Skien

Kneslepipp

Liker forumet
Aprilbarna`15
Noen som har født på sykehuset i Skien og kan fortelle litt om hvordan det er der?
..har født på et annet sykehus tidligere, og er litt stressa over "det ukjente" nå :-)

Veldig fornøyd med føden og barsel i Skien.

Jeg har født på Skien begge gangene og har vært veldig fornøyd begge gangene:) har selvfølgelig møtt en eller annen barnepleier på barsel som jeg ikke likte så godt, men alle kan ikke like alle:) ring de og spør om en omvisning:)

Okay, men er det to fødeavdelinger? En sånn med medisiner og dop og en mer skulle og rolig der man ikke kan få smertelindring? Er det barselhotel, er det felles barselrom?

Ja,man møter nok mennesker man ikke liker over alt :-)
Kan man få omvisning ja?

Okay, men er det to fødeavdelinger? En sånn med medisiner og dop og en mer skulle og rolig der man ikke kan få smertelindring? Er det barselhotel, er det felles barselrom?

Ja,man møter nok mennesker man ikke liker over alt :-)
Kan man få omvisning ja?
De har ett rom med dempet belysning, musikk og stort badekar. Og der får man ikke smerte lindring. Fellesrom ja:)

Lå på føden der i en uke før fødsel, og hadde litt følelse av å ikke bli trodd av alle jordmødrene. Når han først ble født og vi kom på barsel syns jeg det var bedre. Ble litt sånn i "ingenmannsland" på fødeavd. følte jeg, og sendt hjem dagen før jeg fødte. Jordmor under fødsel var fantastisk:) litt mye ulike beskjeder fra ulike folk på barsel, men ellers veldig flinke! De gjorde også mye for at mannen kunne sove der med oss, selvom avdelingen var veldig full:)

Lå på føden der i en uke før fødsel, og hadde litt følelse av å ikke bli trodd av alle jordmødrene. Når han først ble født og vi kom på barsel syns jeg det var bedre. Ble litt sånn i "ingenmannsland" på fødeavd. følte jeg, og sendt hjem dagen før jeg fødte. Jordmor under fødsel var fantastisk:) litt mye ulike beskjeder fra ulike folk på barsel, men ellers veldig flinke! De gjorde også mye for at mannen kunne sove der med oss, selvom avdelingen var veldig full:)

Hvordan er det å tilbringe barseltiden på fellesrom? Og besøk osv?
Et vandt med hotel vi..

Ja, har hørt at de er litt "gammeldagse" på dette sykehuset.

Den ene natta jeg måtte dele rom med en annen var ikke noe særlig for jeg var sliten etter å ha vært der nesten to uker, og det andre barnet skrek veldig mye stakkar. Ellers var det helt greit når fedrene var der. Besøkstid utenom det var vel 1 time, og kun barnets søsken og besteforeldre tror jeg. De var ikke såå strenge på det da, når vi hadde enerom fikk vi et par besøk utenom besøkstid. Kan være godt uten altfor mye besøk den tiden og:-)
Ikke engste deg for det, tror det kommer til å gå veldig bra:-) koselig personale stort sett!

Veldig fornøyd, og du kan ringe og spørre etter omvisning/samtale i forkant :) Er bare ei avdeling, og den er ikke stor. Er vel 4-6 fødestuer hvis jeg ikke husker feil, hvorav en er beregnet til vannfødsel. Det er tomannsrom på barsel, men du får stort sett ligge alene dersom det er mulig :) Er vel også et par familierom hvor pappan kan overnatte mot en liten sum, men det er ikke noe vi har benyttet oss av. Møtte noen sure leger og jordmødre der i forkant av fødsel, når jeg trodde noe var galt - men når hele greia var igang så hadde jeg fantastiske jordmødre :)

Første gang og fødte i Skien:))) veeeeldig fornøyd! Litt stressa av alle de forskjellige jordmødrene som kom innom hver dag med forskjellige tips på samme problem, men har ikke noe å klage over. Fødselen ble godt overvåket av flinke og hyggelige folk:D

Bare hørt negativt fra de jeg kjenner, og de var fra 20-23 år.. Ble ikke tatt godt vare på.. Men igjen hørt positivt fra andre som er eldre.. Rart..

Jeg var 20 og 22 år da jeg fødte der, ikke noe negativt å si :)

Jeg har født begge mine der, og er veldig fornøyd :) Hatt fantastiske jordmødre begge gangene. Følte meg litt lost på barsel med andremann siden han lå på nyfødtintensiven, og det ikke var plass til meg der den første uken. Ble mye bedre når jeg ble flyttet over :)

Back
Topp