Skal vi tørre?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Herregud, jeg har så flyskrekk!!! Bare tanken på å fly gjør meg svett, kvalm, får vondt i magen.
Vært redd for å fly store deler av mitt liv, mest pga mine besteforeldre var det, så når vi dro til spania med dem så tok vi buss.

I 2000, samme dag som den concorden styrtet i Paris, var jeg og anders på vei hjem fra tenerife, da flyet vårt fikk problemer. Hadde nettopp tatt av, men det smalt under flyet, og noen lamper blinket. Satte kursen mot gran canaria for nødlanding. Dumpet drivstoff , og landet med ambulanse og brann kjørende etter oss. Viste seg å være så "dramatisk" som at landingshjulene ikke ville gå inn. Fikk nytt fly etter noen timer, og vendte nesa mot norge.

Dette så mitt syke sinn som en advarsel, som et tegn på at: "neste gang du setter deg i et fly, går det ikke så bra, da dør du"-
Mamma, pappa, søstrene mine som også var med på turen har flydd hvert år siden, og det har selvsagt gått bra.

Jeg og anders har ikke gjort det.

Min bestemor bor i spania alene. Hun kommer seg ikke hjem til norge, skulle kommet i sommer, men kunne ikke pga hunden hennes er syk, og vil ikke overleve en flytur. Hun har ingen der som kan passe Raja, så hun blir der fram til hun dør.

SÅ har jo Norwegian lagt ut billigbilletter idag, bestemor har ikke sett sander siden han var en måned gammel, vi har mulighet til å dra nedover 22 januar, med retur 30 januar for 1180 kroner, oss tre. Det er jo vanvittig billig. Men jeg er så jævla redd!!

Savner bestemor. Vil gjerne overraske henne, ikke si noen ting på forhånd, bare dra. Det hadde vært helt fantastisk!!!

Helt ærlig jenter: ER det trygt å fly?
Dere snakker med en kontrollfreak her. HATER å ikke ha kontroll over omgivelsene mine.
Ikke vondt om norwegian eller andre flyselskap, men er de trygge? sånn som braathens safe en gang var?
Herregud, vondt i magen her jeg skriver fordi jeg sitter og tenker på om vi kanskje skal slå til...

Hva om jeg får angstanfall om bord? Får lett panikk i sånne situasjoner tror jeg....

WHAT TO DO??

Gud det ble langt[&:] Sorry[8D]

jeg kjenner meg veldig igjen i deg.. men av en eller annen grunn så stoler jeg KUN på norwegian jeg da...[8D] så så langt det er mulig velger jeg dem om jeg MÅ fly...[8D] men jeg vil jo tro det er trygt å fly ja... tenk så få ulykker det egentlig er med flyene.. men det skal sies at jeg aldri hadde satt meg i en airbusmaskin da.. [&:]

Hadde kaptein og mannskapet ofra livene sine HVER ENESTE DAG for at folk skal dra på charterferie?
Jeg tror ikke det altså.

Det er neppe en hverdagsrisk med flyturer altså[:)]
Uhell skjer desverre, men i forhold til hvor farlig det er å kjøre bil og hvor ofte det skjer ting i trafikken så....

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Sitter du på med andre som kjører bil? Der har du like liten kontroll selv, og å kjøre bil er faktisk farligere enn å fly. [;)]

det går nok bra[:)]

hopp på:)

det er MYYYYYE farligere å kjøre/sitte på i bil

Jeg kjenner meg virkelig igjen med deg.. Jeg fikk en periode hvor jeg ble dritredd etter en forsinkelse vi opplevde når vi skulle hjem igjen (det var ikke noe farlig - men det trodde ikke sinnet mitt på...)

Men, jeg følte jeg bare MÅTTE sette meg på fly igjen og komme over den frykta jeg hadde bygd opp.. Det tok noen flyturer med tårer, klyping i samboerens lår (til han blei gul og blå) og stressing... Men etterhvert slapp den værste frykten og når går det bra. Hender noen ganger jeg er på vei til å klemme samboeren i låret, men det går fort over.. Har som oftest noe å finne på, som å lese eller løse kryssord.. Eller sove[8D]

Men syns du skal hoppe deg på det flyet og besøke bestemoren din, men skjønner VIRKELIG godt frykten din - men du får jo ikke gjort noe med det hvis du ikke prøver??[:)]

Har flyskrekk selv, så her blir det buss / bil til spania. Det er ikke selve statistikken jeg er redd for, den taler jo for seg selv hva angår trygghet i favør på fly, det er selve måten det skjer på hvis det først går galt jeg er redd for.

Statistisk sett er det selvfølgelig tryggere å fly enn stort sett alle andre fremkomstmidler målt i antall dødsfall kontra antall reisende årlig.

Skjer det er ulykke med fly så dør du. Skjer det er ulykke med bil så kan du ende opp som "grønnsak". Tror jeg hadde valgt å ha bil skrekk fremfor fly skrekk.

Gjør som mange andre gå til legen og få noe mot flyskrekken...................

Dette kommer til å gå bra!!!

ORIGINAL: Puffen

Skjer det er ulykke med fly så dør du. Skjer det er ulykke med bil så kan du ende opp som "grønnsak". Tror jeg hadde valgt å ha bil skrekk fremfor fly skrekk.

Gjør som mange andre gå til legen og få noe mot flyskrekken...................

Dette kommer til å gå bra!!!

Det er 38% sjanse for å dø ved en flystyrt.

ORIGINAL: StinkiStini

Hadde kaptein og mannskapet ofra livene sine HVER ENESTE DAG for at folk skal dra på charterferie?
Jeg tror ikke det altså.

Det er neppe en hverdagsrisk med flyturer altså[:)]
Uhell skjer desverre, men i forhold til hvor farlig det er å kjøre bil og hvor ofte det skjer ting i trafikken så....

[:)]

Har flydd masse med norwegian, aldri skjedd noe!

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Sitter du på med andre som kjører bil? Der har du like liten kontroll selv, og å kjøre bil er faktisk farligere enn å fly. [;)]

Kjenner meg godt igjen i det du skriver- men jeg har pü en müte ikke noe valg da jeg ikke bor i norge.. så må nesten hjem av og til... bestiller tur, så fortrenger jeg det frem til jeg sitter på flyet.. maser hull i hodet på sambo hele tiden "er det normalt?? pleier det å være ånn lyd/rist/lys??"

Kunne ønske tog var mer sosialt akseptert [8D] 

Men det går bra- du må bare hoppe i det!!! Dersom du allerede har vært på et fly med problemer er sannsynligheten for at du noen gang kommer til å oppleve det igjen ekstremt lav!!!! Og norwegian er ikke kjent som et usikkert flyselskap slik noen andre er!!

Lykke til- håper dere kommer dere avårde!!

Herregud, jeg bestilte! Tror jeg bæsja på meg jeg nå!
Hva har jeg gjort?
Hva om det er is på rullebanen? Og sånn risting i flyet, er normalt eller? Herregud, jeg er vettskremt jeg.. Mon tro om det var smart. Bestemor ble overlykkelig da[:)]

flydd med norwegian, klm, sas og andre kjente flyselskap siste 10 åra.
Satt faktisk på et fly på samme tid som concorden jeg også- flyet jeg skulle med fikk tekniske problem og det tok en stund før vi kunne ta av[&:]
ikke flydd med jenta mi enda- men tror jeg ville ha satset på turen du skriver om. Selv har jeg hatt gode erfaringer med alle flyselskap[:)]

ORIGINAL: *Sandermamma*

Hva har jeg gjort?
Hva om det er is på rullebanen? Og sånn risting i flyet, er normalt eller? Herregud, jeg er vettskremt jeg.. Mon tro om det var smart. Bestemor ble overlykkelig da[:)]

Du, for å si det sånn. De flyr jo ikke hvis det uforsvarlig!![;)] de iser jo av rullebanen..

jupp, risting er Heeeeelt normalt!![;)]

FLINK ER DU!!!!!

ORIGINAL: *Sandermamma*

Hva har jeg gjort?

oi vi posta samtidig[:D]
så flott det blir tur=) man må bare se frykten i øynene, du er tøff[:)]
god tur[:)]

Det er tryggere å fly enn å kjøre bil[:)]

Ta dette opp med legen din, slik at du kanskje kan få noe beroligende under flyturen og før. Det høres ut som du trenger en god flyopplevelse[:)] Jeg har flydd uttallige ganger, og jeg er her enda jeg[:)]

JEg mener at det ikke er trygt å fly.
de siste gangene vi har vært ute å flydd har jeg blitt kvalm og halsen har hovnet opp (ved innsjekking) så jeg har slitt med å puste..jeg er drit jeg...

Bil skal visst være farligere,men det bryr jeg meg inn i rassen om,for jeg er ikke redd for å sitte på i bil..
Hadde flyet vært på bakkenivå så kunne jeg tatt fly lett,men jeg er drit redd fordi det er høyt...
Jeg har høydeskrekk.
Vil ikke tenke tankene som at ''åj,der er bakken ja,endelig,da er det bare noen få minutter til jeg dør'' om flyer evnt. skulle styrte...
Men om vi kræsjer med bil så rekker man ikke tenke før det sier pang..

Tusen takk folkens[:)]
Håper jeg klarer å være mamma for lillemann under turen, og heller fokusere på det, enn på redselen. Skal ut å kjøpe bok av alan carr eller hva han heter om flyskrekk, så håper jeg det hjelper.
Kan ikke fatte hva jeg har begitt meg ut på altså..

Back
Topp