skeptisk til trampoline???

lille iskaffe

Forumet er livet
Er dere skeptiske til trampoline eller tror dere det er bra? Jeg har trampoline til snuppa, hun elsker den og hun hopper HØYT, hopper på rumpa, knærne,og har fått super balanse, MEN ikke alle syns det er fornuftig og kommenterer dette. Mange tenker på nakkeskader, beinbrudd,ryggskader osv.Hva mener du?

ORIGINAL: Kittekat

Er egentlig mer skeptisk til de gamle sikkerhetsnettene noen fortsatt har. De med store hull, i stedet for bittesmå..

ja, det har skjedd ganske mange ulykker pga sikkerhetsnettene også[&:]

jeg er skeptisk til trampoline fordi det har vært så mange ulykker med dem, men  det løser man jo med å følge med på barna og ha sikkerhetsnett og så hørte jeg at barn under tre år ikke skullehoppe på trampoline fordi det ikke var bra for hoftene eller noe, men det er jo super morro, det er god trening og som du sier godt for balansen. så jeg vet ikke jeg.

Jeg syntes ikke du skal bry deg om hva andre sier...
Du bestemmer selv hva som er best for snuppa di[:)]

Men jeg selv er skeptisk til slike trampoliner,men det er fordi jeg selv har vært vitne til ett par ulykker..Ingen alvorlige ulykker,men det har vært både arm og ben brudd..
Så her i huset blir det ingen trampoline..

har veldig lyst å kjøpe trampoline til alida, men er skeptisk pga disse skadene du forteller om. mange som sier det kan være farlig. vil jo ikke utsette henne for dem.

Er veldig skeptisk, selv med nett kan man dette feil og brekke det som er... Vet om en som var turner og trente på trampoline, han landet litt fel og brakk nakken og er lam for resten av livet [&o]

Så lenge det er nett rundt og maks to barn som hopper av gangen syns jeg det er ok... Men jeg skal ikke ha trampoline til mine barn. [8|]

ORIGINAL: Frumei

I syns det går greit med den typen sikkerhetsnett i ser du har [:)] Og så lenge hun hopper alene og ingen større enn henne hopper i lag skal det gå bra [;)] 
- kun en omgangen
- ingen harde gjenstader, tau, etc. på trampolinen.
- og ikke hoppe når den e våt
- lukke åpningen i sikkerhetsnettet
- alltid en voksen i nærheten ved hopping

[:)] 

Nydelig jente som ser ut til å kose seg på trampolina [:)]

Helt enig....

Kan ikke se noe galt i det, så lenge det er nett, og under oppsyn av en voksen. Må Ikke bli helt hysteriske heller. Hvis man ikke skal la ungene hoppe på trampoline for de uhell har skjedd, da kan man jo ikke la d spise pølser heller lenger da. Tragiske ulykker og uhell forekommer på alle områder, da måtte man jo bare sitte inne pakket inn i bomull da...[:)]

ORIGINAL: Frumei

I syns det går greit med den typen sikkerhetsnett i ser du har [:)] Og så lenge hun hopper alene og ingen større enn henne hopper i lag skal det gå bra [;)] 
- kun en omgangen
- ingen harde gjenstader, tau, etc. på trampolinen.
- og ikke hoppe når den e våt
- lukke åpningen i sikkerhetsnettet
- alltid en voksen i nærheten ved hopping

[:)] 

Nydelig jente som ser ut til å kose seg på trampolina [:)]

Signerer denne..
I tillegg kan det være lurt å lære ungene hvordan de skal lande hvis de merker at de mister kontroll.

Tror det er bra så lenge barna er under oppsikt, vi har trampoline..
har en lillebror på 7 som har hoppet på den siden han var 1, har ikke hatt netting engang..
å har aldri hatt noen skader eller noe, han har fått super balanse, sterk i beina, å det er gøy for han å
kunne leke ute å hoppe [:)] gleder meg alt til Benjamin kan begynne å hoppe..[:)]

Syntes man skal begrense det når barna er under 5 år pågrunn av ryggenen deres. Det står advarsel om det på de fleste også. Men må jo se det positive i det også med at barna er i aktivitet.

jeg syns d  er fy. men er nok pga datteren til en tidligere kollega nesten døde på en slik. har selv hoppet på de og syns de er kjekke men jeg er redd for uhell kanskje, erliksom ikke bare små uhell som kommer til med dem

så lenge den blir brukt til det den skal bli brukt til og den har sikkerhetsnett ser jeg ingenting galt i å ha trampoline!![:)]

så noen unger før i dag som hoppa, og de hoppa da fra trampolina og opp på taket av et dukkhus og så hoppa de ned igjen på trampolina!![&:] det syns jeg IKKE er greit!

Er egentlig mer skeptisk til de gamle sikkerhetsnettene noen fortsatt har. De med store hull, i stedet for bittesmå..

... og de som foreldrene glemmer å stramme!

ORIGINAL: ACtrine*

... og de som foreldrene glemmer å stramme!
Stramme?

Neida, synes det er greit med trampoline, med sikkerhetsnett. Vi har ikke, men planer om å kjøpe det en gang.. Neste sommer kanskje.

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

Jeg bare lurer etter å ha lest noen svar:

Men hva hjelper det å ha barna under oppsikt? Man kan uansett ikke forhindre ulykken i det sekundet barnet hopper feil eller prøver sin første spontane salto?

man kan nok ikke forhindre ulykken nei.. men man kan vertfall raskt hjelpe til og få barnet evt til legen eller noe om ulykken skulle vere ute, og man ser hva som faktisk skjer. sånn at man kan forklare det for en lege viss det er nødvendig.

Under fornuftige forhold og med måte synes jeg det er en fin ting. Men jeg er og en av de som mener at man ikke trenger å sy puter under armene på barn, de kan like gjerne lære seg å hoppe og falle under noen lunde kontrollerte forhold på ei trampoline. Skader kan jo skje hvor som helst, da må jeg jo plutselig si nei til "alt"

Synes ikke om trampoliner. Naboguttene har en slik og det er et SABLA BRÅK! [:@] Dattra til venninna mi (6 år) fikk  brakk hånden, holdt ikke med gips måtte operere. Det blir ikke kjøpt trampoline her i huset.

vi kjøpte trampoline i fjor. er ikke skeptisk til bruken av det så lenge man har sikkerhetsnett. minsten min er 2år til sommeren. han får kun være oppå trampolina sammen med meg eller alene. storebroren på 8 er der alene,med meg eller en til to andre barn.

Back
Topp