Skal, skal ikkje.....*oppdatert lenger nede*

Klesklypa

Gift med forumet
Eg er så usikker på om eg skal bestille en legetime til Vesla.. egentlig er eg jo litt son som heller vil vere en gang for masse enn en gang for lite.. men vil ikkje være osn hysterisk 1.gangs mamma heller.. (sjølv om det er akkuratt det eg er..)

Tingen er den at ho er jo frisk!
ho er i barnehagen, og leiker og er blid som normalt..

Men ho hoster masse kver natt, har gjort det i 2 uker no. skikkelig ekkel hoste og eg synes det har vart så lenge. ho har også vert hes i over 2 uker.
også synes eg ho er bleikere og mørk rundt augene..
og se her da:

son blod-søl har det vert på puta hennes fleire dager på rad.. aner egentlig ikkje kor blodet kommer ifra, for ho har ikkje noke antydning til verken størkna blod eller puss fra noken plasser når ho våkner.. Skulle ringe i går. men da var det ikkje noke blod der, så da tenkte eg å avente, idag var det heller ingenting. så da har dte jo vert to dager uten noke...
men ka var dette da???
må si igjen att ho er jo frisk liksom.. derfor eg ikkje løper med ho til legen med en gang..
men kor lenge kan en drive å hoste å vere så hås og son liksom??
også tenker eg at "tenk om ho er skikkelig sjuk.." og at det er derfor ho er bleik og mørk under augene.. men igjen no er eg sjukepleier og vant til å se symptomer hos alle :) så kan jo hende eg bare ser ting som ikkje er der..

Æææ! Jeg ville ringt legen og fått time hvis senga til V så sånn ut. Det er vel sikkert bare fordi hun har et rift eller no lignenede i halsen siden hun hoster så fælt, men allikevel er det greit å få sjekka det. Kanskje hun har en slags infeksjon?

Jeg ville også ringt legen hadde jeg sett dette. Men klart, har hun hostet veldig mye, så er sikkert det årsaken kanskje, for man kan vel få en rift eller noe i halsen.
Men bedre med en sjekk, enn å ikke sjekke det?? ... :)

Som sjukepleier (og ikkje hysterisk mor..men det e ej mest ;) så ha ej tatt å sjekka det opp også. E fysisk travelt å hoste så lenge, og når det kjem blod e det greit å sjekke. Ka e resoirasjonsfrekvensen hinna på natta? pusta ho med overkroppen eller magen? tung pust? he ho slimhoste eller tørrhoste?
Håpe ho kjem sej snart, sende en stooor klem :)

Kanskje hun har lungebetennelse? Jeg ville tatt henne med til legen. Pleier dere å få komme til kjapt? Jeg skjønner godt at det er slitsomt når hun hoster så mye og er bleik, for vi er der selv (og har snart hatt det sånn i to mnder) eller dvs. han er litt bedre, men han hoster fortsatt helt hinsides om nettene og litt om dagen. Man kan bli.. gal av mindre. God bedring til vesla! emoticon

ja.. ringte på rappen når senga såg son ut. Men det tok så lang tid å komme gjennom, og vi hadde så masse å gjøre den dagen. Hadde ho vert dårlig på noken som helst måte hadde ho selfølgelig vert førsteprioritet og eg hadde troppa opp på legesenteret og forlangt en sjekk. men ho var så frisk og rask.. spiste bra og var i kjempe humør:)
så da tenkte eg at det kunne vente en dag. og etter det har det som sagt gått to dager uten noke blodgreier..
men eg skal ringe no, høre om eg kan komme på en sjekk etter barnehagen..
Får som regel time på dagen, men da er det bare til de tulle legene som ingen vil ha..
og det er jo gode grunner til at ungen vil ha de.. sukk..

Fikk legetime idag. Med en son  tulle-lege selfølgelig... siden det blei på dagen må eg ta til takke med han.. husker dere "frustrerende legetime" tråden min for ei stund tilbake? var vertfall samme legen..
men men.. viste han bilde av senga hennes, sa ho hosta masse kver natt og hadde gjort det i over 2 uker, at ho var veldig hås og at ho etter to antibitikakurer og en omgang md øredråper frendeles driver å klør seg veldig i ørene og sutrer..

Han tok det heldigvis litt meir alvorlig denne gangen. lytta og skjekka ho.
Ho har hovne mandler som det kommer puss ifra, og fremdeles betenelse i eine øret. lungene og hjertet var heilt fint. lytta og på magen som hadde fine lyder og skjekka heile kroppen hennes for evt utslett osv :)

Ho var så flink! satt heilt i ro og fant seg i alt. bortsettfra å gape! så det blei litt grining der..

Men no har ho vertfall fått en ny antibiotika kur i 7 dager.. tredje kuren på 2 mnd..
om ho ikkje er 100% frisk da ringer eg rett til øre-nese-hals..

men må legge til at snuppa vertfalle r i toppform da :) virker ikkje sjuk i det heile tatt.

Så godt at du fikk sjekket henne, men så forferdelig at hun må plages med det. Når disse dagene er gått, så krever du å få henne utredet hvis det ikke er bedre. Det går ikke an å ha det sånn i lengden, selv om hun har en grei allmenntilstand. Har hun væske i mellomøret?

CrazyBeautiful skrev:
Så godt at du fikk sjekket henne, men så forferdelig at hun må plages med det. Når disse dagene er gått, så krever du å få henne utredet hvis det ikke er bedre. Det går ikke an å ha det sånn i lengden, selv om hun har en grei allmenntilstand. Har hun væske i mellomøret?

Ja, dette er siste gangen eg går til en vanlig lege med dette om ho får meir vertfall i år.
eg var et øre barn sjølv, og har no redusert hørsel på eine øret pga gjentatte ørebetelelser. + at det generelt er veldig vondt!
Vil at ho skal bli utreda skikkelig! Vertfall med tanke på ka som gjør at ho de kommer igjen og igjen og antibiotikaen bare virker til en viss grad..
redd ho skal bli imun mot all den antibiotikaen også når ho får så masse av den...

Klesklypa skrev:

CrazyBeautiful skrev:

Ja, dette er siste gangen eg går til en vanlig lege med dette om ho får meir vertfall i år.
eg var et øre barn sjølv, og har no redusert hørsel på eine øret pga gjentatte ørebetelelser. + at det generelt er veldig vondt!
Vil at ho skal bli utreda skikkelig! Vertfall med tanke på ka som gjør at ho de kommer igjen og igjen og antibiotikaen bare virker til en viss grad..
redd ho skal bli imun mot all den antibiotikaen også når ho får så masse av den...

Jeg er helt enig med deg. Ihvertfall når det kommer til det viktigste vi har i livet. <3 Hvordan går det med henne nå? Hold oss oppdatert!

Back
Topp