna og regnet unna en god del, og der nede er det jo solskinn og sommertemperaturer...men skal vi ta sjansen?

Her er det meldt kaldt og minusgrader om natten til helgen (Bergen), så jeg hadde beholdt vinterdekkene på. Dere skal vel gjerne over noen fjelloverganger på veien, og der kan det jo fortsatt være snø/is og kaldt.

Er meningen å følge E6 til Trøndelag, så legge over til R3 via Elverum...så vi slipper fleste mulig fjelloverganger :)

hadde aldri lagt om før en så lang tur i dette landet på denne tiden av året...

Nei det hadde jeg aldri funnet på allerede før påske. Jeg bor i Møre og Romsdal og her er det meldt sludd fra torsdag av og så langt jeg kan se.

Jeg hadde nok kjørt med vinterdekk.

Vi skal kjøre fra østlandet til trøndelag i påsken og vi kommer til å kjøre med vinterdekk, skal riktignok over Dovre da. Men selv om man kjører E3 så skal man over Kvikne og jeg har opplevd ganske så ufyselig vær der også.

Er jo fremdeles mars så kan jo komme et væromslag (er jo spådd kaldere og nedbør i form av snø på Kvikne de kommende dagene, sjekk yr).

Takk :)

Vi kjører nok med vinterdekk ja, er jo det lille MENet som dukker opp ;) Og når vi er så usikre på vær og kjøreforhold, så lar vi vinterskoene være på :)

jeg skal over haukeli og til nabo komunnen til kongsvinger og beholder vinter skoa på... så ikke skift dumt vis dere skifter og angrer etter på ja..

jeg skifter over til vinter dekk allerede i oktober jeg vis jeg skal over fjellet så kjører nesten en mnd ulovlig pga det men tar ingen sjanser på og bli sittende fast..

Aldri i verden om jeg hadde gjort det...

Er faktisk vinter ennå, selvom vi har pent vær...Kan forsatt komme snø i bøtter og spann en til to mnd til... Her bytter vi vel i slutten av april tenker jeg...Vi har gjort det hvert år...

hadde beholdt vinterdekkene siden dere ska over fjelle

Back
Topp