Skal vist følge menstermin ikke tidlig UL

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Var nå på svangerskapskontroll og ho sa at privat tidlig UL ikke skal brukes som termindato. Fordi man regner mest korrekt dato mellom uke 17-22 og så var det med noe at med privat ikke var godkjent. Har dere hørt dette?

Helt ok det for meg altså for eg ligger mellom 9.som mens og 13. som er tidlig UL og EL :-) så spent på OUL :-)
Så istedenfor 13+1 så satte ho meg tilbake til 13+5. Så ja ja følger nok fortsatt mest EL da det er kjipt å bli flytta tilbake enda en gang :-P

Var beste svangerskapskontrollen eg har hatt, ny jordmor, kjempe koselig ;-) hørte hjertelyd :-) fikk masse brosjyrer så føler meg mer gravid nå enn første kontroll hos lege :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tilbake til 12+5 då? Hvis ikkje e du jo satt frem vel? ;)

babyjente 27 Juli ♡

Ja verken legen eller jordmor endrer termin etter tidlig ul, kun etter oul, så menstermin blir brukt frem til da :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Ja verken legen eller jordmor endrer termin etter tidlig ul, kun etter oul, så menstermin blir brukt frem til da :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️
Ei jeg kjenner ble satt tilbake 3 uker på tidlig UL, jeg mener dette er totalt feil! Hun kan umulig ha hatt eggløsning én uke før siste mens den syklusne hun ble gravid, får det absolutt ikke til å stemme :p

Det stemmer det så fremst det er stor tvil om første dag i siste mens/unnfangelse :) I mitt tilfelle trodde jeg at el var veldig sen og fulgte den terminen til jeg ved tidlig ul fikk beskjed om at menstermin stemte bedre likevel ;)

har samme dato, både mens,el,ul uke 6 og 10 :)

Eneste som går foran oul-termin er vel ivf-termin.
Denne gangen har jeg foreløpig termin etter ul i uke 6, da jeg ikke har annet å gå etter... :-)

Tilbake til 12+5 då? Hvis ikkje e du jo satt frem vel? ;)

babyjente 27 Juli ♡
Mener at eg ble satt tilbake til opprinnelig termin, siden gynekolog satte meg tilbake 4 dager ;-) så ja ble på en måte satt fram siden eg i dag ble satt fra 13 til 9.des ;-) hehe

Ja stemmer nok at de venter med å korrigere termin, var bare at eg ikke viste det så ble litt forvirra :-P
Har egentlig bruka både lørdag og onsdag som begynnelse på ny uke..etter tidlig UL. så da eg egentlig allerede 14 uker nå på lørdag... e kanskje derfor eg syns ukene går så "seint" for regner 14 nå på lørdag og så teller eg på nytt 14 uker på ondag igjen :-P hehe så blir jo aldri ferdig med å telle :-P

Ei jeg kjenner ble satt tilbake 3 uker på tidlig UL, jeg mener dette er totalt feil! Hun kan umulig ha hatt eggløsning én uke før siste mens den syklusne hun ble gravid, får det absolutt ikke til å stemme :p
Hmmm det høres veldig rart ut ja :-P men når skal ho på OUL? Den regner de vel utifra mensen? :-)

Siden min forrige "mens" var en sa kan jeg ikke gå etter den, så må gå etter de de så på tidlig ul:) Forövrig var jeg i Finland forrige svangerskap, på oul der i uke 17 ble termin satt 31. nov, på oul i norge uke 18, regna de termin 8. desember. Dröy forskjell:/ Ungen kom 12. november og hadde i norge da värt som prematur å regne..

Håper det for hennes del, nå vet jeg ikke en gang når jeg får OUL :p
Den kommer nok helt sikkert snart ;-) min time kom 1 mnd etter første kontroll!

Den kommer nok helt sikkert snart ;-) min time kom 1 mnd etter første kontroll!

Første kontroll var ved 12 uker hos meg, godeste legen skal ikke henvise eller ta meg inn før 13+4, altså nærmere 14 uker. Så hvis det går en mnd da vil jeg ikke få beskjed før OUL er rett i trynet på meg. Yessda for å kunne planlegge ferie :p

Min lege ville bruke menstermin. Har hatt prøverør, så når jeg hadde privat ul ved 12 uker syns han det var tull å følge menstermin og endret termin på helsekortet mitt:) for vi vet jo faktisk nøyaktig når eget ble befruktet :)

Siden min forrige "mens" var en sa kan jeg ikke gå etter den, så må gå etter de de så på tidlig ul:) Forövrig var jeg i Finland forrige svangerskap, på oul der i uke 17 ble termin satt 31. nov, på oul i norge uke 18, regna de termin 8. desember. Dröy forskjell:/ Ungen kom 12. november og hadde i norge da värt som prematur å regne..
De regnet første blødningsdag av min SA som det første i siste mens da jeg gikk gravid med datteren min. Termin etter oul ble samme som mens.
Men, stort men.. jeg hadde ikke sex ofte på den tiden og visste at terminen ble feil med 10 dager for mye ettersom jeg kun hadde ubeskyttet sex på syklusdag 8 og jeg fikk rett. :)

Det som er med mensentermin er jo at den beregner termin utifra når babyen ca ble laget. Mens ultralyd regner termin utifra når babyen er "ferdig".
Babyer vokser jo i rykk og napp og selv om man har en helt sikker menstermin kan man fortsatt bli flyttet både på tidlig ul og på ordinær ul. Både feam og tilbake. Noen babyer bruker kanskje 40 uker +3 dager og bli klar mens andre vokser litt fortere og trenger kanskje bare 39 uker.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Det som er med mensentermin er jo at den beregner termin utifra når babyen ca ble laget. Mens ultralyd regner termin utifra når babyen er "ferdig".
Babyer vokser jo i rykk og napp og selv om man har en helt sikker menstermin kan man fortsatt bli flyttet både på tidlig ul og på ordinær ul. Både feam og tilbake. Noen babyer bruker kanskje 40 uker +3 dager og bli klar mens andre vokser litt fortere og trenger kanskje bare 39 uker.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
Ja sant Der sier du noe ja :-)
håper bolla blir ferdig "stekt" litt før tida denne gangen :-P hehe

Back
Topp