skal trolig ha setefødsel!

Tjolahopp

Elsker forumet
Var på UL i går, med lege, pga seteleie. Målte vekta til ungen, så ut til å bli helt normal, 3500g, & legen anbefalte derfor setefødsel framfor keisersnitt [&:]
Skal ta CT i morgen bare for å sjekke at bekkenet mitt er stort nok - noe jeg er helt sikker på at det er (men det er vel bare vanlig prosedyre blandt førstegangsfødende som går mot setefødsel).

Kan nok ombestemme meg & velge keisersnitt om jeg vil, men føler ikke jeg kan nok om alle komplikasjoner og fordeler med begge deler til å ta det valget som er best for meg & ungen...[8|] så foreløbig har jeg bare overlatt avgjørelsen til legen...

Prøver fortrenge tanken litt på fødsel, for gruer meg veldig egentlig! Ting føles rett & slett litt dritt på den fronten for tiden, hadde vært mye enklere med normalt leie & sluppet å bli tvungen til å tenke på fødselen... men men!! Enda lenge til jeg skal føde... føler jeg...[:)]

Samme her, Hadde nok aldri turt og føde slik... Men her hvor vi bor, Tar di keisersnitt uansett dersom babyen ligger Slik...

Hei.
Stakkar vet akkurat hvordan du har det. Skal til jormor i morgen jeg for å sjekke at den ligger med hode ned slik den hadde snudd seg sist fredag. Inne på barn i magen er det et eget forum om setefødsler, der kan man snappe opp noen gode råd!

Lykke til klæm fra meg

får gå innom bim & snappe opp litt informasjon der også...[:)]
itt greit å lese litt om det... selv om det enkleste faktisk bare er å vær uvitende, blir mindre bekymringer på forhånd! Er vel nettopp derfor jeg tror det blir setefødsel, fordi jeg er Dum, vet ikke hva jeg går mot... hadde heelt sikkert tatt keisersnitt hvis jeg hadde vært gjennom en fødsel før & visst hva jeg gikk til.
Men nettopp siden det er første barnet... alså, når de tar KS kutter de jo opp livmora - det vil der dannes arrvev som ikke er like tøyelig som det vanlige vevet... Livmora takler som oftet flere fødsler etterpå likevel, men poenget mitt er at HVIS jeg ved neste unge IKKE har noe valg, men Må ta KS, da har jeg to KS & en god del reduserte sjangser for barn nummer tre/4/5? 6? [8|] Er vel egentlig det jeg tenker på & som gjør at setefødsel føles som det smarteste... vetta fanken egentlig[&:]

Du er den tøffeste jeg veit om!!!

Lykke til med målingen i morgen[;)]

tøff ja... føler meg ganske liten & hjelpeløs, føler mitt liv ligger i ungen & legens hender - jeg bare èr her [&:]

Men dum som jeg er - hvis noen kaller meg tøff, så føler jeg meg plutselig bittelitt tøffere, & får littegrann mer roen i meg, "dette skal jeg klare" [8D]

Thanx

Lykke til med målingene i morgen, håper det er plass.  Du er nok trygg i legens hender, men du har lov å fortelle dem om følelsene dine også!!!  Det er tross alt du som skal føde.  DU ER TØFF!! [;)]

Masse lykke til.  Tøft å gå for den avgjørelsen.  Min lille hopper opp og ned, håper bare han lander rett vei til det blir fødsel[:)]

Skal på gyn.pol. på sykehuset her i Ålesund å få sjekket opp leie nå på ons. 5.juli.
Legen min var usikker....[&:]
Men vet at de utfører snuing her på sykehuset.
Men jeg er spendt jeg også...

Syns du er kjempe tøff,jeg er nokk ei kjempe pingle i forhold til DEG.

Ja du er utrolig tøff, hadde jeg aldri turt for å si det sånn.. Stor respekt for deg og ditt valg...

Masse lykke til...

Må bare si at du er tøff asså[;)].Jeg hadde aldrig turt en setefødsel.Masse lykkeønskninger til deg!!!

Lykke til med målingen av bekkenet.
Tror nok at hvis det hadde vært meg og bekkenet hadde vært stort nok så hadde jeg valgt setefødsel fremfor keisersnitt.[;)]

ej må nesten berre få sagt at ej synst at du e tøff so velge setefødsel , tøfftøfftøff!!!!
ej vejt ikkje om d ej ha tørt d sjøl... :)

Skulle bare si tusen tusen takk for svar...!! Hjelper godt med slike tilbakemeldinger! føler meg bittelitt tøff - iallefall i det øyeblikket jeg leser deres svar [8|]

Tok CT i dag, & venter brev om resultat neste uke (tror jeg), sansynligvis er jeg god & brei nok [8D]

Back
Topp