Skatteklasse 1 eller 2? Noen som vet

SillyDilly

Forumet er livet
Når man er gift kan man jo bli lignet sammen - da kan  jo mannen kanskje gå ned i skatteklasse 2 om kona tjener lite?

Noen som vet hva grensene er? Jeg har kun tjent 67 000kr i fjor.

tror du er under grensa da ja.. sjekk på skatteetatens nettsider.. der står det [:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Grensa er på rett over 70.000 så han kan få byttet skatteklasse ja[:)]

Oki, det er jo greit! Er det mye forskjell da? På pengene man får igjen mener jeg? Da får vi sikkert ikke igjen før i oktober eller noe da, men men pytt pytt bedre å få riktig

da skatter du i klasse 1 og han i klasse to.. i tillegg kan du føre over bhg og alt du kan få fratrekk på til han.. [:)]
det skal vi i år, og jeg tror ikke vi får igjen småpenger for å si det sånn..
gubben betaler ENDEL i skatt..

ORIGINAL: SillyDilly

Grensa er på rett over 70.000 så han kan få byttet skatteklasse ja[:)]

Oki, det er jo greit! Er det mye forskjell da? På pengene man får igjen mener jeg? Da får vi sikkert ikke igjen før i oktober eller noe da, men men pytt pytt bedre å få riktig

Vi søkte om ny skatteklasse i fjor, rett etter selvangivelsen kom, og fikk pengene i juni. Og i år er det også to utbetalingsdatoer før oktober. 17 august og en eller annen dato i september, så om man ikke får dem i juni er sjansen god for å få dem før oktober[:)]

Det er jo noen prosenter forskjell da. Vi merket i alle fall litt foskjell[:)]

okei, svigerfar er advokat så han skal se på det, men går jeg inn på altinn å skriver at vi skal bli lignet under et?

Back
Topp