Skeiv pupp

• Trådstarter Trådstarter Millli
  • Opprettet Opprettet
M

Millli

Guest
Huff mini har klart å sugd skeiv brystvorta mi. Er dette noe som går seg til etter ammeslutt? Den ene brystvorta har blitt SVÆR. Større enn et bringebær litt mindre enn et jordbær! Den andre har fått en merkelig fasong. Stikker ut i toppen liksom:yuck:

Amma bare med skjold sist gang. Merka ikke noe til dette da.
Noen som har opplevd det samme?

Jo takk, akkurat samme her. De er så skakk og skeive. Det er fordi babyen har litt feil sugetak. Jeg har fått veiledning av ammehjelper men det er ikke så lett å få endra på.

Ammehjelperen sa at når babyen får rett tak så vil brystvorta bli som normal igjen etter få amminger. ;)

Lille sugde skeiv brystvorta på høyre side her og jeg var veldig sår en periode, men når vi fikk orden på sugetak ble den normal igjen :)

Jo takk, akkurat samme her. De er så skakk og skeive. Det er fordi babyen har litt feil sugetak. Jeg har fått veiledning av ammehjelper men det er ikke så lett å få endra på.

Ammehjelperen sa at når babyen får rett tak så vil brystvorta bli som normal igjen etter få amminger. ;)
Tror ikke han får rett tak på den ene sida. Har vært sånn i flere uker nå:p

Tror ikke han får rett tak på den ene sida. Har vært sånn i flere uker nå:p
Mine har også vært skeiv i flere uker, men heldigvis ikke sår. Går over etter hvert. ;)

Hihihi her er alt skjevt! Brystvorter, pupper, plassering, størrelse :P hard medfart! Etter jeg er ferdig å amme får jeg rulle dem sammen og putte dem i en bh med masse vatering! :O :D Neida, Joda.

Hihihi her er alt skjevt! Brystvorter, pupper, plassering, størrelse :p hard medfart! Etter jeg er ferdig å amme får jeg rulle dem sammen og putte dem i en bh med masse vatering! :O :D Neida, Joda.
Hehe helt enig:p. Har en rull med fettvatt liggende etter jeg var sår. Må bygge meg pupper ut av den etter ammeslutt:p

Prøve amme liggende? Vi gjør helst det, da slapper vi bedre av begge to og jeg bare justerer litt med fingeren så puppen har rett fasong etterhvert som den tømmes. Svelger mindre luft også med liggende amming.

Prøve amme liggende? Vi gjør helst det, da slapper vi bedre av begge to og jeg bare justerer litt med fingeren så puppen har rett fasong etterhvert som den tømmes. Svelger mindre luft også med liggende amming.
Jeg klarer bare å amme liggende. Det er den eneste stillingen som funker:)

Hihihi her er alt skjevt! Brystvorter, pupper, plassering, størrelse :P hard medfart! Etter jeg er ferdig å amme får jeg rulle dem sammen og putte dem i en bh med masse vatering! :O :D Neida, Joda.
Hahahhaha! Samme her, kan rulle de sammen og feste de opp med strikk. :P

Back
Topp