ski til barn

gladlaksen

Glad i forumet
Er det noen som har noen gode tips om noen fine skipakker jeg kan kjøpe til ei på 2.5 år?

Lærern min på kroppsøving/friluftsliv studiet forbannet alle ski-pakker til barn.  I følge han skal barn (som skal lære å stå på ski) ha solide skisko, ala typen "gammeldags-telemarksko", rottefella binding og middels brede ski.  Dette koster mer, men det er det de lærer av.
Skjønner jo faktisk poenget hans, da de skiene / skoa som er i "pakkene" ikke akkurat er av de stødigste.  Kan jo fort drepe lysten til å stå på ski...
Men koster jo skjorta da, hvis man skal kjøpe alt for seg....
Blir nok pakke her også, men han får ikke før neste år...[:)]

kjøpte på g-sport i fjor.. fikk med skisko, bindinger og ski til 6-700 kroner.. kjøpte staver i tillegg..
det kjedelige er at han må jo ha nye sko i år - og de koster vel omtrent det samme som ei ny skipakke [8D]

Vi kjøpte snømannski da han var 2,5, synes de var ganske stødige. Eneste tabben var at jeg kjøpte smørefri, aldri mer!
Tenkte å kjøpe frost ski da han var 4 år, men ble annbefalt fisher ski (den konkuranse typen) for det var mye mer spenst i de.

Men var veldig fornøy med snømann skiene når han var liten, skulle bare vært den smørbare typen...

Back
Topp