Skapdører..

• Trådstarter Trådstarter Choice
  • Opprettet Opprettet
C

Choice

Guest
Noen som har tips til hva man kan gjøre med dem? Er driitlei av dem.. Tenkte først å rive ut hele skiten og sette inn skyvedørsgarderobe med speil, men det har vi IKKE råd til..
Så i en annen tråd her ei som hadde tapetsert (?) dørene.. Det var kjempestilig! Men vet ikke hva som passer her..?! Det er sånn gammeldags innebygd blokkleilighetskap på soverommet - 4 lange skapdører og 4 små skapdører over. I tillegg skifter jeg ut hengslene og knottene - bare det gjør jo sikkert litt[:)]

Veggene har litt sånn farge som caffe latte har.. Ikke den malingen som heter caffe latte, men den faktiske kaffen du får kjøpt på caféene[:D] Ellers går bilder, gardiner, hylle, puter osv i hvitt/brunt/kaffe-farger. I tillegg har jeg bastkurver i den brune Ikeahylla mi:)

(skapdørene er hvite fra før..)

syns det hørtes fint ut med de fargene du har på tilbehøret til skapene og jeg, male eller finne en stilig tapet i de tonene[8|]

kanskje det var meg du tenkte på?

jeg har også sånne hvite innebygde gamle skap i leiligheten vår, vi hadde heller ikke råd til og kjøpe ny garderobe så vi tapetserte heller skapdørene og satt på nye håndtak.

jeg ble kjempe fornøyd[:)]

veldig mye billigere og enkelt og greit[:)]

hva med lys eller brun tapet med noe mønster? det hadde vært stilig er jo masse og velge mellom[:)]

Jaaa[:D] Hvordan går jeg fram da? Høres (og ser) ut som om vi har samme skap... Hva trenger jeg? Er så syykt impulsiv, så jeg tenker å dra på Obs en tur NÅ og handle..[8D] Må dit da, for der kan jeg bruke coopkortet mitt[:D]

[:D] jeg er helt lik deg, liker og få ting gjort[:)]

du trenger en tapet du finner og liker da[:)] det holdt med en rull hos meg
tapet lim og evnt en tapetkniv hvis du må kjære av også nye dør håndtak hvis du vil ha det.

det er veldig enkelt og greit og gjøre det[:)]

Jeah! Sambo som er skeptisk til alt gikk tilogmed med på det[:D]  Hurra[:D] Nå skal jeg shoppe[:D][:D]

Med det samme.. Har mast på sambo i et år nå om han kan fikse listene på stua.. Har revet av de gamle langs gulvet og skal ha nye, men tror du han har fått gjort dette? Nope! Da fikser jeg det med det samme[:D] Men problemet: TVkabelen går langs hele langveggen i stua.. den er kanskje 1m for lang så det ligger utover gulvet.. Hvordan får jeg fiksa det? Tenkte å feste den over lista med noen fester, så kveile den sammen og stripse den, så den holder seg, og slenge den bak den giigareolen TVen står på.. Går det an mon tro?
Jeg er i begynnelsen av min oppussingskarriere[:D]

Hoho.. jeg melder herved inn meg selv i interiørforumet[8D]

Et lite eksempel[;)]

En ting er viktig:

Du må huske på å bruke sandpapir på dørene først om de er glatte, kanskje en heftgrunn maling, slipe ned litt og deretter legge tapet. Du må bruke tapet LIM ikke tapet klister!!

Lykke til!

ORIGINAL: *TinyTullann*

Et lite eksempel[;)]

En ting er viktig:

Du må huske på å bruke sandpapir på dørene først om de er glatte, kanskje en heftgrunn maling, slipe ned litt og deretter legge tapet. Du må bruke tapet LIM ikke tapet klister!!

Lykke til!

hen ha du kjøpt den tapeten hen?

Oi, WOW Tullann!! Det var knallfint! Vil ha nå i samme stilen tror jeg.. Hvor har du kjøpt den? *Håpe det er i nærheten iom at du er fra Trøndelagen[:D]* Og tror du ostepoppen og meg kan få det til like fint selv om vi er kløner? Oooog - takk for tips! *skrive ned*

Fiona tapet.. kjøpes på flugger farge

Hvor finner jeg sånne tapetbutikker i Trondheim a? Helst ikke helt utpå Tiller.. Bor på Nardo selv! Det lå jo en Mesterfarge på Moholt, men den la ned nå nylig?!

ORIGINAL: Askepott:D

Men hvordan gjør man det i hjørner og kanter osv?

Hvis kanten på døra er helt firkanta, er det lettest og finest om du legger tapeten rundt. Og skjærer av med tapetkniv langs kanten. Ikke så langt rundt at det vises på baksida, men rundt den ene kanten... ehh.. om du forstår[:D]

Flugger ligger forresten på moholdt. Det er jo ikke langt fra deg

Men hvordan gjør man det i hjørner og kanter osv?

Hvis kanten på døra er helt firkanta, er det lettest og finest om du legger tapeten rundt. Og skjærer av med tapetkniv langs kanten. Ikke så langt rundt at det vises på baksida, men rundt den ene kanten... ehh.. om du forstår[:D]

Flugger ligger forresten på moholdt. Det er jo ikke langt fra deg

Aii.. det er ikke det som ble lagt ned nå da? Ved Kiwi der..[8|] Men de er helt firkanta ja.. Så skjønte det du forklarte[:D] Men hvordan blir det i hjørnene liksom? Hehe.. blir det ikke knøvlete der? Må jeg kutte akkurat i hjørnet og brette hver av sidene liksom? Åh.. får ikke til å forklare[8D]

Vi brettet ikke rundt på alle sidene . Bare over og under. dermed blir det enklere[:D]

Vi brettet ikke rundt på alle sidene . Bare over og under. dermed blir det enklere[:D]

Hmmm... blir nødpm til tullann imorgen om jeg ikke får det til[8D]

TUSEN takk for at du deler kunnskapen din med oss[:D]

Hmmm... blir nødpm til tullann imorgen om jeg ikke får det til[8D]

TUSEN takk for at du deler kunnskapen din med oss[:D]

Bare hyggelig. Ofte er tapet 53 cm i bredde, så da blir det nok til ei skap dør. Som også stort sett på garderobe ikke er mere enn 50 cm

Back
Topp