Skifte av girkasse på bil...

Mr.Darcy

Gift med forumet
Noen som har gjort det, og husker sånn ca hva det koster...?

HAr levert bilen på værksted pga ulyd i hjulet....og på vei til verkstedet, streiket girkassen (automat)....først så det bare ut som det var en ødelagt kontakt av noe slag....men fikk nettopp beskjeden om at nei...girkassa måtte byttes....[:(][:(][:(][:(]

og vi som skal til danmark i pinsen......F**N F**N F**N[:(][&:][:(][:'(]

Må nok regne med en 15 lapper ja !

Gubben sier ca 35 000.... Kanskje mer, hvilken bil har du??

ORIGINAL: Selveste Kråka

Det er drit dyrt! Husker gubben måtte ut med mellom 15-25 tusen og det var på en volvo S40.

Åh steike....vi har en wv passat stasjonsvogn....girkassen er av typ : automat triptronic

eg har hørt at på manuell girkasse så må en ut med en 20 tusen, og på automat så fra 40 tusen og oppover!

Spørst hvilken bil en har! Men det er hvertfall grisedyrt å skifte på automat![&:]

Vi kjøpte brukt girkasse til 4500 og skiftet den "svart"... ble totalt 8000... måtte ha ny clutch og pga hvis den røk måtte hele girkassen ut og.... jeg har ikke peiling på biler... men utrolig kjedelig[:(][:'(] gå på nett og se om noen har en girkasse til bilen din, du sparer lett 25000 på det!!!!!! Lykke til

ORIGINAL: mamma til leah

eg har hørt at på manuell girkasse så må en ut med en 20 tusen, og på automat så fra 40 tusen og oppover!

Spørst hvilken bil en har! Men det er hvertfall grisedyrt å skifte på automat![&:]

åh fytti h*****e...[:(][:(][:(][:(]
Hvorfor nå?
....blir skikkelig kult å dra til danmark....får ikke mye lyst å kose seg da.....når man vet at en svær regning ligger og venter i postkassen når vi kommer hjem....[&:][:'(][:(]

Mannen sjekket på vår V70 en gang og en ny kom på rundt 40.000 uten jobben mener jeg[:-] Det er SYKE Priser!!

Har heldigvis mann som kan bytte det selv og ryker den drar vi til Sverige og kjøper en der..men skal dere bort i pinsen haster det jo litt..[:-]

jeg kjøpte brukt i sverige å fikk den sent til et verksted å den kom på rundt 17 tusen .. dyrt ja

ORIGINAL: Emmeline

ORIGINAL: TimmyTimmy

Åh steike....vi har en wv passat stasjonsvogn....girkassen er av typ : automat triptronic

Vi skiftet på var Audi A6 i høst, det kostet rundt 12000 tror jeg, har og automat triptronic.

dyrt, men litt bedre pris alikevel......det er liskom overkommelig....selv om det er skitsure penger...F**N assa

ORIGINAL: Emmeline

Vi skiftet på var Audi A6 i høst, det kostet rundt 12000 tror jeg, har og automat triptronic.

Tviler på du får ny kasse inkl jobben for 12.000 for det er en stor jobb + at de er dyre..mulig overhaling koster det bare[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Mannen sjekket på vår V70 en gang og en ny kom på rundt 40.000 uten jobben mener jeg[:-] Det er SYKE Priser!!

Har heldigvis mann som kan bytte det selv og ryker den drar vi til Sverige og kjøper en der..men skal dere bort i pinsen haster det jo litt..[:-]

ja vet....[&o] men da har vi jo gleden av leiebil da.....enda flere peng ut vinduet.....[:(]

ORIGINAL: Rebecca85

ja vet....[&o] men da har vi jo gleden av leiebil da.....enda flere peng ut vinduet.....[:(]

Du kjenner ikke noen som kan skru bil da?
Om det er svine dyrt kan det nesten lønne seg å bygge den om til manuell da..[:)]

ORIGINAL: mamma til leah

åh fytti h*****e...[:(][:(][:(][:(]
Hvorfor nå?
....blir skikkelig kult å dra til danmark....får ikke mye lyst å kose seg da.....når man vet at en svær regning ligger og venter i postkassen når vi kommer hjem....[&:][:'(][:(]

Veldig dyrt, og sure penger ja[&:]

Håper eg tar feil på prisen, så dere slipper å punge ut med sååå mye penger! og kan kose dere på tur![:)]

Sambo jobber på merkeverksted (Mazda) og sier du må regne med 30.000 +- for å skifte girkasse. Det er girkasse + jobb... Lønner seg enkelte ganger å kjøpe brukt kasse... Og kanskje finne et bakgårdsverksted som kan fikse det?[:)] Surt er det uansett.. Lykke til!

vet om de som har måtte ut med 69000 for å bytte automat tiptronic kasse i en audi hos møller. dette var en diesel bil.

F**N assa...sorry språket...men er bare så himla fortvila nå.....skulle liksom på familieferie med noen venner og skikkelig kose oss....
pappa mener vi kan ta dette på forsikringen....men taper vel poeng da...eller??!?!?

Gjøre den om til manuell blir ikke aktuelt...elsker automatgir...[:)]

her må jeg også bytte girkassa...og og og og... ser for meg en saftig regning[:(]

Back
Topp