Skal trekke visdomstann....

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
På tirsdag skal jeg trekke en visdomstann. Den ligger oppe på høyre side. Den er ikke kommet helt opp, men tannlegen sa at overflaten var kommet frem. Jeg gruer meg....

Hvordan er det i etterkant? Kan jeg spise normalt? Bør jeg ha noen som kan være her sammen med meg for å ta seg av sønnen min? Sykemelding?

Hei

Jeg har kunn trekt EN visdomstann før, og det var 2 dager før bryllupet :p

Hehe, men.. den var også oppe på høyre side. Det ble tatt på sparket for å fikse et annet problem jeg hadde med fortanna.
Jeg trudde de TRAKK en tann, men nei da. Han skulle dytte den ut :o Visste jo ikke hva jeg gikk til. Men bedøvelse og alt, så kjende jeg så å si ikke noe. Bare litt "åling" oppover i ansiktet på høyre side. Etter par min så var den ute.

Fikk par gassting å putte i munn, så gikk jeg på jobb. Og jobbet i flere timer (klesbutikk) Gjorde ikke noe vondt eller noe. Bare hovnet opp på den ene siden, så var vel litt rund når kuner så meg, hehe. Men kunne fin prate altså! Fikk med ekstra slik gassbind dotter eller hva det heter til å bytte på. Spiste og tygde på andre siden. Ikke no problem i det hele tatt. Hevelesen gikk bort i løpet av dagen/kvelden.

Bare en grop etter ;)

Du trenger ikke sykemelding.
Sønnen min som da var 5 satt og spilte ds inne i samme rom da jeg trakk tannen.
Spis paracet jevnlig de to neste dagene for p forebygge smerter og så går det nok bra.
Tannlegen gir deg beskjed hvor mange timer du må vente før du kan spise.

Har ikke trukket noen av mine,men mannen fikk smertestillende hos tannlegen og rett på jobb igjen...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Visdomstann oppe er ikke noe problem :) Er værre med de nede for man må som regel opperere dem ut å da gjør det litt vondt når dag nr 2 kommer. Er hvertfall det vi opplyser om på jobb og sånn de fleste opplever det. Så du har ikke noe å grue deg til :)

Jeg opererte ut nede.
Spiste normalt med en gang. Og hadde vel vondt, men tok smertestillende. Jeg fikk resept på 600mg ibux av tannlegen. Som jeg fant fort ut at jeg ikke tålte. Havnet på legevakta med sterke magesmerter (og j har født 3 barn uten smertestillende).

Var borte fra jobb en dag for hovnet så veldig opp. Så jo ikke ut:confused:

Jeg klarte ikke å gå på jobb samme dagen, men dagen etter var je gi fin form igjen.. Tok Ibux jevnlig!

Jeg trakk ene visdomstanna mi nede akutt på torsdag. Og la meg si det slik att jeg har levd på smertestillende siden. Har enda vondt i halve ansiktet.. nå hadde betennelse i tannkjøttet da, vet ikke om det er derfor det har blitt så ille. Men jeg hadde aldri klart å gå på jobb nå. Har heller ikke fått i meg noe særlig med mat for klarer nesten ikke åpne munnen...

Jeg trakk ene visdomstanna mi nede akutt på torsdag. Og la meg si det slik att jeg har levd på smertestillende siden. Har enda vondt i halve ansiktet.. nå hadde betennelse i tannkjøttet da, vet ikke om det er derfor det har blitt så ille. Men jeg hadde aldri klart å gå på jobb nå. Har heller ikke fått i meg noe særlig med mat for klarer nesten ikke åpne munnen...

Har også betennelse i tannkjøttet rundt tannen :/

Jeg har fjernet alle (ikke på en gang). Kjente ingenting når de tok dem ut, fikk litt vondt i tiden etter, men det var bare samme dag. Jeg kunne ikke spise normalt, men jeg ble sydd og greier pga de var ikke helt framme og måtte sikkert kuttes ut. Men alt i alt så var det ikke noe ille å fjerne de:)

Jeg trakk 2 visdomstenner i desember og hadde ingen smerte etterpå i det hele tatt. Blødde kanskje 2 timer etter. Men slapp å ta noen form for smertestillende:)

Har trekt 3 visdomstenner, har ikke værgudene noe problem, fungert som normalt rett etterpå. Men ha en pakke Paracet på inneklima, kan være litt smertefullt etterpå. Jeg fikk 2 sting på visdomstanna som var nede, men ikke noe annet.

Har trekt 3 visdomstenner, har ikke værgudene noe problem, fungert som normalt rett etterpå. Men ha en pakke Paracet på inneklima, kan være litt smertefullt etterpå. Jeg fikk 2 sting på visdomstanna som var nede, men ikke noe annet.

Inneklima og værguden du ;)

Da jeg trakk ut ene visdomstanna nede, så hadde jeg ikke klart å gå på jobb etterpå. For det første reagere jeg litt rart på lokalbedøvelse, jeg blir helt sløv og søvnig etterpå, så jeg måtte sove da jeg kom hjem. :p
Men jeg hadde store smerter dagene etterpå, jeg måtte bruke smertestillende i en uke. De første tre dagene måtte jeg bruke paralgin forte (fikk resept hos tannlegen), lå mest på sofaen de dagene ja.. :)
Klarte vel sakte men sikkert å spise mer normalt, tror det gikk noen dager før jeg var helt tilbake til normalen igjen.

Lykke til. :)

Det går så bra så, jeg har fjernet alle mine:-) Det kan være litt ømt og vondt samme dagen, men det blir mye bedre til dagen etter, du får resept på smertestillende av tannlegen:-)
Så skal man ikke tygge maten på den siden man har fjernet tannen rett etterpå:-)

Back
Topp