Skal trappe ned på amminga om dagen

søta mi

Elsker forumet
Noen som har noen tips til meg??
 
Vesla er 15 mnd og jeg ammer ihvertfall fem eller flere ganger om dan...
 
Men nå føler jeg at vi må kutte litt ned, for ho eier ikke tålmodighet til å ligge i ro å amme...
 
Takk for alle svar [:)][:)]
 
Vi kuttet ut et og et måltid, reduserte de på dagtid først, deretter kuttet vi ut morgenpuppen når jeg begynte å jobbe, og da var det bare kveldspuppen igjen, som var den viktigste for jenta vår. Men det ble veldig lite melk igjen når jeg ammet så lite, den ene tørket nok helt ut, og plutselig var hun ikke så interessert lengre.
 
Hvilken rekkefølge man kutter ut måltider avgjør man jo selv, ut i fra både barnets og morens behov. Og ofte er de jo mest urolige ved puppen på dagtid, mens de kan være litt roligere morgen og kveld. Hvis det er sånn at du kun ønsker å kutte ut noen av måltidene midt på dagen så kan du jo bare la det gå litt lengre tid imellom hvert brystmåltid, slik at det ikke blir "tid" til alle. Her var det litt sånn at hvis vi holdt på med noe, eller særlig hvis vi var ute på tur o.l. så "glemte" vi et måltid i ny og ne.
 
Lykke til, det går helt sikkert greit. Jeg "grudde" litt på forhånd, og tenkte at det kom til å bli vanskelig, for jenta vår var veldig glad i puppen, men det gikk egentlig veldig greit å trappe ned, det kom nesten helt av seg selv, jeg bare "dyttet litt" i ene enden om du forstår hva jeg mener.
 
Tusen hjertelig takk for svar... =)
 
Vesla mi er også veldig gla i puppen,skal helst ha hele tida om ho hadde fått lov hehe... Grafser nedi skjorta  og drar opp puppen.. Hihi...
 
Men skal prøve å "glemme" noen måltider om dagen..  Kanskje det hjelper på.. Håper det da..
 
Takk igjen = )
 
 
 
Back
Topp