Skal strikke lue

1rosa+1til?

Elsker forumet
Jeg skal strikke en lue til lille mor... Men jeg vet ikke hvor mange cm i omkrets jeg skal bruke... Med tanken på hva som er normalt når de kommer til verden...

Hva er mest normalt..???

Skal jeg strikke en i 30, 35 eller 40 cm? altså fra panna, ned ørene og i nakken? har ikke strikka lue føre hihi

Tok min på 40 cm :-)

Kan legge ut bilde straks i strikke albumet ;)

aaaah da strikker jeg i ca 40 cm jeg oxo... Men det høres jo sååå stort ut hehe:D

Ville ha strikket i 40 cm, Noah var 36 rundt hodet når han ble født[:)]

om d skal være til den første tiden, ville jeg strikket litt mindre. De vokser ikke SÅ fort i hodet i starten... 

Hummm... Ja skal brukes den første tiden... det var lissom det jeg tenkte da... Har alt strikket baby votter i gult, så vil ha en lue til det oxo :D

Eg ville strikket i 35 cm.
snuppa mi var bare 32 rundt hodet. jenter e ofte mindre enn gutter også.
33-34 cm e vel d som e vanlig omkrets på nyfødt?!

Mine har vært 37.

Om du strikker den i f.eks 35 og med rett vrang bord blir den jo veldig tøyelig, da strekker den mange cm.
Jeg har strikket i 40 for vil ikke ha den trang, også kan den strekkes mange cm så den vil nok passe lenge :-)

ORIGINAL: Cathygirl

32? Gud så liten da :-)

ihvertfall i forhold til mine, enda jeg syns de var små;)

ORIGINAL: nadja1986

aaaah da strikker jeg i ca 40 cm jeg oxo... Men det høres jo sååå stort ut hehe:D

Hvis du tar et målbånd og lager en sirkel av 40 cm er det ikke sååå forferdelig stort ;)
Mine barn har vært 37 i hodet ved fødsel, 39 ved 2 mnd og 41 ved 4 mnd...-så de vokser en del da.

Prøv å strikk 2 da i forskjellig str ;)

ORIGINAL: bellybutton

hehe... hun var ikke store jenta nei og d gjør meg ingen verdens ting[;)] Håper knerten ikke blir så veldig mye større.
hun var 47 cm lang og 2905gr så ei lita snelle[:)]

hehe... hun var ikke store jenta nei og d gjør meg ingen verdens ting[;)] Håper knerten ikke blir så veldig mye større.

Åå, for et nurk da :-)

Syns jo 'normal' str babyer er små, (3500 gr) så da var vel snuppa de bare et nurk i forhold ;)
De gramma der har mye å si på nyfødte gitt...man ser forskjellen.

Åå, for et nurk da :-)

Syns jo 'normal' str babyer er små, (3500 gr) så da var vel snuppa de bare et nurk i forhold ;)
De gramma der har mye å si på nyfødte gitt...man ser forskjellen.

husker godt at eg fikk sjokk når hun kom ut fordi hun var så bitteliten[8D] hehe... "Såå liten!" sa eg! hehe...
Ja, man ser forskjellen absolutt! Hun druknet jo i str 50[8D] Holdt på å le meg ihjel[:D]
Har sett store babyer også og eg har ingenting i mot å få små barn[;)] hehe.. men typisk min flaks så e vel knerten litt i overkanten til fødsel[8D][&:] hehe...

Helt greit å få en på nesten 3 blank, enn en på over 4,5 tenker jeg ;)
Er så spent på hvor stor gutten min blir i forhold til jentene!

hummm jeg var 29 cm og sambo var 34 hehe... Så jeg trur jeg tar 38 jeg... og eventuelt en til i 42 hehe... Så har jeg fram til vottene er for små :D

hummm jeg var 29 cm og sambo var 34 hehe... Så jeg trur jeg tar 38 jeg... og eventuelt en til i 42 hehe... Så har jeg fram til vottene er for små :D

Var et bittelite knøtt du da :-)

jupp :D tvilling og født i uke 30 :D hehe men min kjære bror overlevde ikke[:(] Kraftig fostervanns forgiftning og morkaka løstna :S
Men lille Emilie blir nok mye større en meg hehe :D

jupp :D tvilling og født i uke 30 :D hehe men min kjære bror overlevde ikke[:(] Kraftig fostervanns forgiftning og morkaka løstna :S
Men lille Emilie blir nok mye større en meg hehe :D

Åå, skjønner. :(
Fødte tvillinger i uke 28 jeg og begge de var faktisk over 30 i hodet, utrolig nok!

Back
Topp