skatt.. usj..

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Fikk tabellkort i år... og det sto at så lenge det kun var forandringer på inntekten trengte man ikke nytt skattekort. Neivel tenkte jeg og lot det være. Nå har de trukket over 4300 av OS som kommer denne mnd!!![&:][&o] Usj, det var ikke med i beregningen på en allerede trang mnd!![&o]
 
Du kan endre skattekortet og få tilbakebetalt OS som er trekt for mye.. Det fikk jeg i februar 2008 [:D]
 
ORIGINAL: IshavsPia

Du kan endre skattekortet og få tilbakebetalt OS som er trekt for mye.. Det fikk jeg i februar 2008 [:D]

 
Kan jeg få det tilbake nå denne mnd??? Skal inn og endre skattekort nå ..
 
 
ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: IshavsPia

Du kan endre skattekortet og få tilbakebetalt OS som er trekt for mye.. Det fikk jeg i februar 2008 [:D]


Kan jeg få det tilbake nå denne mnd??? Skal inn og endre skattekort nå ..



dette skjedde med meg i fjor, å da fikk jeg pengene tilbake ett par dager etterpå..
men du må gi beskjed![:)]
 
jeg gikk inn å sjekket på nav nå for å se hvor mye skatt jeg må betale siden jeg har fått tabellkort dette året.
Jeg blir kun trukket 550 trukket i skatt [:o] Det må jo være feil! er jo veldig rart at de kan gjøre slike feil med tabellkort [8|]
 
ORIGINAL: Stita

jeg gikk inn å sjekket på nav nå for å se hvor mye skatt jeg må betale siden jeg har fått tabellkort dette året.
Jeg blir kun trukket 550 trukket i skatt [:o] Det må jo være feil! er jo veldig rart at de kan gjøre slike feil med tabellkort [8|]

 
Ja hadde ikke vi samme tabellkort?? Eller husker jeg feil nå[&:][:)]
 
ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Stita

jeg gikk inn å sjekket på nav nå for å se hvor mye skatt jeg må betale siden jeg har fått tabellkort dette året.
Jeg blir kun trukket 550 trukket i skatt [:o] Det må jo være feil! er jo veldig rart at de kan gjøre slike feil med tabellkort [8|]


Ja hadde ikke vi samme tabellkort?? Eller husker jeg feil nå[&:][:)]


jo tror det.. var 7200 du hadde også??
Skjønner ikke hva som skjer jeg[8|]
Jeg har i fjor betalt 17 % skatt og da betalte jeg 1700 av os i mnd..
Dette er jo under halvparten av det! [&:]
 
ja jeg og har 7200... står jo at om man har forandringer i inntekt trenger man ikke forandre fordi det er tabell.... men nå vet jeg sannelig ingenting..[8|]
 
ORIGINAL: Zlimet

Jeg har også 7200, og betaler 600 i skatt. Kan man få smell da ?

 
Her var det mye forskjellige trekk med samme tabellkortet og samme "lønnen"[8D] Fikk beskjed på skatteetaten at man ikke skulle skatte, men om man gjorde det fikk man alt igjen så.. tror ikke det skal bli smell, men her var jo som sagt mye forskjellige løsninger..
 
ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Zlimet

Jeg har også 7200, og betaler 600 i skatt. Kan man få smell da ?


Her var det mye forskjellige trekk med samme tabellkortet og samme "lønnen"[8D] Fikk beskjed på skatteetaten at man ikke skulle skatte, men om man gjorde det fikk man alt igjen så.. tror ikke det skal bli smell, men her var jo som sagt mye forskjellige løsninger..


Hm. merkelige greier. Trekker hvertfall 600 fra nav, og 36 fra jobb. så det burde jo gå bra [:)]
 
ORIGINAL: Zlimet

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Zlimet

Jeg har også 7200, og betaler 600 i skatt. Kan man få smell da ?


Her var det mye forskjellige trekk med samme tabellkortet og samme "lønnen"[8D] Fikk beskjed på skatteetaten at man ikke skulle skatte, men om man gjorde det fikk man alt igjen så.. tror ikke det skal bli smell, men her var jo som sagt mye forskjellige løsninger..


Hm. merkelige greier. Trekker hvertfall 600 fra nav, og 36 fra jobb. så det burde jo gå bra [:)]

 
Åhhh.. men da har du en jobb utenom!![:)] da blir det annerledes.. for da er en av de biintekter opg da skal det skattes av begge!![:)] Jeg har kun OS!!![;)]
 
Jeg har jobb, men siden jeg har perm nå har jeg foreldrepenger. Har betalt 17 % av begge inntektene i fjor og jeg tror jeg betalte for lite skatt med 17 %. Så dette her er ihvertfall ikke riktig. Kan jo umulig betale så lite i skatt når jeg kommer til å ha ca 200 000 dette året.. Hm.. *Forvirret*
 
ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: IshavsPia

Du kan endre skattekortet og få tilbakebetalt OS som er trekt for mye.. Det fikk jeg i februar 2008 [:D]


Kan jeg få det tilbake nå denne mnd??? Skal inn og endre skattekort nå ..


Jepp.. Ta skattekortet med deg til Nav og forklar saken [:)] Jeg fikk pengene 2-3 dager etterpå [;)]
 
hmm..hvordan forandrer man skattekortet? her har de og satt meg i 7200 og jeg har bare betalt sånn 220 kroner i skatt denne mnden.... jeg skal jo ha 36 prosent trekk på det! noen som er flink me å forandre på skattekort?tror ikke jeg skjønner helt:P.. har ca 300 000 i året med sykepenger og OS
 
ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Zlimet

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: Zlimet

Jeg har også 7200, og betaler 600 i skatt. Kan man få smell da ?


Her var det mye forskjellige trekk med samme tabellkortet og samme "lønnen"[8D] Fikk beskjed på skatteetaten at man ikke skulle skatte, men om man gjorde det fikk man alt igjen så.. tror ikke det skal bli smell, men her var jo som sagt mye forskjellige løsninger..


Hm. merkelige greier. Trekker hvertfall 600 fra nav, og 36 fra jobb. så det burde jo gå bra [:)]


Åhhh.. men da har du en jobb utenom!![:)] da blir det annerledes.. for da er en av de biintekter opg da skal det skattes av begge!![:)] Jeg har kun OS!!![;)]


På skatte etaten sine sider står det at viss mann har tabell 7200 så skal mann skatte 1400  eller noe sånn av inntekt 11900.
 
Back
Topp