Skalldyrmat

Ainaa

Blir kjent med forumet
Hei,lurte på om det er noen som vet om det er allergi fremkallende å spise skalldyr når ein ammer?

Hei

Viss du lurer på noe om amming så gå på denne siden. www.Barnemix.no
de er ein veldi god side..

hei
jeg har hørt at babyen får mageknipe, visst man spiser skalldyr når man ammer.

jeg spiste bagel med reker på igår, og merket ikke noe forskjell på min, men alle er vel forskjellig. jeg har også hørt at det er ikke så farlig ang allergi og sånn, men man hører forskjellige ting hele tiden, så jeg fant ut det var best å teste. dumt om det skulle vise seg at det er allergifremkallende da...men det var jo ikke så mye reker, og ikke er det hver dag heller liksom...

Jeg spurte jordmoren min om det, og hun sa at dette med skalldyr og allergi bare er en myte som har vart altfor lenge nå. Derimot kan det gi barnet luftsmerter i magen (kolikk), noe som selvfølgelig heller ikke er ønskelig...

Det beste jeg vet er skalldyr, så det har jeg ikke klart å holdt meg unna, har vel egentlig spist alt jeg... bare med måte. Det eneste jeg har merket lillegutt har reagert på, var rå løk. Men ellers har resten gått bra. Da vi gikk på svangerksapskurs, hadde vi besøk av ammehjelpen, og da sa hun at man kunne spise alt, men bare med måte. Det rådet har jeg fulgt [;)]

Back
Topp