skattetrekk

RapunselMaja

Elsker forumet
Når man har tabelltrekk..Trenger man ikke gjøre det om når man forventer mer inntekt..? Jeg er GRØNN på slike ting...

Man har vel en tabell i nærheten av hva du er forventet å tjene har man ikke?
Sånn at hvis du forventer å tjene mye mer bør du endre tabellen.. Tror jrg da, men er ikke helt sikker...

Når du tjener mer, vil jeg tro de bare går oppover på tabellen og trekker i forhold til utbetalingen den aktuelle mnd. Så nei, vil tro du ikke trenger å gjøre om, MEN jeg er neimen ikke sikker [:)]

Nei, de trekker etter hvor mye du tjener[:)] Tjener  du mindre  en måned betaler du mindre skatt, tjener du mer betaler du mer [;)]

Hah, jeg måtte endre.. for de hadde regna med ca 100.000 ekstra som de mente jeg sku tjene i 2011..
hallo, har perm helt t september nesten..?

Jo, om forventet inntekt er for lav som det står på skattekortet, må du endre det. Da får du kanskje en annen tabell [:D] Jeg gjorde det på nett, enkelt og greit. Ringte og bestilte nye koder da jeg hadde rotet dem bort... tok to dager så hadde jeg nye koder og da var det bare å gå inn på skatteetaten.no og endre!

ORIGINAL: *Starwish*

Jo, om forventet inntekt er for lav som det står på skattekortet, må du endre det. Da får du kanskje en annen tabell [:D] Jeg gjorde det på nett, enkelt og greit. Ringte og bestilte nye koder da jeg hadde rotet dem bort... tok to dager så hadde jeg nye koder og da var det bare å gå inn på skatteetaten.no og endre!

kan man ikke gjøre det pr tlf..?

ORIGINAL: Nataleen

ORIGINAL: *Starwish*

kan man ikke gjøre det pr tlf..?

Nope.. det må gjøres skriftlig, enten ved å returnere den delen av skattekortet ditt der det står endring, eller ved å gå inn på nett... han jeg snakka med sa at det var lurest å gjøre det på nett, for om man sendte inn på papir så tok det så himla lang tid før du fikk nytt skattekort..

OOOHHH... FLAKS [8D]

Jeg fikk beskjed om at så lenge det bare var lønna som forandra seg så trengte jeg ikke gjøre om...[&:][8|] Skjønner ingenting av det der jeg[8D]

Det som er viktig når det kommer til skattekortet er rentene du oppgir at du skal betale for 2011. Det er der de fleste får skattesmell. Jeg skriver alltid at jeg skal betale mindre i renter enn det vi skal, så er jeg sikker på å få igjen penger [;)] Og lønna mi er under grensen for toppskatt, så det trenger jeg ikke å bekymre meg for.

Back
Topp