Skatten

Bølla 22.mai

Elsker forumet
Jeg og min pappa satt som sagt og satte opp budsjett igår, og vi har mer utgifter enn vi har inntekter, så vi har et problem!! Samboeren min betaler MYE skatt, så pappa foreslo at jeg skulle høre med skatteetaten om å få senket skatten hvis samboer blir eneforsørger etter endt permisjonstid. Ringte de akkurat, og hvis samboer blir eneforsørger for oss, vil han havne i skatteklasse 2 og bli trukket 10 000 mindre i mnd. 

Så stemmer det 100% sikkert det han fyren sa?? Vil samboer bokstavelig talt bli trukket 10 000 kr mindre i skatt per mnd?? Da går jo regnestykket opp i opp!! Da hadde jeg ikke trengt å jobbe kanskje?? For lønna jeg vil bringe inn vil nok ikke bli opp i 10 000 kr... Da ska jeg jobbe en del ekstra!!

Det kommer vel an på hvor mye han betaler i skatt pr i dag?

Dette tør jeg ikke svare på... Men hvis det stemmer så er det jo gode nyheter for dere [:)]

Veit min stemor er i skatteklasse 2, det er fordi hu er eneforsørger, siden mannen hennes døde for mange år siden. Men har også hørt folk si at en av oss kan velge skatteklasse 2, slik at den andre ikke må jobbe/jobbe mindre. Men om det er riktig, er jeg ikke sikker på. Hadde undersøkt det en gang til for å være sikker! 

Men tror ikke dere kan bo på samme adr om denne regelen gjelder?

Syntes at det hørtes litt rart ut jeg da. Hadde det vært så enkelt hadde nok flere visst om  det  og benyttet seg av det..... ville jeg ha trodd...

ORIGINAL: jealie25

Men tror ikke dere kan bo på samme adr om denne regelen gjelder?

Det trodde jeg også! [8|]

OG 10 000 kr er mye penger .. trodde ikke det utgjorde så mye ved å være i skatteklasse 1 eller 2 ..

Det skal gjelde hvis du ikke har inntekt selvom dere bor sammen. Jeg trodde faktisk  du kunne hatt en liten inntekt selv også, å at han beholdt den lave skatten.
Er ikke helt sikker, men sånn mente jeg det var. Da jeg bare fikk ledighetstrygd da jeg bodde med xen, fikk han skatteklasse 2[:)]

Jeg er usikker på om han jeg snakket med misforsto meg og trodde at jeg og samboer ska gå fra hverandre, og at jeg mente eneforsørgere som i ALENE med ungen...[&:] Ska ringe tilbake på mandag for å høre.

Jeg har snakket med Skatteetaten idag. Han jeg snakket med på fredag misforsto meg, for dette gjaldt de som er GIFTE.

Dersom vi går hen og gifter oss nå, vil samboer fra mars av betale 10 000 kr mindre i skatt i mnd, som eneforsørger for oss tre. Det spilte ingen rolle pengemessig at jeg begynner på skolen igjen til høsten og får 6200 kr i mnd fra Lånekassen. Dersom jeg begynner i en helgejobb derimot, må vi ut med mer skatt igjen. De ser visst på lønningsinntekter og ikke lånekasse-penger i denne sammenhengen.

Så fillern heller... tror vi gifter oss!!

Tror det!!! Snakket med samboer om det, og han synes det også er mye penger å "miste". Det blir ikke akkurat slik vi hadde planlagt det, men det får holde for nå. Gjør vi det nå, vil vi ha fest med venner og familie som planlagt om noen år....når vi har spart opp penger. Da ska jeg ha hvit kjole og ha den festen jeg vil ha[:D] 

Dersom vi går hen og gifter oss nå, vil samboer fra mars av betale 10 000 kr mindre i skatt i mnd, som eneforsørger for oss tre. Det spilte ingen rolle pengemessig at jeg begynner på skolen igjen til høsten og får 6200 kr i mnd fra Lånekassen. Dersom jeg begynner i en helgejobb derimot, må vi ut med mer skatt igjen. De ser visst på lønningsinntekter og ikke lånekasse-penger i denne sammenhengen.

Så fillern heller... tror vi gifter oss!!
Dere ser jo ut som dere har det så fint sammen, så hvorfor ikke? Gjøre det for å få det på papiret, å ta feiringa senere[;)]
Hva gjør man ikke for 10000,- ekstra i mnd[:)]

Ikke sant!! Dersom vi ikke gjør det, vil ikke endene møtes!! Jeg ønsker ikke å være en av de som ikke kan betale regningene i tide...[&:]

Åh så koslig [:)][:)][:)] 10000 i måneden er jo en gooood del penger!

En venninne av meg giftet seg også sånn fort-fort nå like etter jul, og de skal ha festen nå i sommer. Mange som gjør det sånn [;)]

Godt å høre[:D] Gleder meg.... Han må bare fri først[:D]

Bare sette seg ned og vente da [8D]

Enn at det skal ha såmye mer å si at man er gift da! 10000 i mnd!! aiaiai! Kan vel sånn halvveis gratulere da??![:D]

Hihi, vente litt!! Jeg ska offentliggjøre det med en gang han har fridd!!!

Back
Topp