Skift på skolen

caracara

Forumet er livet
Hva er vanlig at ligger på skolen av skift? Jeg kan ikke huske å hatt så mye som en utedress liggende på skolen. Vi gikk hjem i det vi kom i, og ble vi kalde så var vi kalde ;)
 
Har ei bukse, genser, tskjorte, truse og 3 par sokker. Som regel føttene som gjerne blir våte så
 
Har liggende en liten bag med ekstra sokker, strømpebukse, genser og bukse, men hun har ikke fått bruk for det så langt. Kler seg jo godt, så blir sjelden våt gjennom.
 
Hva er vanlig at ligger på skolen av skift? Jeg kan ikke huske å hatt så mye som en utedress liggende på skolen. Vi gikk hjem i det vi kom i, og ble vi kalde så var vi kalde ;)
Vi hadde ikke skift. Det har heldigvis ungene våre.

Han har et skift fra innerst til ytterst, og en genser eller ulljakke til mellomlag på kalde dager.
Og regntøy/vinterdress.

De er jo også mye mer ute en vi var, pga Sfo er de jo der etter skoletid. Det er da, samt uteskole (en dag i uka) de oftest trenger noe
 
Som kontaktlærer i 1.klasse kan eg si det er veldig varierende hva som blir tatt med på skolen av skift. Men eg anbefaler å ha det samme som du hadde i barnehagen helt til barna begynner på mellomtrinnet. Før det er det veldig gøy å leke i sølepytter og gjørme ;)
 
Vi har det samme som i bhg.
Er veldig glad for at man nå skal ha med skift, ellers hadde jeg blitt ringt etter titt og ofte pga våt unge.
 
Visste ikke de hadde skift på skolen :eek: (så har jeg ikke barn som går på skolen heller da :p)
 
Har fullt skift, altså truse, to par sokker, bukse, genser, t-skjorte, ullundertøy og ekstra mellomlagsgenser liggende i hyllen. Det har han hatt bruk for flere ganger (ikke truse, men greit å ha der uansett). De leker jo ute og det er ikke alltid de er like flinke til å kle seg etter været, selv om de er snart 10 år gamle ;). Gutten min er dessuten såpass aktiv i det timelange friminuttet at det hender han må skifte fordi han er svett (de spiller gjerne fotball i én time). Sokker er det som oftest må skiftes :). Har også ekstra vanter og lue liggende.
 
Er fullt skift, pluss så har hun en utebukse hengende. :)
 
Her vil de ha fult skift både på skolen og sfo! Synes det er toppen av latskap. De må riktignok gå 15 meter ute for å hente det andre stedet.
 
De hadde fullt skift til de begynte i 3. klasse da har de ikke garderobeplass lenger, kun en knagg:) De skjønner at de ikke skal plaske i vann o.l da...
 
Her vil de ha fult skift både på skolen og sfo! Synes det er toppen av latskap. De må riktignok gå 15 meter ute for å hente det andre stedet.
Hehehe. Samme ønsket hadde de på forrige skolen (bytta i høst). Påsto de ikke hadde tid til å hente. Da sa jeg, som sant var, at det syntes jeg var ganske skremmende hvis det var sant. Og at jeg da ville tenke på andre alternativ til barnepass, dersom de faktisk ikke har tid til å gå 10 meter for å finne en pose med skift. :p
 
He har de garderobe 1-4 i alle fall (de andre vet jeg ikke, det er i andre etasje. Ikke mye, men nok til at der er plass til dress og støvler og der er en plastboks til skift som vi i alle fall i andre klasse og fra Sfo generelt oppfordres til å fylle.

Men vi har ikke like mye som i bhg, der er det "krav" om to fulle skift fra truse til yttertøy. På skolen har han bare ett.
 
Hu har fult skift, enkelte ting er det 2 av og sikkert 4 par med sokker :p så har hun regntøy og støvler stående på skolen.
 
Frøkna på 7 har en hel bag. :p må jo ha ekstra regntøy og utetøy, luer og votter i tilfelle behov og skifteklær selvfølgelig...
 
Vi hadde ikke skift på skolen, ikke egen garderobeplass heller var bare en rekke knagger å henge jakken på! :) Nå har de egen garderobeplass med hyller, der har han en fullt sett med skiftetøy liggende, utedress og regntøy.
 
Har ekstra skift på sfo, og det får kun benyttes om han skal på sfo. Viss ikke kler han seg etter været som er meldt. Eldste jenta har ikke skift (går ikke på sfo)
 
Back
Topp