Skifte bleie

*Pompi*

Betatt av forumet
Det er en kamp hver gang vi skal skifte bleie på Lucas. Han skriker og vrir seg som en mark. Føles ut som jeg tvinger han til å gjøre noe som er helt grusomt.
Vi har prøvd å avlede med alt mulig, så nå har jeg gått tom for ideer og gruer meg til hver gang det er en bleie. Høres ut som jeg slår gutten jo (noe jeg ikke gjør).

Noen som har noen gode ideer til at han skal bli roligere på stellebordet?

Hehehe, jeg ler ! Hadde vært moro å vært flue på veggen ! 

Vi har det litt sånn selv, stellebordet er byttet ut med at vi steller han på senga vår. Og gir jeg han ett eller annet han kan holde på med. Noen ganger går det bra, andre ganger går ikke det heller!. 

Madhoi! skrev:

Hehehe, jeg ler ! Hadde vært moro å vært flue på veggen ! 

Vi har det litt sånn selv, stellebordet er byttet ut med at vi steller han på senga vår. Og gir jeg han ett eller annet han kan holde på med. Noen ganger går det bra, andre ganger går ikke det heller!. 

Er skikkelig trim. Nesten gjennomsvett jeg når vi er ferdigeemoticon

Hahaha sånn er det her å.. godt å høre det er flere i samme båt her! hihi
Skal bare rundt å krabbe nå!

første barn på vei skrev:
Hahaha sånn er det her å.. godt å høre det er flere i samme båt her! hihi
Skal bare rundt å krabbe nå!

Samme her...blir helt svett jeg.

Emmely kan bli sinna når hun blir lagt ned på stellebordet hvis ho er full av bæsj, men når vi kommer så langt som tilå åpn drittbleia , pleier ho å bli fornøyd. Men det er en fordel å ha en avleder-leke klar.

Snuppa vår er også umulig på stellebordet....skal bare vri seg over på magen, og opp på kne eller stå. Det eneste som funker her er å gi henne noe som hun ikke får lov til å leke med ellers. Da er det nytt og spennende, og hun ligger rolig akkurat lenge nok til at vi får skiftet! Noen av disse "ulovlige" tingene er børsten hennes eller min, tannbørste (gøy!), termometerhylsen, en toalettmappe i plast, en liten plastpose osvosv.

Mini e turbo hær å. på dagtid går bleieskift i rekord fart trur æ.. hehe emoticon  men vi e begge svett etter å ha "sloss." 

På kveldene må æ ha flaska klar når han kommer ut av dusjen, så han får den sånn at æ kan tørke han grundig histen og pisten og smørre event sår stump å pudre dær d er nødvendig..  emoticon  å nu e han så vant med at den ligger klar til han når han er ferdig, å e æ så uheldig å ikke ha ordnet den ferdig så kan æ fortelle om en liten mann som sier ifra.. emoticon

Ja, min lille er virkelig en liten kålorm på stellebordet! Det jeg gjør er å kle av ham på fanget, legge ham ned og vaske/stelle imens han får en leke, deretter må jeg kle på ham mens han sitter på fanget mitt. Noe annet er nyttestløst!

Vi har akkurat samme problemet. Hvert bleieskift er en kamp. Skal bare rundt på magen hele tida. Prøver å avlede med diverse ting som finnes på badet for å hele tiden ha noe nytt og spennende til henne, men funker bare en liten stund.. 

Når storebror var liten hadde vi hylle over stellebordet. Klistrer et speil på undersiden av den så han  så seg selv   (tynt selvklebende speil som jeg tror vi kjøpte på biltema..). Det funket veldig bra på han, men desverre ingen hylle å prøve det på nå..

Nå har jeg funni "tingen". Fluorboksen, den var fin underholdning, for en liten stundemoticon

.

Jeg har kutta ut stellebord og skifter på senga vår eller gulvet. Kler av henne på fanget (går alltid lett), legger henne ned og klarer akkurat å åpne bleia før jeg må løfte henne i beina så hun henger opp ned mens jeg får styr på  bæsjebleia og tørket det verste av baken hennes. Så er det om å gjøre å være lynkjapp og klare å vaske henne ordentlig i det hun treffer underlaget igjen.. Men når vi har gjort det er det bare å slippe så tar hun en liten tur og gjør som hun vil (en stellepause vi ikke får til på stellebordet) før vi må til på runde to. Da legger jeg bleia på ryggen hennes, brekker henne over og holder henne nede med albuen mens jeg fester bleia så fort jeg klarer. Og så en ny liten krabberunde før hun kles på fanget igjen, noe som er det verste med hele seansen.

Noen ganger holder det bare å la henne stelle med bleia eller ei fille så ligger hun stille på ryggen, mens andre blir det rene brytekampen. Og jeg har fått så fin teknikk på bleia at det verste er påkledningen, jeg er livredd for å dra genser og body sånn at det kommer noen små tynne fingrer i spenn.

Back
Topp