Skambein/mage - litt hjelp

• Trådstarter Trådstarter The Flying Scotsman
  • Opprettet Opprettet
T

The Flying Scotsman

Guest
Hallo

Takk for at dere leser - og svarer -. Jeg er gravid i uke 10. Det er 11 år siden jeg var gravid sist, da gikk jeg til uke 10.
Når jeg ligger på ryggen, kjenner jeg skambeinet, og når jeg trykker oppom der, kommer det et "halvsirklet" felt, toppen på noe rundt, kjennes det ut som (tror jeg). Det er hardt, og rundt der er det mykt.

Er det livmoren min ?

Er det toppen på livmoren min, eller bunnen på livmoren min. Hvor er egentlig livmoren i uke 10 ?

Det kan godt være den du kjenner. Jeg er ca like langt på vei som deg og tror det er i disse tider livmoren skal vokse ut av bekkenet og over skambeinet. Dette tenker jeg fordi at dersom man tar ultralyd før uke 12 må det som oftest gjøres innvendig da livmoren ikke er kommet høyt nok opp :)

Det er i så fall toppen av livmoren du kjenner :)

Selv føler jeg området opp til to-tre centimer nedfor navlen er blitt mye hardere og "kompakt". Jeg tørr ikke presse så mye på det for å kjenne rundt, da blir jeg bare uvel uansett.

Dette er jeg totalt grønn på :P Er det noen spesiell måte man skal kjenne etter på da eller? :)

Jeg ligger på ryggen, og kjenner etter hvor kanten på skambeinet er, også trykker jeg rundt nederst i magen, for å kjenne etter hvor det harde feltet begynner og slutter, og da kommer jeg frem til toppen av en grapefrukt, 1 - 2 cm over skambeinet.

Jeg fant livmoren min på den måten, etter å ha klemt og klemt i 4 dager for å kjenne hvor livmoren min er ( anbefaler ikke omfattende klemming på indre organer)

Back
Topp