Ski og gravid

Picea

Elsker forumet
Flere som er glad i å gå på ski?

Tenkte jeg skulle ta en titt på løypenettet like overfor den nye leiligheten i dag, men gikk på en real smell. Har ikke hatt tid og ork til å gå på ski på lenge nå(litt fordi jeg har sliti med riktig utstyr til den "nye kroppen" min).. så i dag var dagen. Men for å komme opp til løypenettet må man gå en upreppa del først, noe som jeg ikke var klar over. Det ble en tøft gjensyn med skisesongen med feil smørning, skarete, bratte og rotete spor. Pga feil smørning endte jeg opp med å gå nesten en 1 km i fiskebein, for å "glippe"... DET kjenner man på ligamentbånd og bekken og gud veit ikke hva.. ikke at man ikke kjenner noe ved fiskebein heller da[8|] Endelig kom jeg meg opp til deilige nypreppa løyper, men jeg skulle jo ikke gå langt før det ble en helvetesbakke nedover igjen og jeg mistet helt motet. For her er problemet.. jeg tør rett og slett ikke sette utfor på ukjente bratte løyper nå som jeg er gravid. Altså babyen tåler det sikkert om jeg tryner, men jeg har jo ingen garantier!

Dermed gikk jeg tilbake til den grusomme løypa jeg kom fra, og endte opp med massiv ploging i humpete skare hele veien ned til bilen igjen :(

Hvordan er det med dere og skigåing? Mer forsiktig?

oh jes!
Var på hyttetur i vinterferien og måtte gå et stykke på ski.. Bare oppoverbakker til hytta, og bratte nedoverbakker hjem igjen..
Sambo gikk først med snuppa i pulk, og måtte gi de klarsignal om å bare dra fra meg... jeg hang såååå etter!!![8D]
Bakkene var så mye tyngre nå, og bekkenet skrek av smerte. Trodde aldri jeg skulle komme fra. Helt lilla i trynet vel fremme.

SÅ nedover, jeg turde ikke stå alle bakkene.. Gjorde ekstremt vondt å ploge gjennom dem, så enden på visa var at jeg tok av skiene, og gikk ned de verste bakkene, satte dem på halveis ned bakken kanskje[8D]

Det var 1 og siste skitur som gravid!![:)]

Frister ikke noe særlig med langrenn her heller... Livredd for å falle, og renner sakte. De gangene jeg har gått på ski, og det har vært noen motbakker, har jeg kjent det godt i korsryggen etterpå.

Stod på snowboard i uke 12, hadde gleda meg skikkelig, men var så redd for å falle at det ikke var noe gøy i det hele tatt

For min del kan ikke snøen forsvinne fort nok nå! Får jo ikke brukt den til noe uansett [;)]

Tror faktisk de fraråder å stå på ski etter 3 mnd... Pga fare for fall, og at man har dårligere balanse som gravid[:)]

Godt å høre det ikke bare er meg[;)] Problemet er jo at jeg bare blir så jævli forbanna også, så jeg tar i alt jeg kan. Jeg mener å ha lest at moderat trening er ok for gravide,dvs man skal kunne snakke mens man trener... det hadde ikke jeg sjans til.... baaaaaaah.. finne noen rett kjedelige løyper da.

Mener jeg leste et sted at langrennski var bra trening for bekkenet... Men da på flat mark.. De beveglsene man gjør når man går på ski var vist veldig gode... Har selv bare vært på skitur en gang i vinter, men det har vært kvalmen som har stoppet meg, ikke frykt... Men jeg tok det rolig i nedoverbakkene og gikk sakte oppover [:)] og det var veldig kjekt [:D][:D] eneste synde er at jeg ikke kan bli dradd av hunden, for jeg tørr ikke ha magebeltet på meg [8D] så gubben forsvant til stadigheter fra meg, mens jeg kom halsende etter [8D] men til neste vinter skal jeg bli dradd av hunden, så kan gubben dra pulk [:D][:D] hehehe,..

ORIGINAL: MissMari

Tror faktisk de fraråder å stå på ski etter 3 mnd... Pga fare for fall, og at man har dårligere balanse som gravid[:)]

Hææææ? Det har jeg ALDRI hørt. Syns det høres helt merkelig ut. Kanskje noen som glemte å si fra om det til http://www.vg.no/sport/ski/artikkel.php?artid=507397[;)]
Jeg skal på ski i morgen, men regner med det blir en rolig tur i forholdsvis lett terreng [:D] Og om et par uker er det skidag på jobben, så da skal jeg også være med.

ORIGINAL: Perlehøna

Hææææ? Det har jeg ALDRI hørt. Syns det høres helt merkelig ut. Kanskje noen som glemte å si fra om det til http://www.vg.no/sport/ski/artikkel.php?artid=507397[;)]
Jeg skal på ski i morgen, men regner med det blir en rolig tur i forholdsvis lett terreng [:D] Og om et par uker er det skidag på jobben, så da skal jeg også være med.

Er alpint de fraråder mot, vanlig langrennsski kan man stå så lenge man orker [:)]

Hei! Jeg må bare si at jeg syns det er mye hysteri rundt det å være i aktivitet når man er gravid. Jeg tror man kan gjøre det man har LYST til, så lenge man føler en har nogenlunde kontroll (og det ikke er stor tryne - fare:) Langrennski tror jeg IKKE er noen risikosport;) Er det bratte nedoverbakker er det jo bare å ploge, eller sette seg helt ned på huk sånn at man nesten bremser med rumpa (da er det jo null sjangs for å lande på magen, den ville jeg gått for;)
Selv både jogger jeg, går på ski og rir på hest enda.. og jeg føler IKKE at jeg utsetter ungen for noen fare (selvsagt tar jeg bare rolige turer på hesten, og jeg har en snill hest jeg føler meg trygg på) :) (i tillegg ligger jo ungen nokså trykt inni magn, omkransa av vann, morkake osv, naturen har jo sørga for at den ikke skal skade seg;)

Jeg tror leger og jordmødre fraråder f.eks alpint av den grunn at hvis noe skulle gå galt, så er de ikke skyld i det. Ville jo vært litt merkelig hvis de anbefalte å stå på snowboard, ri, spille håndball osv i og med at det er en liten risiko der.

Man bør jo også huske på at bekkenet er mykere, og at en faktisk ikke tåler like mye som før. Men det er sikkert individuelt hvor mye man tåler også.

Kroppen min har ihvertfall sagt i fra om at jeg ikke kan drive med f.eks snowboard, da det både var skummelt, og fordi jeg ble innmari sliten i hoftene. Langrenn gikk utover korsryggen.

ORIGINAL: linken84

ORIGINAL: Perlehøna

Er alpint de fraråder mot, vanlig langrennsski kan man stå så lenge man orker [:)]

lol. Jeg ser jo nå at hun skrev "stå på ski" og ikke "gå på ski". Når jeg tenker ski tenker jeg automatisk på langrenn, har knapt vært i en alpinbakke...

ORIGINAL: Carisma90

Hei! Jeg må bare si at jeg syns det er mye hysteri rundt det å være i aktivitet når man er gravid. Jeg tror man kan gjøre det man har LYST til, så lenge man føler en har nogenlunde kontroll (og det ikke er stor tryne - fare:) Langrennski tror jeg IKKE er noen risikosport;) Er det bratte nedoverbakker er det jo bare å ploge, eller sette seg helt ned på huk sånn at man nesten bremser med rumpa (da er det jo null sjangs for å lande på magen, den ville jeg gått for;)
Selv både jogger jeg, går på ski og rir på hest enda.. og jeg føler IKKE at jeg utsetter ungen for noen fare (selvsagt tar jeg bare rolige turer på hesten, og jeg har en snill hest jeg føler meg trygg på) :) (i tillegg ligger jo ungen nokså trykt inni magn, omkransa av vann, morkake osv, naturen har jo sørga for at den ikke skal skade seg;)

Haha, jeg driver med risikosporten Langrenn liksom[8D] Nja nei, er jo relativt trygt og knøttet tåler en del inni der! Jeg skal bare inne løyper som egner seg til ploging, ikke upreppa, smale, bratte drittløyper[8D]

Back
Topp