Skallklær barn

Mama Bear

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2016
Eldstemann begynner på skolen til høsten, og da regner jeg med at det er slutt på parkdresser. :D Skal kjøpe skallklær, men hva er best? Har sett litt på Helly Hansen K Norse, noen som har erfaring med dette? :)

I bhg. har han gjerne hatt 3-4 sett av alt, men trenger de like mye på skolen? Han kommer til å være litt på Sfo, men ikke mer enn et par timer hver dag, om det har noen betydning (de er vel mer ute på Sfo enn skolen)

Takk for innspill. :)

Min foretrekker heldress enda, og skal opp i 2 klasse. Mange som enda bruker det her. Så det lar jeg han velge selv. Søstera derimot foretrekker 2delt som er 2år yngre. Brukt mye Stormberg her det siste, Ok på pris og bra syns vi. Men frøkna har jakken fra HH og den er iallefall god B68DA3B2-2740-412C-BEA9-7D2F66052EF1.jpeg

Mine har vel gått over til todelt skalltøy, men hatt hel vinterdress, fra siste år i bhg, bhg ba om det pga lettere å gå på do på tur.

De hadde kaxs når de var så små, gått over til hh nå som de er eldre.

Jobbet på SFO og majoriteten der har hatt heldress på vinteren, men todelt regntøy. Jeg ville hatt 2 sett med yttertøy, raskt å bli våt på skolen og så ikke ha noe på SFO. Spør gjerne de ansatte om tips, eventuelt send en mail til SFO-leder :)

Nok skift, sokker, et ekstra par sko og ytterklær er like viktig på SFO som i barnehagen :)

Har brukt todelt fra jenta mi var 2 år (utenom vinterdress). Syns det er så praktisk å bare kunne bruke buksa hvis det er vått men varmt :)
Har vært superfornøyd med både gullkorn design og polarn o pyret. Suveren kvalitet :)

Takk for innspill. :)

Min er like gammel og har kun brukt Bergans skalltøy i flere år nå (aldri brukt regntøy)
Han har dress som passer enda, som kommer til å henge på skolen, også har han todelt som blir være både hjemme og på skolen.
Blir nok ikke flere hele dresser etter den, annet enn vinterdress.

Min er like gammel og har kun brukt Bergans skalltøy i flere år nå (aldri brukt regntøy)
Han har dress som passer enda, som kommer til å henge på skolen, også har han todelt som blir være både hjemme og på skolen.
Blir nok ikke flere hele dresser etter den, annet enn vinterdress.

Noen spesiell type innen Bergans? Han langemannen min bruker str. 140, da blir det brått litt dyrere ser jeg. :)

Back
Topp