Skambenet

morfor2

Glad i forumet
Har så vanvittig vondt midt på skambenet - klarer nesten ikke å gå! [:@] 
Det kommer å går så det er ikke konstant. Har hørt at det er sener som blir strekt når babyen vokser (og det gjør jo den i rykk og napp) - men kan det også være en svak form for bekkenløsning?

Noen som vet?

ORIGINAL: Lillemor82

ville bare si god bedring.. men jeg vet ikke hvor skambenet er jeg da.. [&:] men hørtes ikke godt ut uansett!!
GOD BEDRING KLEM

Skambenet er det benet du har midt på "musa". Det er også derfra jordmor eller lege måler fra når de skal måle symfyse målet.

Ikke godt å ha vondt der for å si det sånn[8|]

det er nok mest sannsynlig bekkenløsning..jeg hadde også vannvittig vondt i skambenet, pphovna og øm..så jeg snakka med legen om det, og jeg ble sjukemeldt 100%pga det..(har en jobb hvor jeg står hele dagen)

Det er vanlig å ha noe sm i skambeinet i sv.skapet pga hormoner. Det skal mykes opp til fødsel. Men kan også være første symptom på bekkenløsning...

Skambenet er vel en del av bekkenet (?) så det er nok starten på litt bekkenløsning. Bekkenet består av mange ledd som ikke er i bevegelse vanligvis, men som begynner å bevege seg litt i svangerskapet og det gjør vondt. Jeg hadde også mye vondt i skambenet, særlig hvis jeg f.eks. dytter noe bortover gulvet med innsiden av foten.

Back
Topp