Skal til legen i morgen *oppdatert lengre ned, LANGT*

KatlaJ

Glad i forumet
Jeg skal til fastlegen min i morgen. Når jeg ringte for å få timen ville dama på tlf egentlig ikke gi meg time før jeg er 12 uker. Men jeg vil så gjerne bli henvist til ul og vet at det kan være ventetid for det så jeg fikk time i morgen og dama skrev på timebestillingen at jeg ville ha henvisning. 
Nå er jeg spent å se om legen tar første svangerskapskontroll på meg eller om han er like sta som dama på tlf og vil vente med den til jeg er 12 uker. Jeg er i følge gyn. 8 og en halv uke i mrg men i følge mens 9 og en halv så jeg synes i grunn at han kan ta første kontrollen i morgen.... 
Håper i hvertfall at han gjør noe litt mer en bare å gi meg en henvisning......  

Dere som har vært på 11-13 ukers ul, har det vært hos gyn eller på sykehuset/fødestedet?

Første kontroll skal de jo ta når du er mellom 8-12 uker, så når du er 8,5 uke på vei så ville eg ha regna med at legen tar kontrollen på deg i dag;)

Et spm, er det vanlig med 11-13 ukers kontroll? Hva skal til for å få det? Hadde ikke det då eg fekk guttungen så visste egentlig ikke om det  :p

Hvorfor vil du bli henvist til ul?? Noen spes grunn?

Om han tar første svangerskapskontrollen avhenger litt på hvor mye tid de har satt opp til denne timen.. Denne kontrollen tar lengre tid.. :)

Håper du får kontroll på timen din, kjedelig å måtte vente..

Jeg har vært privat på 12 uker ul.. Skal på ultralydklinikken i Bergen..

Huff puff!! Får en legetime!! 
Jeg ville ha henvisning til ul fordi jeg er bekymret og vil gjerne kunne følge med at fosteret lever og utvikler seg. Hadde en SA i mai og klarer liksom ikke å roe meg helt i dette svangerskapet. Også får jeg ikke gyn. sin graviditets lengde til å stemme så jeg synes det var greit med ul for å være litt mer sikker på hele greia. 

Henvisning var i og for seg ikke noe problem å få. Men når jeg spurte om det skulle bli på sykehuset eller hva (jeg spurte jo fordi jeg har ikke vært gravid i Norge før og var litt usikker på hvordan det fungerer. I hjemmelandet mitt tar man tidlig ul hos gyn i uke 7 ca og så får alle ul på sykehuset i uke 11) Dette syntes legen tydeligvis at var en dumt spørsmål. Han spurte hva hjertet mitt sa? Hva jeg ville? Da sa jeg at jeg ville gjerne få ul på sykehuset fordi det er jeg vant til og føler meg trygg på. Jaha! Var vel det dummeste han hadde hørt (viste han med kroppspråket), det er jo mye lengre ventetid dit en til gyn! (sa han med en dominerende tone i stemmen) "Ja vel sa jeg og måtte kjempe mot tårene pga hvordan han svarte. Det gjør meg ingenting å ta den hos gyn. " (Da hadde jeg ikke trengt henvisningen i det hele tatt fordi jeg er pasient hos denne gyn.)

Så spurte jeg om han skulle skrive noen papirer nå eller ta første svangerskapskontroll. NEI DA! Jeg måtte jo vite det, jeg som har to barn fra før at han KAN ikke ta noen blodprøver før i uke 11, det er ikke noe vits. (Det sa han og jeg ble så overrasket at jeg sa ikke et eneste ord, har jo hørt og erfart selv at første kontroll blir tatt alt fra uke 8)
Han skulle gi meg time når jeg er 11 uker for da å ta første kontrollen. 

Da spurte jeg han om han kunne skrive lege attest for meg dersom jeg fikk en overraskelses flybillett for par dager siden av venninnene mine som ikke vet at jeg er gravid. Greia er at når jeg mistet i mai skjedde det på flytur og jeg tørr enkelt og greit ikke å fly så tidlig i svangerskapet igjen. Jeg trodde at det at jeg ikke har nerver til det og at jeg har hatt noen små blødninger skulle være nok for å kunne få attest. Attestet gjør jo ikke noe annet en at jeg kan få fly billetten refundert og så kaster nok flyselskapet det i søppelet. Nei himmel og hav, dette er jo ikke noen grunn for ikke å fly. Og hvis jeg mente fordi jeg er redd for det da er det av psykiske grunner og det blir for vanskelig å skrive attest for det. Ja det sa han! 
Da klarte jeg ikke mer og begynte å grine. Synes det er ille at venninnene mine har brukt penger (2000 - 3000 kr) på noe som jeg bare kaster bort pga paranoia. Da lo fan meg mannen og spurte om jeg var lei meg for det. Så sa han : " Du trenger jo ikke å være lei deg, det er vel ikke du som taper disse pengene. Det er jo venninnene dine som har betalt denne billetten" 
Da ble jeg så sinna at jeg gikk ut og smelte igjen døra. Når jeg kom ut i bilen kikket jeg på lappen med timen han hadde gitt meg til 11 ukers første kontrollen.... den timen er når jeg er 13 uker på vei. Da ble jeg så sinna at jeg ringte fastlegetelefonen og skal bytte fastlege!! 
Grinet hele veien hjem og er nå dødssliten etter hele greia. 

Uff, for en fæl lege. Bare se å få bytta, og bestill time med en gang hos den nye. Det går da ikke Ann å behandle en pasient slik....

Æsj, for en grusom fyr!! Bra du skal bytte, hadde ikke funnet meg i slik oppførsel jeg heller. Er viktig å føle seg trygg på den oppfølgingen man får :)

Å herregud! For en kuk! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært deg, syns du er tøff som turte å storme ut! Skift fastlege du, det hadde jeg hvertfall gjort. Håper du får finere opplevelser hos legen utover svangerskapet! :-) Klem!

Mrs.Chuck Bass skrev:
Å herregud! For en kuk! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært deg, syns du er tøff som turte å storme ut! Skift fastlege du, det hadde jeg hvertfall gjort. Håper du får finere opplevelser hos legen utover svangerskapet! :-) Klem!

What she said!

Æsj for en idiot !! Ble forbanna nå.. Håper du får en mye bedre lege nå.

Takk jenter, bra at se at dere er enige meg og at ikke jeg reagerte for hardt fordi jeg er overfull av hormoner. 
Jeg har byttet fastlege og kan bestille time hos henne etter 1.sept 

Bra du har byttet fastlege. Helt utrolig at en lege kan oppføre seg slik..

I tillegg til å bytte fastlege ville jeg sendt en klage til legekontoret denne legen hører til.. Det er ikke lov for leger å oppføge seg slik, og det bør han få beskjed om.

ER DET MULIG????????? for et rasshøl av en lege!!!!!!!!!
BYTT!!!! og ring en JM istede, du! de har litt folkevett! æsj, nå ble jeg sinna!!

Er det mulig??!!! Idioten burde revurdere yrkesvalget sitt... Han høres jo rett og slett ond ut, og medfølelse har han i alle fall ikke. Håper du blir mer heldig med den nye fastlegen din.

Back
Topp