skatt

MadeleineK

Glad i forumet
huff! var mine utbet. på nav.no så ser jeg at jeg plutselig har blitt trukket mye i skatt[:'(] Skatteetaten har plutselig funnet ut at jeg skal betale skatt! Forstår jeg hvorfor nå sånn plutselig? Jeg har jo ikke betalt skatt de siste 8 mnd! [:@] 

Har du ikke betalt skatt av permisjonspengene dine?

Er det av permisjonspengene du mener? Hvorfor har du ikke betalt skatt av de før?

nope har aldri betalt skatt av permisjonspengene[&:] Ingen aning hvorfor jeg ikke har skatta av de før, trudde at jeg skatta av de men at det ikke stod på lønnsslippen! Men når jeg såg på den i dag stod det "SKATTETREKK" hmmmm ringte nav og de sa at de fikk automatisk skattekort fra skattetaten!

HYYYLLL! Får jeg ca 7000 i restskatt då?[>:][8|][&o][:-][:o][:'(]

Åj, så skummelt! Da må du nesten regne med å få baksmell hvis du aldri har blitt trukket skatt ja :O

Men dette er jo kun NAV sin feil så jeg synes du bør ringe å klage altså :s De bør jo ordne skattetrekk automatisk :s

men leverte gjorde dere noe får å bli trukket? Er det noe jeg ikke har gjort som dere har gjort?!? 

ORIGINAL: lille.trille

men leverte gjorde dere noe får å bli trukket? Er det noe jeg ikke har gjort som dere har gjort?!? 

Jeg leverte ikke skattekort nei, det skal de få fra Skatteetaten som du sier :s

ORIGINAL: lillebebis

så altså så har jeg ikke gjort noe feil?[8|] Bortsett fra å være naiv åg tjaaa duuum![8D]

så altså så har jeg ikke gjort noe feil?[8|] Bortsett fra å være naiv åg tjaaa duuum![8D]

Hehe jaa, du burde kanskje ringt opp når det ikke var noe skattetrekk fra starten av :p

Er du alenemor? Hvis du er det så skal det ikke bli trukket skatt.. Det var fikk venninna mi beskjed om da ho snakka med nav ørtentusen ganger for å forsikre seg om at ho hadde hørt riktig.

Men nå vet jeg ikke om det var foreldrepenger det gjaldt eller en annan stønad. Ho betalte ihvertfall ikke skatt av det.

Hvis du ikke er alenemor så er det rart det ikke har blitt trukket skatt ja [&:] Litt skummelt..

ORIGINAL: Chibi

Er du alenemor? Hvis du er det så skal det ikke bli trukket skatt.. Det var fikk venninna mi beskjed om da ho snakka med nav ørtentusen ganger for å forsikre seg om at ho hadde hørt riktig.

Men nå vet jeg ikke om det var foreldrepenger det gjaldt eller en annan stønad. Ho betalte ihvertfall ikke skatt av det.

Hvis du ikke er alenemor så er det rart det ikke har blitt trukket skatt ja [&:] Litt skummelt..

ikke alenemor! kjipt å få 7000 i baksmell[8|]

Hehe jaa, du burde kanskje ringt opp når det ikke var noe skattetrekk fra starten av :p

jaa, huff trist nyhet[:o]

når du søker om permisjon fyller arbeidsplassen ut inntektsopplysninger, da skal arbeidsplassen skrive nr på skattekort. prosentrekk eller tabell nr.

huff, hvordan skal jeg klare å betaler tilbake alt d? har jo kje ein gang inntekter i mars[&:]

ORIGINAL: Siljejah

aiai, det kan gi ein smell ja [&:] Skjønne ikkje korfor nav ikkje har trekt før. . . Her skjedde det automatisk [8|]
Får håpa det ordne seg.

Hørtes veldig rart ut, trudde skattetrekket var automatisk sjøl om man er i permisjon? Eg ville ringt ligningskontoret og hørt ka som skjer!

Ta en telefon til Skatteetaten for å få sjekket om skattekortet ditt er rett.

Har du gått i åtte mndr i fjor, og ikke betalt skatt av foreldrepenger, så kan du desverre regne med en baksmell i mai. Lurer du på hvor mye du får i baksmell, så kan du finne det ut på skatteetatens nettside.

ORIGINAL: .Lolla.

Alle skal betale skatt, så tror nok du får baksmell. Jeg ville ringt å kjefta på NAV. [:@]

Det nytter ikke kjefte på NAV, de får trekkinfoen fra skatteetaten.

off så kjedelig da.... [&:]  håper det ordner seg :) må jo gå an å få en nedbetalingsplan i såfall, om man ikke har inntekt..

Back
Topp