Skal til legen med Soffen i dag

Anis

Gift med forumet
Vet ikke helt hva jeg tror jeg får utav det, men vi er i allefall lei av å ikke sove om natta. Vil ha en full sjekk at ikke noe er galt før vi evt. tar en "skrikekur"[&o] Eller kanskje få henvisning til manuellterapeut, hun har jo hatt en del låsninger..kiropraktor har vi bare ikke råd til akkuratt nå.
Er redd han bare kommer til å prakke på oss sovemedisin[&:]

håper på at de kommer med gode råd eller finner uttav det, uten å måtte ty til sovemedesin...

bra at en tar tak i d[;)]

Hvordan gikk det?[:)]

ORIGINAL: Vand

Hvordan gikk det?[:)]

Han ville prakke på oss sovemedisin[&o] Vi sa nei takk, fikk vite at alt var tipp topp og at hun nok ikke hadde vondt noen plass.
Så vi fikk ikke noe utav det.

Huff da... lykke til om det blir skrike-kur - det er nok verdt det i enden, men tror nok det er tøft når det står på [:o]

Det der er ikke noe kjekt.. Men du trenger ikke henvisning til manuellterapeut. De kan du bare bestille time hos og koster ingenting. Jeg tok skrikekuren på Ida da hun var ti mnd gammel. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det samme. Hos oss tok det to kvelder og så sov hun. Men der er mange skrikekurer. Jeg brydde meg ikke med å ta tiden og sånt. Lot henne skrike seg i søvn. Tok 40 min tilsammen første kveld, ti min andre kveld og to min tredje kveld.

Vi har så og si aldri problem med selve legginga *bankeribordet* og det ikke sånn at hun våkner om natta å skriker i timesvis..det er heller sånn at hun våkner 20 ganger og vil ha drikke, noen ganger vil hun ingenting, er bare sint. Da sliter vi litt med å roe henne. Jeg lurer henne med å si at "mor skal bare på do og tisse, kommer snart" og da sovner hun[:-]

Så det er vel ikke noe alle vil kalle et problem tenker jeg..men jer er lei av at hun sover hele natta en uke, for å så våkne 5-10 ganger per natt neste uke[&o] Får såvidt sovnet før det er på an igjen.

ORIGINAL: Anis

Vi har så og si aldri problem med selve legginga *bankeribordet* og det ikke sånn at hun våkner om natta å skriker i timesvis..det er heller sånn at hun våkner 20 ganger og vil ha drikke, noen ganger vil hun ingenting, er bare sint. Da sliter vi litt med å roe henne. Jeg lurer henne med å si at "mor skal bare på do og tisse, kommer snart" og da sovner hun[:-]

Så det er vel ikke noe alle vil kalle et problem tenker jeg..men jer er lei av at hun sover hele natta en uke, for å så våkne 5-10 ganger per natt neste uke[&o] Får såvidt sovnet før det er på an igjen.

IIIIIIK!!![&:] Og jeg som hadde håpet på at vårt problem kom til å forsvinne når hun fikk et eget rom igjen[&:][&:][&:][&:] Men hvis du sliter med Sofie til tross for at hun ligger på et annet rom.... F**N! [:o]
Jaja - du får da iallefall gi oss tilbakemelding på hvordan du gjør det og hvordan det virker.... siden jeg snart må ta den kampen og[8|]. Men jeg har liksom ikke orket fordi den skrikingen kommer da til å treffe rett inni øret på oss begge to[&:][&:][&:]

Skjønner godt at dere ønsker å utrede om det er noe som gjør at nettene blir dårlige.

Husker ikke hva dere har prøvd av tiltak jeg, men husker det var mye snakk om soving
for et års tid siden her på forumet. Og det var mye i media en periode. Lagret denne linken da:

http://www.midtimellom.no/Midtimellom.no/forside.html

De gir råd og veiledning for foreldre i forhold til veldig masse!

Håper ingenting er galt med soffen og at dette snart retter seg!

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Anis

IIIIIIK!!![&:] Og jeg som hadde håpet på at vårt problem kom til å forsvinne når hun fikk et eget rom igjen[&:][&:][&:][&:] Men hvis du sliter med Sofie til tross for at hun ligger på et annet rom.... F**N! [:o]
Jaja - du får da iallefall gi oss tilbakemelding på hvordan du gjør det og hvordan det virker.... siden jeg snart må ta den kampen og[8|]. Men jeg har liksom ikke orket fordi den skrikingen kommer da til å treffe rett inni øret på oss begge to[&:][&:][&:]

Ja vi må i tenkeboksen nå, lese litt og se hva som passer oss. Jeg orker ikke å ha det sånn, kommer jo en til unge inn i familien og..håper det er i orden til da i det minste[&:][&:] Jeg er ikke heller glad i skriking om natta, har gjort det meste bare for å få fred[X(]

ORIGINAL: Ninnimamma

Skjønner godt at dere ønsker å utrede om det er noe som gjør at nettene blir dårlige.

Husker ikke hva dere har prøvd av tiltak jeg, men husker det var mye snakk om soving
for et års tid siden her på forumet. Og det var mye i media en periode. Lagret denne linken da:

http://www.midtimellom.no/Midtimellom.no/forside.html

De gir råd og veiledning for foreldre i forhold til veldig masse!

Håper ingenting er galt med soffen og at dette snart retter seg!

Takk for link, der var det mange greie tips[:)]

ORIGINAL: *RubensMamma*

Jeg lurer henne med å si at "mor skal bare på do og tisse, kommer snart" og da sovner hun

denne bruker vi også, no den siste uka har ruben ville at vi skulle sitte på rommet itl han sovner, han tuller ikke eller noe, han bare ligger i sengen.. stikker vi, så hyle og skrike han, vi trodde at det var noe han virkelig va redd, siden han sa: skummelt, så mange ganger. "mamma sitte der", ja, mamma kan sitte litt men så må mamma "gjøre noe", å da er det balluba!!!!

vi satt der 3 kvelden kanskje, (synd, for da fikk han det som han ville) men vi trodde seriøst at det var noe som feila..........

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt til vi skjønte at det er blitt sagt i bhg, at " så sitte vi der til de sovner, å da er alt bra", å kobla det opp mot det. han vil vi skal sitte der, for det gjør de i bhg. så no er det mamma skal bare skifte på senga til MAtheo, mamma skal bare tisse, mamma skal bare skal bare skal bare, så kommer hun snart igjen!!!

Hihi..godt det ikke er bare meg. Jeg orker jo ikke stå inne på rommet hennes midt på natta å glo[8|][8D]

Her har jo jeg erfaring, for vi har hatt det sånn i nærmere 2 år! Fremdeles kan hun finne på å våkne flere ganger om natten...[>:]

Men mitt råd nr 1: Dropp alt som heter drikke om natten. Har hun lagt seg, så får hun ingenting.

Og når hun gråter, gå inn, si fra at det er natt, og gå og legg deg og høre på skrikinga[8D] Hun gir seg når hun forstår at det ikke er lov til å stå opp/tulle om natta!

Og har dere tenkt på den lampen som tauza har? Den som viser at det er natt?

Jeg lurer henne med å si at "mor skal bare på do og tisse, kommer snart" og da sovner hun

Funker den hos dere??? Her virket det i to dager før vi fikk den rett i retur. "mamma bare vente her, jeg må tisse, kommer snart tilbake "  [8D] Så her var ikke det ett bra trekk må jeg si.

ORIGINAL: Vand

Her har jo jeg erfaring, for vi har hatt det sånn i nærmere 2 år! Fremdeles kan hun finne på å våkne flere ganger om natten...[>:]

Men mitt råd nr 1: Dropp alt som heter drikke om natten. Har hun lagt seg, så får hun ingenting.

Og når hun gråter, gå inn, si fra at det er natt, og gå og legg deg og høre på skrikinga[8D] Hun gir seg når hun forstår at det ikke er lov til å stå opp/tulle om natta!

Og har dere tenkt på den lampen som tauza har? Den som viser at det er natt?

Det er bare det at jenta mi ble født som verdens staeste troll!! Hun kan fint ligge å skrike fra kl 1 og til morgen..da er jo hele dagen ødelagt[&o] Kunne kanskje prøvd den klokka..husker du hvor hun kjøpte den?

Ai... Det hørtes slitsomt ut[&:]

Vi har aldri hatt noen store problemer med det der, men det har hendt at hun sier noe sånt som: "Ida har sova godt... Nuuuu spise banan!" en time etter at hun har lagt seg for kvelden. Da svarer vi bare: "Nei, Ida, nå er det natta. Du må legge deg å sove. I morgen kan du få banan.".

Hender hun skriker litt etterpå, men så lenge jeg vet at hun har spist OK den dagen/kvelden, stresser jeg ikke noe med det. Det tar uansett max en halvtime før hun er i drømmeland her...

Håper du finner en løsning som funker hos dere, for jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å ikke få sove om natta[&o] Lykke til!

fysioterapaut og manuellterapaut koster vel ingenting... hadde ring å snakket med de.. jeg stoler ikke helt på fastlegene når det gjellder sånne ting...

håper det ordner seg.. vet hvor slitsomt det er.. vi samsover en del enda, da han våkner og gråter pga mareritt, men vi trives med det.

Back
Topp