Skattepengene

¤snuppis¤ skrev:
Skattepengene kan komme i juni, juli, august, september eller oktober. Ikke alle som får det samtidig.

Ja men de som får bekreftelsen på Altinn i morgen tidlig, får de i løpet av noen få dager, de sier en til to uker for å være sikker på at bankene ikke bruker lang tid, men det er jo ikke vanlig nå lenger at bankene bruker tid. 

Det er 85% av alle får de nå. 

Bouncing buttplug skrev:

TonjeJenta skrev:
Gubben fikk sms om at oppgjøret var klart på fredag. Ingen penger på konto enda da.
Mens jeg ikke har hørt et pip. Noget nervøs for at jeg må vente :P

Det er bare om du er eaktør at du får sms/melding på altinn før mandag. Så om mannen din er eaktør og du ikke, så er det ikke så rart at han har fått beskjed. Får du selvmelding i posten? I såfall må du vente til imorgen uansett

Hva søren er en eaktør? Tror ikke han er noe som helst som jeg ikke vet om 

TonjeJenta skrev:

Bouncing buttplug skrev:

TonjeJenta skrev:
Gubben fikk sms om at oppgjøret var klart på fredag. Ingen penger på konto enda da.

Det er bare om du er eaktør at du får sms/melding på altinn før mandag. Så om mannen din er eaktør og du ikke, så er det ikke så rart at han har fått beskjed. Får du selvmelding i posten? I såfall må du vente til imorgen uansett

DVS at man kun mottar dokumenter og sånt på altinn, altså selvangivelse og alt elektronisk, ingenting i posten. Dersom man ikke er eaktør så vil det komme imorgen uansett, i og med det da også kommer i posten i papirform

Om han ikke aktivt har vært inne og endret seg til eaktør selv så er han ikke det, da kommer ingenting før imorgen.

Bouncing buttplug skrev:

TonjeJenta skrev:

Bouncing buttplug skrev:

TonjeJenta skrev:

DVS at man kun mottar dokumenter og sånt på altinn, altså selvangivelse og alt elektronisk, ingenting i posten. Dersom man ikke er eaktør så vil det komme imorgen uansett, i og med det da også kommer i posten i papirform

Om han ikke aktivt har vært inne og endret seg til eaktør selv så er han ikke det, da kommer ingenting før imorgen.

oh ja... det har han nok gjort. 
Sleipingen... jeg vil også vite....... selv om jeg nesten vet :P

Det er ikke Skatteetaten, men kemneren, som utbetaler skattepengene. Kemneren kan holde igjen skattepengene i inntil 3 uker for å dekke opp eventuelle ubetalte krav som ligger i systemet. Kemneren kan også bruke så lang tid på å betale ut pengene uten noen som helst åpenbar grunn f.eks bemanningsproblemer o.l. 
De aller fleste vil likevel få skattepengene på konto i løpet av en uke etter at oppgjøret er klart.

*Becca* skrev:
Det er ikke Skatteetaten, men kemneren, som utbetaler skattepengene. Kemneren kan holde igjen skattepengene i inntil 3 uker for å dekke opp eventuelle ubetalte krav som ligger i systemet. Kemneren kan også bruke så lang tid på å betale ut pengene uten noen som helst åpenbar grunn f.eks bemanningsproblemer o.l. 
De aller fleste vil likevel få skattepengene på konto i løpet av en uke etter at oppgjøret er klart.

Ja, spesielt skatten fra i fjor hehehe... Jeg har glemt å betale skatten jeg var skyldig, har til mitt forsvar aldri fått purring heller, kun en regning, pussig nok. Og det opplyste hun høyt og tydelig om på telefon da jeg ringte kemneren at de skulle motregne hehe. Det står forsåvidt på selvangivelsen min også, og var allerede trukket fra tilgodehavende. 

Fikk se oppgjøret på altinn etter midnatt, og pengene på konto kl seks i dag!

Bouncing buttplug skrev:

Frk.MammaMor skrev:

TonjeJenta skrev:

Frk.MammaMor skrev:

TonjeJenta skrev:

dere blir jo lignet sammen så ville vært rart om du fikk senere da..Er du eaktør?

Såvidt jeg vet så gjelder det bare hva som skjedde i fjor? Vi giftet oss først i år, så tror ikke det påvirker noe?

Så lenge man har barn sammen blir man lignet sammen.. Jeg fikk penger seinere i fjor fordi gubben hadde glemt noen opplysninger.. Vi er ikke gift!

Hvor står det at man blir lignet sammen om man har barn? Vi ble ikke lignet sammen før vi giftet oss i 2009. Da kom vi i skatteklasse 2 siden jeg ikke har inntekt, og mannen har da forsørgeransvar for meg..

øvert til høyre på personopplysninger ksla man skrive fødselsog peronnummeret til samboerenm gjør man det blir mn lignet sammen.. jeg har forresten fått skattepengene mine :)

fikk de på konto i dag :-)
fikk igjen 28000 tilsammen, og allerede nå er 25 500 av de borte....

mitt oppgjør lå på altinn på fredag, men ikke fått pengene enda...

Her kom de inn idag, men har ikke fått noe brev på Altinn.
Kom godt med nå, siden vi skal ha barnedåp i juli :)

fått både oppgjør og penger på konto i dag :)

Skattepengene var på konto idag tidlig!

Back
Topp