skal til legen i morgen..

wolfbaby

Forelsket i forumet
og lurer litt på ka eg skal si til han, eller om noen vet hvordan eg skal formulere det..

saken er den at jeg var hos jordmor i dag, hun anbefallte meg å si til legen at han måtte melde meg opp på tidlig ultralyd.. Men snakket litt med legen i dag og han syntes det var helt uten hensikt. Kan jo ikke gjøre noe med det om det er noe galt. (har ingen misstanke om at det er noe galt egentlig.)

Noen som vet kordan eg kan forklart han, eller snakke meg til ultralyden?

Hm, dette har jeg ingen gode svar til. Vet bare at det visstnok er vanskelig å få UL tidlig hvis det ikke er noen spesiell grunn til det. Og da er det jo en forutsetning at legen er enig i at der er grunn til det...

Men vil ønske deg lykke til og si at privat UL er jo en mulighet.

Ja den var jo litt vrien.... Det er jo somregel bare når man har mistanke om at noe er galt at man kan få tidlig ultralyd.. Men du kan jo bare prøve å si det som det er da, at du har snakket med jordmor og hun anbefalte deg å be legen om tidlig ultralyd.... Så får du håpe på at han hører på det..

Han hørte på meg, og det gjorde gynekologen også. Skal på ul i morgen og om to uker. Sist gikk det 2 mnd etter fosteret var dødt til jeg oppdaget noe (eller rettere sagt til legen hørte på meg om at det var noe galt) og var på utskrapning. Det skal ikke skje igjen. Men nå blir eg i alle fall hørt på[:D] bra nok for meg det..

Det var godt å høre! Hadde glemt at du hadde mista et før, du har sikkert nevnt det her inne. Dette vil jeg virkelig kalle gyldig grunn til tidlig UL. Håper du slipper å oppleve det igjen.

ORIGINAL: wolfbaby

Han hørte på meg, og det gjorde gynekologen også. Skal på ul i morgen og om to uker. Sist gikk det 2 mnd etter fosteret var dødt til jeg oppdaget noe (eller rettere sagt til legen hørte på meg om at det var noe galt) og var på utskrapning. Det skal ikke skje igjen. Men nå blir eg i alle fall hørt på[:D] bra nok for meg det..

Var hos gyn i dag og tok ultralyd:-) Legen såg ikke så mye, men alt rundt såg helt normalt ut. Han skremmte meg ett øyeblikk med at jeg var en mnd for lite på vei, men det viste seg at han trodde vi var kommet til mai[:D] hehe.. han ser nok mer neste gang..

sikkert lurt med en pose da ja[:D] lykke til, går sikkert helt fint. skal på jobb jeg nå, håper jeg ikke blir for kvalm da..

Back
Topp